اخبار داغ

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل:

اعتماد به نصرت الهی، بزرگترین پیام اربعین است/ حقارت امروز آمریکا در برابر مقاومت ایران، تحقق وعده الهی است

اعتماد به نصرت الهی، بزرگترین پیام اربعین است/ حقارت امروز آمریکا در برابر مقاومت ایران، تحقق وعده الهی است
مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل در جمع عزاداران حسینی اعتماد به نصرت الهی و جهاد در راه آرمان های اسلام را بزرگترین پیام اربعین برای مسلمانان عنوان کرد و گفت: حقارت امروز آمریکا در برابر مقاومت ایران اسلامی، تحقق وعده الهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، حجت الاسلام سید محمد سید سیاح مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون سپاه حضرت عباس(ع) پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در مسجد اعظم اردبیل به بیان اهمیت و فضایل زیارت اربعین پرداخت و گفت: بحث اربعین ابعاد مختلفی دارد  که یک بُعد آن، زیارت سیدالشهدا (ع) در این روز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه درک و عمل به مفاد زیارت اربعین بعُد دیگر زیارت اربعین است،گفت: بخشی از خطبه‌های حضرت زینب کبری(س) و حضرت امام زین العابدین(ع) در کوفه و شام بیان مظلومیت سیدالشهدا (ع) است.

,

سید سیاح در ادامه سخنان خود به تبیین عنوان «زیارت اربعین» پرداخت و گفت: عنوان «زیارت اربعین» به زمان امام صادق (ع) باز می‌گردد و عجیب این است که با وجود بیم و ترس از حکومت جائر، مردم از امام سؤال می‌کردند که با وجود ترس از خبرچینان و عوامل حکومت، آیا به زیارت حضرت سیدالشهدا برویم؟ و حضرت می‌فرمودند که بروید.

,

وی با بیان اینکه اربعین به معنای پاسداشت چهلمین روز حماسه کربلا و شهادت سیدالشهدا (ع) و یارانش مطرح شده است، گفت: دشمنان هیچ‌گاه نتوانستند آن را از بین ببرند؛ بطوریکه امروزه این زیازت به حضور میلیونی و جهانی زائران اباعبداله الحسین (ع) تبدیل شده است.

,

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تحقق وعده های الهی اشاره کرد و گفت: اربعین در واقع یکی از وعده های نصرت الهی است.

,

وی با بیان اینکه حقارت امروز آمریکا در برابر مقاومت ایران اسلامی نیز تحقق وعده الهی است،گفت: توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه معصومین(ع) نتیجه حقارت آمریکا و همدستانش در برابر مقاومت و پایداری ملت مسلمان ایران است.

,

سیدسیاح در ادامه سخنان خود به موفقیت های اولیای الهی همچون سید ابوالحسن اصفهانی، آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی در دوران  مختلف اشاره کرد و گفت: این مردان الهی در تنگناها تنها به خداوند متعال تکیه کرده و با توسل به ائمه اطهار (ع) از پس مشکلات برآمدند که این خود بزرگترین درس برای ما است.

,

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: اعتماد به وعده های الهی و توسل به ائمه معصومین(ع) از جمله 8 توصیه مهم رهبر انقلاب به سپاهیان بود.

,

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل با بیان اینکه مأیوسین، از نعمت های الهی بی بهره هستند، به روشنفکر نماهای جامعه اشاره کرد و گفت: مسئولین کشور در تصمیمات و تعاملات با شرق و غرب نباید وعده های الهی را فراموش کنند.

,

وی خطاب به روشنفکر نماهای امروزی که به پیروی از عقلانیت تاکید می کنند، نیز گفت: بهترین عقلانیت و واقع بینی همان توکل به خداوند متعال و اعتماد به تحقق وعده های الهی است.

,

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به سوره ال عمران نیز اشاره کرد و گفت: طبق مفاهیم سوره آل عمران اگر خداوند متعال دست انسان ها بگیرد آنگاه هیچ قدرتی توانایی مقابله با وی را نخواهد داشت.

,

مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون استان اردبیل با بیان اینکه دشمنان اسلام با نفوذ در روشنفکر نماها درصدد هستند بین ما و آرمان های ما فاصله بیاندازند گفت: اعتماد به نصرت الهی و جهاد در راه آرمان های اسلام، بزرگترین پیام اربعین برای مسلمانان است.

,

قرائت زیارت اربعین و مداحی از دیگر برنامه های مراسم سوگواری جاماندگان اربعین در مسجد اعظم اردبیل بود.

,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه