اخبار داغ

در گفتگویی بررسی شد؛

اجتماع بزرگ «اربعین» ساختار استکبار جهانی را با چالش جدی مواجه می‌کند

اجتماع بزرگ «اربعین» ساختار استکبار جهانی را با چالش جدی مواجه می‌کند
یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اجتماع بزرگ «اربعین» ساختار نظام سلطه‌جویانه استکبار جهانی را با چالش و شکاف جدی مواجه می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال درخشه در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز  اظهار داشت: راهپیمایی اربعین حضرت اباعبدالله(ع) یکی از سنت های دیرینه تاریخی و مذهبی مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت (ع) به شمار می‌آید که طی سال‌های اخیر جلوه ویژه‌ای به خود گرفته و سالیانه میلیون‌ها عاشق جهت ادای احترام و تجلیل از عزت طلبی و ظلم‌ستیزی امام حسین(ع ) و یاران ایشان در این راهپیمایی شرکت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,


وی افزود: این گردهمایی بزرگ انسانی بزرگترین پیاده‌روی جمعی جهانی است که از نظر شاخص‌های گوناگون چون همدلی افرادی که در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و معنویت موجود مشابهتی در تاریخ بشر نداشته است.

,
,


این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین باید طولانی‌ترین راهپیمایی جهانی قلمداد شود، گفت:هیچ رسانه ای نمی تواند شکوه آن را به صورت کامل بازتاب دهد، تردیدی نیست که مراسمی با چنین گستردگی و ویژگی‌هایی که دارد واجد ظرفیت عظیمی است که نشان دهنده قدرت بسیج مردمی در میان مسلمانان است.

,
,


این استاد دانشگاه تصریح کرد: این راهپیمای دارای ابعاد مختلف معنوی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که ضرورت دارد این ابعاد مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

,
,


درخشه بیان کرد: این تجمع بزرگ انسانی واجد فرهنگی ویژه‌ای است و فی نفسه نوعی سبک زندگی است که باید از نظر جامعه شناسی، تمدنی، سیاسی و فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد.

,
,


وی افزود: اگر این رویداد را از منظر مناسبات بین‌المللی و جهانی مورد توجه قرار دهیم به این نتیجه می‌رسیم که این اجتماع عظیم اسلامی یک الگوی جدید را در مناسبات جهانی مطرح می سازد.

,
,


این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه این پیاده روی بزرگ قطعاً ساختار نظام سلطه جویانه استکبار جهانی را با چالش و شکاف جدی مواجه می کند، گفت: این حادثه بر خلاف اهداف سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی حاکم بر نظام موجود بین المللی است به همین جهت رسانه‌های غربی از انتشار اخبار مرتبط با این حادثه عظیم ابا دارند.

,
,


درخشه ادامه داد: در حالی که انتظار این است رسانه های بین المللی به حکم وظیفه فرهنگی و رسانه ای خود پوشش گسترده ای داشته باشند اما عموماً با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور می‌کنند و برخی که درباره این رویداد بزرگ گزارش تهیه می‌کنند بر روی نقاط تفرقه افکنانه و فرقه ای تاکید دارند و تحلیل های خود را در این راستا ارائه می‌کنند.

,
,


وی با بیان اینکه مراسم راهپیمایی اربعین یک حرکت جهانی است که نه تنها نماد حرکت همدلانه مسلمانان قلمداد می شود و نشانی از همدلی مسالمت‌آمیز و مبتنی بر معنویت دینی مسلمین است، بلکه یک حرکت جمعی انسانی تلقی می شود که رسانه‌های غربی از آن وحشت دارند.

,
,


اربعین فی نفسه یک رسانه جهانی است

,
, اربعین فی نفسه یک رسانه جهانی است,


این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: امروزه باید این را تاکید کنیم که اربعین فی نفسه یک رسانه جهانی است و پیام خود را به خوبی منتقل می‌کند.
وی افزود: این نوع برخورد در هر یک از رسانه های بین المللی ناشی از ظرفیت‌ها و کارکردهای برجسته و عظیم حادثه اربعین است که شکل دهنده الگویی برای آزادی خواهی و ظلم ستیزی فرهنگ حسینی و قدرت نرم مسلمانان در بسیج عمومی انسانی و ایجاد یک فضای گفتمانی معناگرایانه و همدلانه است.

,
,
,


درخشه خاطرنشان کرد: در واقع اربعین نشانه بارزی از اسلام بالنده و انقلابی است که ریشه‌های خود را در عاشورا و شهادت امام حسین(ع) اخذ می‌کند و معنویت دینی موجود در آن به عنوان یکی از شاخص‌های مهم این حادثه بزرگ است.

,
,


این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: در واقع معنویت دینی اربعین، مهمترین شاخصه تفکر مدرن که مبتنی بر بی باوری های دینی است را با چالشی جدی روبرو می سازد.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه