اخبار داغ

احتمال تکرار بازارسیاه بلیط برگشت اربعین/ تعیین سه استان به عنوان بارانداز مسافر در عمل اجرا نشد

احتمال تکرار بازارسیاه بلیط برگشت اربعین/ تعیین سه استان به عنوان بارانداز مسافر در عمل اجرا نشد
گرچه قرار بود طرح بارانداز مسافر در سه استان به عنوان پایلوت اجرا شود اما در عمل این طرح اجرا نشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ از حدود یک ماه قبل توسط مسئولین مختلف ستاد اربعین کشور و مسئولین دستگاههای مختلف استان های همدان ،کرمانشاه و خوزستان عنوان می شد که برای سامان دادن به وضعیت زائرین برگشتی از زیارت اربعین، وزارت خانه های کشور و راه برنامه ای مفصل لحاظ کرده و شهرهای همدان ،کرمانشاه و اندیمشک به عنوان هاپ یا بارانداز مسافر لحاظ شده اند. معنای این حرف این بود که قرار است به منظور سازماندهی وضع موجود در دلال بازی و قیمت سیاه بلیط های برگشت ،ابتدا مسافرین بر اساس تقسیم بندی استان محل سکونت به یکی از این سه نقطه منتقل و بعد از کمی استراحت با اتوبوسهای تعبیه شده به استان خود عزیمت نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

هرچند از ابتدا اجرای این طرح با اما و اگرهایی همراه بود ولی احتمال تاثیر آن بر کاهش مشکلات سفر از جمله قیمت بلیطها کور سوی امیدی ایجاد کرده بود.

,

متاسفانه مشاهدات میدانی امروز از پایانه مسافری برکت مهران حاکی از این موضوع بود که ظاهرا تمامی برنامه‌ها نادیده لحاظ شده و اتوبوسهای موجود برای تمامی استانها مسافر می پذیرند. این امر با توجه به در پیش بودن حجم بالای مسافر در روزهای آتی،تکرار مشکلات جدی سال گذشته خواهد بود . سرگردانی ،تحمیل هزینه های گزاف و بی برنامگی حداقل ثمره این اقدام خواهد بود.

,

همچنین تدارک حجم بسیار بالایی از امکانات پشتیبانی از زائرین در نقاط بارانداز، در عمل باعث شده است تا سایر ایستگاههای صلواتی از امکانات دولتی محروم شوند . آسیب این موضوع بیشتر خود را در استان همدان و محدودیت های اسکان با توجه به سردسیر بودن و کمبود پتو و... بیشتر نمایان می شود.

,

کاش مسئولین امر تدبیری اتخاذ می کردند تا در توزیع و استفاده از امکانات ،حداکثر بهره وری صورت می پذیرفت. یا به قول یکی از زائرین ،مسئولین برای یکبار هم که شده ،راهپیمایی اربعین را شبیه مردم عادی طی کنند تا ضمن آشنایی با مسائل اربعین ،بتوانند درست برنامه ریزی کنند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه