اخبار داغ

دیدگاه علمای اهل سنت کردستان درباره پیاده‌روی اربعین؛

اربعین؛ نماد قدرت، اتحاد و همبستگی ملت‌های جهان اسلام است/ اهل سنت ارادت قلبی ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند

اربعین؛ نماد قدرت، اتحاد و همبستگی ملت‌های جهان اسلام است/ اهل سنت ارادت قلبی ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند
این روزها وحدت و انسجام سنی و شیعه دیگر مسئله و دغدغه ای نیست که دشمن به آن دامن بزند و ندای برتری این مذهب بر آن مذهب و بالعکس سر دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، امام حسین (ع) به همراه ۷۲ تن از یاران صدیقش حماسه ای خلق کرد که حتی با یادآوری آن می توان به عظمت این نهضت حسینی پی برد و برای حرکت ها و مبارزات ظلم ستیزانه بعدی، در طول تاریخ پس از امام (ع) و یارانش الگویی یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

شکی نیست که اهل بیت پیامبر (ص) به خصوص امام حسین (ع) از جایگاه رفیعی در بین همه مردم دنیا به ویژه اهل سنت برخوردارند. به گواهی اندیشمندان و بزرگان اهل سنّت، عزاداری برای سیدالشهدا سابقه ای به درازای تاریخ اسلام دارد و حتی به حیات پیامبر (ص) و سیره آن بزرگوار بر می گردد.

,

شمار بسیاری از سادات حسینی و حسنی از اهل سنت کردستان هستند و رابطه خودشان را با اهل بیت پیامبر (ص) از جمله امام حسین (ع) حفظ کرده و به عاشورا و سوگواری در محرم وفادار مانده اند. 

,

با وجود تبلیغات و توطئه‌های شوم دشمنان در جهت ایجاد شکاف و اختلاف بین مسلمانان، جامعه اهل سنت و شیعه همواره با احترام متقابل به عقاید همدیگر و با حضور در صحنه، نقشه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند، اهل سنت ارادت خاصی نسبت به خاندان رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) دارند و حضور اهل‌سنت در پیاده‌روی 20 صفر و همچنین پذیرایی از کاروان‌های زائران اربعین حسینی گواه این مدعاست.

,


,
, ,

 

,

با امنیت پایداری که در آن مکان مقدس پایدار است نقشه‌های دشمنان ناکام می‌ماند

, با امنیت پایداری که در آن مکان مقدس پایدار است نقشه‌های دشمنان ناکام می‌ماند,

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج به اهمیت پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: شکوه و عظمت این اجتماع بزرگ، دشمنان را مات و مبهوت کرده است.

,

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی اوج ارادت، عشق و علاقه مسلمانان شیعه و سنی را به امام حسین(ع) نشان می‌دهد، افزود: اربعین نماد قدرت، اتحاد، یکدلی و همبستگی ملت‌های جهان اسلام و سبب پیشرفت و موفقیت کشور می‌شود.

,

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه دشمنان باید از اجتماع بزرگ اربعین حسینی درس عبرت بگیرند، تصریح کرد: گرچه دشمن به‌دنبال کمرنگ کردن این حرکت جهانی بود اما حقیر وذلیل‌تر از آن بودند که بتوانند در خواب و خیال هم به اهداف پلید خود برسند.

,

ماموستا خدایی با یادآوری اینکه امام حسین(ع) در دفاع از مظلومان، حق و حقیقت جان خود را تقدیم کرد، خاطرنشان کرد: دشمنان به‌دنبال برهم زدن اربعین حسینی بودند، اما خوشبختانه به‌دلیل عشق و علاقه دلدادگان حسینی و امنیت پایداری که در آن مکان مقدس پایدار است، هرساله آمار زائران افزایش و نقشه‌های آنان ناکام می‌ماند.

,

 

,

, ,

 

,

اهل سنت ارادت قلبی ویژه ای به امام حسین(ع) دارند

, اهل سنت ارادت قلبی ویژه ای به امام حسین(ع) دارند,

ماموستا لقمان محمدیان در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی ، اظهار داشت: قرآن و عترت و اهل بیت ، دو وزنه سنگین سفارش شده از سوی پیامبر اکرم (ص) برای مسلمانان است.

, کردتودی ,

وی با اشاره به تاکید قرآن به مودت و دوستی اهل بیت علیهم السلام ، افزود: مودت اهل بیت یعنی اطاعت همراه دوستی که سرشار از عشق و صفا به اهل بیت علیهم السلام است.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر عشق و علاقه اهل سنت به امام حسین(ع) ، بیان داشت: رسول اکرم (ص) در مورد امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرمودند این دو فرزند من سرور جوان اهل بهشت هستند.

,

ماموستا محمدیان با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از شبیه ترین افراد از نظر اخلاق، رفتار به پیامبر اکرم (ص) است، گفت: روزی ام سلمه در حالیکه امام حسین(ع) در آغوش پیامبر اکرم (ص) بود شاهد اشک ریختن آن حضرت بود علت را پرسید ،پیامبر(ص) جوتب دادند روزی می آید که افرادی که خودشان را از امت من می دانند و ادعا می کنند که مسلمان هستند سر فرزند من را جدا می کنند.

,

وی با اشاره به حضور اهل سنت کشور ایران و سایر کشورها در پیاده رویی اربعین ، بیان داشت: این حضور نشانه ارادت ویژه اهل سنت به اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) است.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه اهل سنت نسبت به نامگذاری فرزندان خود به نام اهل بیت به ویژه حسین علاقه خاصی دارند، اظهار داشت: این عمل ثابت می کند اهل سنت به حضرت امام حسین(ع) عشق ویژه ای دارند.

,

ماموستا محمدیان به پیام حضور مسلمانان در پیاده رویی اربعین اشاره کرد و بیان داشت: عدد چهل در نزد خداوند متعال با توجه به آیات و روایت از اهمیت خاصی برخوردار است.

,

وی عنوان کرد:حضور خیل عظیم جمعیت در این پیاده رویی نشانه ی این است که ارادات قلبی و درونی نسبت به فرمان الهی در وجود مردم روز به روز بیشتر می شود.

,

امام جمعه اهل سنت بیجار تاکید کرد: دومین پیام حضور مردم در پیاده رویی اربعین، اتحاد و همدلی مردمی است که امام حسین (ع) را بعنوان الگوی پاسداری و امر به معروف و نهی از منکر و الگوی استکبار ستیزی در جهان اسلام انتخاب کرده اند.

,

ماموستا محمدیان خاطر نشان کرد:استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار بداند که امت اسلام از فرمان امام و رهبر خود که همان مقابله به کفر و استکبار ستیزی است منحرف نمی شوند.

,

به گفته امام جمعه اهل سنت بیجار، سومین پیام همایش میلیونی مردم در پیاده رویی اربعین این است که دشمنان بدانند با گذشت قرن ها از وقوع رویداد بزرگ کربلا، عشق و ارادت مسلمانان به امام حسین(ع) همچنان پا برجاست و اعتقادات مردم هیچوقت کهنه نمی شود.

,

 

,

, ,

 

,

امام حسین(ع) امام تمام مسلمانان است

, امام حسین(ع) امام تمام مسلمانان است,


ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری من مخالف این هستم که عده‌ای بگویند امام حسین امام اهل تسنن و یا اهل تشیع است در واقع امام حسین امام تمام مسلمانان است و هر نوع رفاقت و دوستی و محبت به اهل بیت از دیدگاه اهل سنت ایرادی ندارد.

,
,

ماموستا رستمی در خصوص دیدگاه و کتاب های اهل سنت در خصوص واقعه به شهادت رساندن حضرت حسین(ع)، گفت: در روز عاشورا وقتی که  حضرت حسین(ع) را شهید کردند و سر مبارک ایشان را به عبدالله بن زیاد که از طرف یزید مأمور به ریاست بر کوفه بود بردند او با چوب دستی به سرو صورت آن حضرت اهانت می کرد که یکی از اصحاب رسول زید ابن ارقم با اعتراض به این کار و اهانت به سر و صورت مبارک آن حضرت، از ضربه زدن به جایی که حضرت محمد(ص) بارها بر آن بوسه زده است بشدت اعتراض کرد.

,


پیاده‌روی اربعین هجرتی از سر حب و دوستی به اهل بیت پیامبر است

,
, پیاده‌روی اربعین هجرتی از سر حب و دوستی به اهل بیت پیامبر است,

وی عنوان کرد: پیاده‌روی اربعین حرکت و هجرتی از سر حب و دوستی به اهل بیت و صالحین خداست در واقع در اربعین هر فردی با عشق و محبتی که به اهل بیت پیامبر و خاصتا امام حسین(ع) دارد مسافت طولانی را طی می‌کند و به خدمت کسی می‌رود که سرچشمه پاکی، مبارزه با ظلم و ستم و احیاکننده فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است لذا این زیارت و این حرکت از دیدگاه اسلام مقبول و محترم است.

,

 ماموستا رستمی با اشاره به حدیثی دیگر اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام محمد مصطفی(ص) فرموده است هر آن کس که من و حسن و حسین (ع) و همچنین پدر و مادر آنها را دوست داشته باشد پاداش و درجه او در روز قیامت همنشینی با حضرت  محمد(ص) است.

,

وی عنوان کرد: مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین و زیارت قبر مبارک امام حسین نیز که هر ساله هزاران نفر از اقصی نقاط جهان در آن حضور پیدا می‌کنند در کنار برکات معنوی باعث می‌شود که مسلمانان از هر نژاد و قومی و با هر لهجه و زبانی با هم آشنا شوند، پیوند اخوت و برادری در بین آنها محکم‌تر شود و در واقع این مکان مرکزی برای اتحاد، وحدت، عطوفت و اخوت بیشتر مسلمانان است.

,

 از طرف دیگر جامعه وقتی به سمت پیشرفت و توسعه حرکت می‌کند که در آن معنویت وجود داشته باشد دور افتادن از معنویت باعث می‌شود که جامعه به سمت پستی پیش برود لذا هر چقدر مراسمات مذهبی باشکوه‌تر برگزار شود معنویت در جامعه تقویت می‌شود.

,

 

,

, ,

 

,

امام جمعه بلبان آباد: اربعین نماد اقتدار و عظمت اسلام و نمایش قدرت و وحدت مسلمانان است

, امام جمعه بلبان آباد: اربعین نماد اقتدار و عظمت اسلام و نمایش قدرت و وحدت مسلمانان است,

ماموستا عزیز امیری امام جمعه بخش بلبان آباد با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی این همایش را مایه افتخار ملت مسلمان دانست وگفت: پیاده روی عظیم و بزرگ اربعین چهره واقعی اسلام ناب محمدی را به جهانیان معرفی می کند.

,

وی اظهار داشت: دشمن همواره با ترفندها و توطئه های مختلف درصدد است که نظام اسلامی را تضعیف کند که برگزاری چنین همایش هایی نشان می دهد که مسلمانان برای مقابله با دشمن و جهان کفر آمادگی و وحدت رویه دارند و روزبه روز بر عظمت و اقتدار آن ها افزوده می شود.

,

امام جمعه بلبان آباد بیان داشت: این حرکت عظیم، پیام وحدت مسلمانان جهان را به دنیا صادر کرده و زمینه خنثی شدن فتنه‌های جهان کفر را فراهم می‌کند.

,

ماموستا امیری گفت: همایش پیاده روی اربعین به دنیا ثابت می کند که با گذشت قرن‌ها همچنان راه و هدف سیدالشهدا (ع) پیرو دارد و روز به روز بر عظمت آن افزوده می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه