اخبار داغ

خطبه های نماز جمعه خراسان شمالی ؛

پیاده روی اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعیان جهان است /یکی از برکات حضور میلیونی در اربعین حسینی، همدلی مسلمانان است

پیاده روی اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعیان جهان است /یکی از برکات حضور میلیونی در اربعین حسینی، همدلی مسلمانان  است
ائمه جمعه خراسان شمالی محور اصلی سخنان خود را در نماز جمعه امروز موضوع پیاده روی اربعین قرار دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک  حجت الاسلام احمدزاده، امام جمعه آشخانه در خطبه های نماز جمعه 26 مهرماه، با اشاره به اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: اربعین به مثابه عاملی نیرومند توانسته است همبستگی و وفاق اجتماعی در میان جامعه اسلامی را به بهترین شکل ایجاد نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصراترک,   حجت الاسلام احمدزاده، امام جمعه آشخانه در خطبه های نماز جمعه 26 مهرماه، با اشاره به اجتماع عظیم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: اربعین به مثابه عاملی نیرومند توانسته است همبستگی و وفاق اجتماعی در میان جامعه اسلامی را به بهترین شکل ایجاد نماید.,

وی ادامه داد: امتداد این فرهنگ همبستگی بی نظیر در اربعین، امت واحده اسلامی را شکل می دهد و چشم انداز ایجاد تمدن نوین اسلامی را نمایان می می کند.

,

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: پیاده روی اربعین مانور اقتدار و عظمت شیعیان در دنیاست و هیچ قدرتی جز قدرت سیدالشهدا(ع) و شیعه نمی تواند چنین اجتماع بزرگی را رقم بزند.

,

وی افزود: تقدیر الهی این است که هرچه به آخرالزمان و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) نزدیکتر می شویم دلها و جان های محبین اهل بیت به وسیله امام حسین(ع) به هم نزدیکتر شده و پیوند می خورد.

,

امام جمعه آشخانه با بیان اینکه راه پر افتخار عاشقان حسین(ع) تا ظهور منتقم خون شهیدان کربلا ادامه خواهد داشت و مراسم اربعین امسال باشکوهتر از سال های گذشته انجام خواهد گرفت، اظهار کرد: هدف از بزرگذاشت اربعین حسینی یادآوری اهداف امام آزادی خواه و پرچم دار شرافت انسانی است تا بدانیم در همیشه تاریخ در کدام صف قرار داریم.

,

وی با اشاره به وحدت کلیه ادیان و مذاهب بخصوص شیعه و سنی در این راهپیمایی عظیم، ادامه داد: اگر فرقه های مختلف ملت های مسلمان سنی و شیعه با یکدیگر دل هایشان صاف باشد، نسبت به یکدیگر سو نیت نداشته باشند و به یکدیگر اهانت نکنند، عزتی با عظمت برای اسلام ایجاد خواهد شد.

,

خطیب نماز جمعه آشخانه با اشاره به شاهکار اطلاعاتی فرزندان جوان و انقلابی سازمان اطلاعات سپاه در به دام انداختن مدیر کانال ضد انقلاب آمدنیوز، خاطرنشان کرد: در چهل روز گذشته این دومین ضرب شصت اطلاعات سپاه به دشمنان امنیت ایران است.

,

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: حدود یک ماه قبل نیز این سازمان موفق شده بود تیم ترور سردار سلیمانی را شناسایی و منهدم نماید.

,

وی افزود: پس از بی آبرو کردن سیستم دفاع موشکی آمریکا و غرب توسط نیروها و دولت های جبهه مقاومت، این عملیات یک ضربه شصت بزرگ دیگر به سازمان های اطلاعاتی قدرتمند فرانسه، آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

,

امام جمعه آشخانه از سازمان اطلاعات سپاه خواست تا با توکل به خداوند و سرعت و دقت خائنان به انقلاب و وطن را به مردم معرفی کرده و با کمک قوه قضاییه مزدوران استکبار را به سزای اعمالشان برسانند.

,

وی با اشاره به اعتراف اطوان؛ نویسنده و تحلیلگر عرب در رابطه با افزایش قدرت منطقه ای ایران اسلامی، گفت: وقایعی از قبیل رد درخواست مکالمه تلفنی ترامپ توسط رئیس جمهور ایران، بروز مشکلات متعدد برای آمریکا در خلیج فارس، از سرگیری واردات نفت توسط چین از ایران، اعلام اردوغان به عدم پایبندی به تحریم های نفتی؛ از موفقیت های ایران در رویارویی با آمریکا حکایت دارد.

,

حجت الاسلم احمدزاده در پایان با اشاره به اینکه ایران تحریم ها را پشت سرگذاشته است و هم اکنون روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت صادر می کند، ادامه داد: ایران می تواند روزانه نیم میلیون بشکه نفت به عراق و 300 هزار بشکه به سوریه صادر کند و این یعنی سیاست های آمریکا شکست خورده است.

,

 

,

دنیا پرستی ریشه بسیاری از مشکلات است

, دنیا پرستی ریشه بسیاری از مشکلات است, دنیا پرستی ریشه بسیاری از مشکلات است,

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی امام جمعه فاروج در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: با ارزش ترین و بهترین ویژگی اخلاقی انسان سیاست احیای انسان از خداوند با فضیلت ترین ارزش ها و خصلت های درونی آدمی می باشد که مانع از گرفتار شدن انسان به فراز و نشیب های اخلاقی است .

,

وی در ادامه سخنانشان بیان داشت:  دنیا پرستی ریشه بسیاری از مشکلات است همانطور که از دنیا پرستان به عنوان دشمن ترین دشمنان رسول اکرم یاد شده سبزی مانند شده و با مطالعه تاریخ صدر اسلام نیز به این مهم پی خواهید برد.

,

حجت الاسلام نوروزی افزود: کسانی که دنیا پرستی را رواج می دادند و در مقابل توحید نبوت و رسول خدا نیز از اعتقادات مردم  به نفع دنیای خود و خوش گذرانی های خود استفاده می کردند امروز نیز به همین شکل است و امروز هم در دنیا و کسانی که در مقابل دعوت به صلح، اسلام، توحید، ارزش‌های اخلاقی و نظام جمهوری اسلامی می ایستند چه کسانی هستند؟ امروز بزرگترین مراکز اقتصادی دنیا در اختیار صهیونیستی و آمریکایی هاست و آنها نیز به جان و مال و آبروی انسان ها را رحم نمی‌کنند.

,

امام جمعه فاروج گفت: اگر امروز جنگ را در یمن، عربستان با پشتیبانی آمریکا زنده نگه می‌دارد، اگر آنها امروز در دنیا زیر پا گذاشتن حرمت انسان ها و احترام به مقدسات را در کشورهای به اصطلاح جهان سوم و ضعیف می بیند ولی حرفی نمی‌زنند و صدای حقوق بشر سر می‌دهند به خاطر این است که منافع دارند.

,

 

,

یکی از برکات حضور میلیونی در اربعین حسینی، همدلی مسلمانان  است

, یکی از برکات حضور میلیونی در اربعین حسینی، همدلی مسلمانان  است, یکی از برکات حضور میلیونی در اربعین حسینی، همدلی مسلمانان  است,

امام جمعه رازو جرگلان گفت: دستگیری نیما زم مدیر کانال آمدنیوز بیانگر اقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) سپاه پاسداران انقلاب است، عملیاتی که بعد از چندروز، هنوز هم دشمنان انقلاب انگشت به دهان و متحیرند که یک ضربه حیثیتی به کشورهای آمریکا، فرانسه و صهیونیست بوده است.

,

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی و پیشرفت و آبادانی سپاه استان در جهت رفع محرومیت ها با دولت همکاری می‌کند و محرومیت های شهرستان راز و جرگلان بر هیچ کس پوشیده نیست بنابراین دولت و سپاه پاسداران باید نگاه ویژه ای داشته باشند.

,

امام جمعه رازو جرگلان خاطر نشان کرد:  دو پروژه مهم احداث بیمارستان و جاده شهرستان به مرکز استان از پروژه های است که کودکان ما بالغ شدند و پیران ما از دنیا رفته اند ولی هنوز عملیاتی نشده اند که بخاطر سیاسی کاری برخی ها بوده است.

,

وی افزود: برخی می‌گویند که ساخت بیمارستان توجیه اقتصادی ندارد، درحالیکه در پیشگاه خداوند متعال و مردم خطایی نابخشودنی است.

,

 

,

راه کربلا را شهدا و رزمندگان باز کردند

, راه کربلا را شهدا و رزمندگان باز کردند, راه کربلا را شهدا و رزمندگان باز کردند,

حجت الاسلام تاتاری ، خطیب نماز جمعه گرمه اظهار کرد: سیدالشهدا در مقابل فرامین الهی مطیع بود و خداوند او را عزیز داشت و  کربلا زمانی تقدس پیدا کرد که امام حسین در آنجا به شهادت رسید.

,

خطیب نماز جمعه در خطبه دوم  ضمن تشکر از حضور مردم و مسئولین فرماندار و معاون محترم و نیروهای نظامی و انتظامی مسئولان قضایی و تمام مردم ولایتمدار در خصوص اربعین حسینی افزود: هرساله جمع بسیار زیادی از عاشقان امام حسین (ع) در اربعین حسینی به کربلا می روند آن هم با کمترین امکانات و هرساله هم بر شمار این عاشقان افزوده می شود و امسال بالغ بر ۲۰ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا رفتند.

,


وی ادامه داد: راه کربلا را رزمندگان شهیدان و آزادگان و دعاهای پدر و مادر باز کردند و ما باید قدر دان آن ها باشیم عشقی که در کربلا موج می زند عشقی است که فرزندی مادر خود را بر دوش گرفته است و با پای پیاده میرود تا در کنار بین الحرمین آرام گیرد.

,
,


انتهای پیام/ 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه