اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

نگاه دولت به سهام عدالت مغایر قانون است

نگاه دولت به سهام عدالت مغایر قانون است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از نگاه بی تفاوتی وعدم توجه دولت نسبت به سهام عدالت با ۴۹ میلیون سهامدار انتقاد و آن را نوعی ظلم آشکار به مشمولان دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با مهر اظهار داشت: موضوع مسکن مهر و سهام عدالت که از دولت قبلی به دولت فعلی رسیده، متاسفانه با بی توجهی وکم لطفی چهارساله اول دولت اول آقای روحانی بسیاری از سازوکارها واهدافی که قانون برای آن تعریف وهزینه های مالی وزمانی زیادی نیز بابت آن صرف شده بود، بلاتکلیف ومسکوت ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: یکی از انتقادهایی که واقعا وارد هست و متاسفانه توسط هر دولتی به آن کم توجه ودر برخی موارد اصلا توجه نمی شود، برخی تصمیم های کلان ومصوبه هایی هست که با توافق دولت ومجلس تصویب ووارد مرحله اجرایی می شود واینکه با پایان عمر دولت قبلی و روی کارآمدن دولت جدید به آنها توجهی نشود، قابل قبول نیست.
,
 
,
تخریب علیه مسکن مهر وسهام عدالت
,
 
,
نایب رئیس کمیسیون نظارت بر مجلس شورای اسلامی، ادامه داد، به هر حال یک وزیری که وارد وزارتخانه ای می شود، تمامی تعهدات، بدهی ها و برنامه های آن وزارتخانه را می پذیرد که وارد آن نهاد می شود، وانتظار مردم ومجلس بر این بود که عین قانون اساسی وتکلیفی که درخصوص سهام عدالت بوده، و برنامه ای که شروع شده بود، به طور کامل ادامه پیدا می کرد.
,
 
,
یوسفیان ملا اضافه کرد، که پس از روی کارآمدن دولت تدبیر وامید به خصوص درچهارساله نخست این دولت، متاسفانه تخریب علیه مسکن مهر و سهام عدالت به اوج خود رسید و درحق این دو موضوع کلیدی واجتماعی کشور به خصوص سهام عدالت ظلم بزرگی شده بود وحق مطلب در این خصوص ادا نشد.
,
 
,
وی اظهارکرد، انتظار است که با دخالت واحساس مسئولیت بیشتر از سوی نمایندگان خانه ملت، با  تغییر دولت ها و روی کارآمدن دولت جدید در کشور، نسبت برخی مصوبه ها و قوانین نیز دچار کم توجهی و حتی بی توجهی نشوند که تبعات آن بیشتر خواهد بود.
,
 
,
سهام عدالت برای رفاه حال دهک های کم درآمد جامعه
,
 
,
رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری با بیان اینکه اصل موضوع واگذاری شرکت های سرمایه پذیر به بخش خصوصی به منظور توزیع عادلانه ثروت وسود آنها به مردم بوده است، گفت، سهام عدالت وواگذاری سود سهام شرکت های واگذار شده در بورس، برای مردم دهک های کم درآمد وضعیف جامعه بوده ومتاسفانه این هدف مهم در برنامه های دولت تدبیر وامید جایی نداشت.
,
 
,
یوسفیان ملا با اشاره به اینکه با پیگیری های مجلس و تعامل دولت تا حدودی وضعیت ونگاه در دوره دوم دولت آقای روحانی نسبت به سهام عدالت بهتر شده است، گفت، البته این انتظار هست که با همکاری وهمراهی بیشتر دولت ومجلس، سهام عدالت جایگاه واقعی خود را درمیان مردم وجامعه پیدا کند که نتیجه آن توزیع عادلانه سهام شرکت های واگذارشده درراستای خصوصی سازی به نفع مردم خواهد شد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه