اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

لزوم توجه به تعامل با دنیا بر محور آیات و روایات اسلامی/ پیاده‌روی اربعین معجزه الهی است

لزوم توجه به تعامل با دنیا بر محور آیات و روایات اسلامی/ پیاده‌روی اربعین معجزه الهی است
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

لزوم توجه به تعامل با دنیا بر محور آیات و روایات اسلامی/ پیاده‌روی اربعین معجزه الهی است

, لزوم توجه به تعامل با دنیا بر محور آیات و روایات اسلامی/ پیاده‌روی اربعین معجزه الهی است, لزوم توجه به تعامل با دنیا بر محور آیات و روایات اسلامی/ پیاده‌روی اربعین معجزه الهی است,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به فرا رسیدن اربعین امام حسین(ع)، اظهار داشت: باید نسبت به برگزاری مراسمات درخور شان و به خصوص قرائت زیارت اربعین در مساجد و هیئات اهتمام داشته باشیم.

,

وی، افزود: پیاده روی اربعین معجزه الهی است و حضور چند ده میلیون نفر در این مراسم به هیچ وجه قابل تحلیل نیست و مثالی در دنیا ندارد.

,

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: امسال هنگامه عظیمی در راهپیمایی اربعین برپا است که قابل مقایسه با سال‌های قبل نبود. این عظمت امام حسین(ع) و مشیت الهی برای تسخیر دنیا توسط مساله قیام امام(ع) است.

,

وی، ادامه داد: از تمام اقشار برای اعلام حمایت و همبستگی با امام حسین(ع) حضور می‌یابند و این نشانه ماندگاری قیام عاشورا است.

,

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: مگر ممکن است که چند روز پیاده‌روی را با وجود شدت فشارها و بدون هیچ ناراحتی قبول کنند؟ هر سفری برنامه‌ریزی خاص خود را دارد ولی این سفر با عمق وجود انجام می‌شود.

,

وی، ضمن تقدیر از مردم در خصوص حضور پرشور در راهپیمایی اربعین حسینی، تلاش مسئولان برای آماده‌سازی مقدمات سفر و تجهیز موکب‌های خدمت‌رسانی را ارج نهاد.

,

امام جمعه ارومیه، همچنین برخی کم‌کاری ها و بی توجهی به مشارکت توسط تعدادی از مسئولان را موجب شرمساری در برابر اباعبدالله(ع) دانست.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد تعامل با دنیا، ابراز داشت: در کشور ما، تعامل با دنیا با محوریت قرآن و اهل‌بیت(ع) است و باید در این راستا حرکت کنیم.

,

حجت‌الاسلام قریشی، گفت: امامین انقلاب بر اساس همین آیات و دستورات بزرگان دینی رفتار کرده‌اند، تمام موارد و قوانین شفاف و روشن است.

,

وی، اضافه کرد: در قرآن کریم به صراحت بیان شده که در رفتار با عموم با عدالت رفتار کنیم. با هر کشوری که علیه اسلام توطئه نکرده باید با خوبی رفتار کنیم. اسلام ما را فقط از ارتباط افرادی نهی کرده که بخاطر دین با ما دشمنی دارند.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، اذعان داشت: نباید از مسیر خارج شویم و با تبعیت از فرامین رهبری در مسیر حق و حقیقت قدم برداریم.

,

وی، عنوان کرد: افرادی که دلباخته آمریکا و اقدامات نادرست آن‌ها هستند، در آخرت نیز با همان مستکبران محشور خواهند شد.

,

بیان نکاتی در خصوص زیارت اربعین و اهمیت این زیارت از دیگر محورهای خطبه‌های امروز نماز جمعه ارومیه بود.

,

سپاه، بار دیگر قدرت و اقتدار خود را به رخ دنیا کشید/ اربعین جلوه ای از تمدن اسلامی و معرفی فرهنگ عاشورا به دنیا است

, سپاه، بار دیگر قدرت و اقتدار خود را به رخ دنیا کشید/ اربعین جلوه ای از تمدن اسلامی و معرفی فرهنگ عاشورا به دنیا است, سپاه، بار دیگر قدرت و اقتدار خود را به رخ دنیا کشید/ اربعین جلوه ای از تمدن اسلامی و معرفی فرهنگ عاشورا به دنیا است,

جت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به دستگیری سرشکبه رسانه ضد انقلاب آمدنیوز توسط اطلاعات سپاه، اظهار کرد: سپاه با دستگیری نیما زم، بار دیگر عزت، قدرت و اقتدار خود را به رخ دنیا کشید.
امام جمعه میاندوآب افزود: رسانه‌های معاند در سردرگمی شیوه بازداشت این چهره ضدانقلاب تاکنون ده ها روایت مختلف و متناقض مطرح کرده اند که همین موضوع پیچیدگی و اهمیت عملیات دستگیری نیما زم توسط سازمان اطلاعات سپاه را نشان می دهد.
وی گفت: سپاه، نیما زم را از زیر چتر حفاظت دشمنان و سرویس های اطلاعاتی بیگانه بیرون کشیده و دستگیر کرده است و دشمنان برای تقلیل اقدام اطلاعات سپاه در بازداشت زم تلاش می کنند.
حسن زاده با بیان اینکه سپاه قدرتمندترین نیروی نظامی در دنیا است، تصریح کرد: نیروهای سپاه ایران در حیات خلوت دشمنان بوده و هر زمان اجازه باشد، دشمنان را غافلگیر کرده و آنان را به زباله دان تاریخ می فرستند.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به دروغ پردازی های آمدنیوز علیه وی، اظهار کرد: دشمن در مقابل اعتماد و توکل به خدا و قدرت الهی، اعتماد به ولایت کاری از پیش نمی برد.
وی در ادامه به فرارسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین روز معرفت عاشورا و معرفی فرهنگ عاشورا به تمام دنیا و ایجاد و انتقال آموزه های اسلام به دنیا است.
امام جمعه میاندوآب افزود: پیاده روی اربعین یک حرکت مهم بوده و در واقع جلوه ای از حرکت به سمت تمدن سازی در گام دوم انقلاب است.
حسن زاده تصریح کرد: امروز محبت اهل بیت(ع) در دل مردم مسلمان دنیا اعم از شیعه وسنی و حتی غیر مسلمان جای داشته و این را حرکت اربعین به خوبی نشان می دهد.
وی هم چنین به سفر نخست وزیر پاکستان به کشورمان و دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز به برکت مقاومت مردم یمن، دشمن عقب نشینی کرده است.
امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: تا زمانی که سه مولفه قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی داشته باشیم، دشمن کاری از پیش نبرده و شکست خواهد خورد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

دستگیری روح الله زم نشان از اشراف اطلاعاتی سپاه دارد/شناسایی افراد وابسته داخلی به این کانال معاند مهمتر از دستگیری وی است

, دستگیری روح الله زم نشان از اشراف اطلاعاتی سپاه دارد/شناسایی افراد وابسته داخلی به این کانال معاند مهمتر از دستگیری وی است, دستگیری روح الله زم نشان از اشراف اطلاعاتی سپاه دارد/شناسایی افراد وابسته داخلی به این کانال معاند مهمتر از دستگیری وی است,

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در ادامه سلسله مباحث معاد به مسائل انفاق در راه خداوند اشاره کرد و گفت :خداوند تبارک و تعالی در قرآن می فرمایند افرادی که مال اندوخته میکنند و در راه خدا انفاق نمیکنند دچار عذابی الیم خواهند شد و در آخرت بر چهره آنان مُهر خواهند زد بر همین اساس نمازگزاران را سفارش به انفاق و کمک به فقرا کرد.
وی فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و گفت : اربعین مختص سالار شهیدان است و برای هیچ پیامبر و امامی اربعین وجود ندارد و نگهداری عزا در این چهل روز توسط شیعیان و دوستداران آنحضرت بخاطر زیر پا گذاشتن ارزش های اسلامی توسط دشمنان اسلام و مظلومیت امام حسین علیه السلام در دفاع از این ارزش ها است و عظمت این حرکت برای همیشه در قلب تاریخ ماندگار شده است و زیارت اربعین یکی از نشانه های مسلمان است.

,
,

امام جمعه شاهین دژ به شهادت مظلومانه شهید مصطفی خمینی فرزند ارشد امام خمینی (ره) اشاره کرد و ضمن تسلیت شهادت این عالم دانشمند به ذکر خصوصیات بارز وی در راستای خدمات و کمکهای بی نظیر وی به نظام اسلامی و مقابله با نظام فاسد شاهنشاهی اشاره کرد.

,

حجت الاسلام فصیح نیا کار اعضای شورای نگهبان را بسیار مهم و حیاتی برشمرد و گفت : رهبر معظم انقلاب نظارت شورای نگهبان در ایام انتخابات را کار مهمی خوانده اند و فرموده اند اعضای شورای نگهبان به جوسازی ها نباید اعتنا کنند،بر همین اساس عده ای با برخی سخنان مُهمل در پی تضعیف شورای نگهبان هستند و اعضای محترم شورای نگهبان ضمن عدم توجه به برخی شایعه پراکنی ها بایست با جدیت و با تیزبینی در مقابل افرادی که شهوت قدرت دارند بایستند.

,

وی به دستگیری روح الله زم مدیر یکی از کانالهای ضد انقلاب و معاند که در خارج از کشور مشغول بر هم زدن امنیت کشور بود توسط نیروهای اطلاعات سپاه اشاره کرد و این موضوع را نشان از بیداری و اشرافیت سپاه دانست و گفت :انشالله مسائل بیشتری از این موضوع روشن خواهد شد و مهمتر از این موضوع روشن شدن و شناسایی افراد منافق داخلی است که با وی در ارتباط بوده اند.

,

دستگیری زم، ضربه کاری به دشمن بود

, دستگیری زم، ضربه کاری به دشمن بود, دستگیری زم، ضربه کاری به دشمن بود,

حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی امروز در خطبه‌های این‌ هفته نماز عبادی‌ و‌ سیاسی جمعه سلماس اظهار داشت: راهپیمایی باشکوه اربعین‌حسینی فرصت مناسبی برای تمرین و اثبات همدلی و وفاداری به اسلام بوده که مقدمه و زمینه‌ساز ظهور امام زمان‌(عج) است.

,

وی ادامه داد: امام‌حسین(ع) در مقابل استکبار زمان خود ایستادگی کرده و امروزه مردم نیز با حضور پرشور در مراسمات اربعین‌ حسینی، قدرت، عشق و علاقه خود به اهل‌بیت(ع) را به نمایش می‌گذارند.

,

خطیب جمعه سلماس افزود: خیانت به بیت‌المال، پایمال‌کردن حق و اختلاس از ضربه شمر به امام‌حسین(ع) سنگین‌تر است.

,

وی با اشاره به هفته تربیت‌بدنی و ورزش گفت: سلامتی میوه ورزش بوده که با ورزش کردن جسم قدرتمند شده و برای خدمت به بندگی الهی آماده می‌شود.

,

طباطبایی بیان کرد: ورزش کردن بسیار مفید بوده که می‌توان به مقابله با ناهنجاری های روانی، افسردگی، رفع اضطراب و نگرانی و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: روح‌الله زم سرشبکه آمدنیوز توسط نیروهای مومن و انقلابی اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی طی یک عملیات ترکیبی و پیچیده دستگیر شده که در طول این 40 روز اخیر دومین ضربه محکمی توسط این جوانان غیرتمند به دشمنان است.

,

امام‌جمعه سلماس ادامه داد: امروز سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی موجب هراس دشمنان بوده و قطعا این اقدامات موجب افزایش عزت این مجموعه انقلابی خواهد بود.

,

تداوم راه حسینی با شرکت عموم مسلمانان در آیین پیاده‌روی اربعین

, تداوم راه حسینی با شرکت عموم مسلمانان در آیین پیاده‌روی اربعین, تداوم راه حسینی با شرکت عموم مسلمانان در آیین پیاده‌روی اربعین,

ماموستا مصطفی محمودی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه پیرانشهر، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حسینی از دو جهت حائز اهمیت بوده که یکی تقویت معنویت  پس از زیارت سرور شهیدان است.

,

وی تصریح کرد: همچنین میلیون‌ها نفری که سالانه در همایش بزرگ اربعین حسینی شرکت می‌کنند به دنیا و دشمنان اسلام اعلام می‌دارند که پیرو و ادامه دهنده راه امام حسین(ع) هستند و با ظالم مقابله می‌کنند.

,

امام جمعه پیرانشهر با تاکید بر اتحاد میان مسلمانان و دوری از تفرقه و دشمنی میان آنها افزود: با توجه به حمله ترکیه به شمال شرق سوریه و کشته و آواره شدن صدها نفر، مسلمانان باید از ارتکاب جنایت علیه یکدیگر جلوگیری کنند.

,

وی بیان اظهار کرد: علاوه بر آن نباید مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در قبال این جنایت ساکت نشسته و باید آن را محکوم کنند چون ایجاد اختلاف میان مسلمانان به ضرر آنها است.

,

محمودی در ادامه با تبریک هفته تربیت‌بدنی و ورزش گفت: برای ایجاد شور و نشاط و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، باید امکانات ورزشی به صورت عادلانه در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه