اخبار داغ

مخالف آموزش ضعیف زبان انگلیسی هستیم

مخالف آموزش ضعیف زبان انگلیسی هستیم
یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مافیایی در آموزش زبان انگلیسی شکل گرفته است»، گفت: مجلس شورای اسلامی مخالف تدریس زبان انگلیسی نیست، ما مخالف آموزش ضعیف زبان انگلیسی هستیم و می‌خواهیم انحصار شکسته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تهیه طرحی در مجلس شورای اسلامی برای حذف تدریس زبان انگلیسی در مدارس، گفت: این دروغ است. ما به هیچ عنوان مخالف تدریس زبان انگلیسی نیستیم در این طرح(رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور) گفته‌ایم که نباید انحصاری در تدریس زبان خارجی باشد یعنی اگر کسی علاقه‌ای داشت که زبان خارجی غیر از انگلیسی را آموزش ببیند نباید مانعی برای او وجود داشته باشد. چرا در چند سال اخیر تنها تدریس زبان انگلیسی در کشور محدود و منحصر شده است آن هم با وضعیتی که نوع تدریس به شدت ضعیف است. ضعف در تدریس هم به انحصار برمی‌گردد. اگر شرایط رقابتی بود به این وضعیت دچار نمی‌شد، لذا ما در این طرح گفته‌ایم که تنها تدریس زبان انگلیسی در مدارس وجود نداشته باشد و آموزش سایر زبان‌ها هم داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مجددا تاکید کرد که در این طرح به دنبال برداشتن انحصار در انتخاب زبان خارجی هستیم تا هم ضمن آموزش زبان دیگری غیر از انگلیسی شاهد تقویت آن در مدارس هم باشیم اخیرا وزیری به ارمنستان رفت که نتوانست به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کند این یعنی اشکال در نحوه‌ آموزش وجود دارد که باید آن را رفع کرد.
,
 
,
سلیمی ادامه داد: موضوع دیگر وجود مافیا در آموزش زبان انگلیسی است یعنی عده‌ای در آموزش و پرورش و بیرون از آن مافیایی را درست کرده‌اند که اگر کسی بخواهد آموزشگاهی برای تدریس زبان خارجی تاسیس کند باید تنها از آموزش و پرورش مجوز بگیرد سوال این است که چرا این انحصار فقط به آموزش و پرورش داده شده و امکان مجوز از سایر نهادها و سازمان‌ها وجود ندارد؟. یک عده‌ای هستند که می‌خواهند همه چیز را دست بگیرند این وسط پول‌های عجیب و غریبی رد و بدل شده و عده‌ای خاص پول‌های زیادی را به جیب می‌زنند.
,
 
,
وی ادامه داد: عده‌ای هستند که آموزشگاه‌های زبان دست اینهاست و مجوز را به افراد خاص می‌دهند ما می‌خواهیم این انحصار شکسته شود. در حال حاضر هزینه تدریس زبان خارجی در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها بسیار زیاد است، چرا باید شهریه آموزشگاه‌ها اینقدر زیاد باشد و آموزش زبان برای علاقه‌مندان گران تمام شود. ما از رسانه‌ها می‌خواهیم کمک کنند تا انحصار شکسته شود نتیجه آن به نفع مردم خواهد بود.
,
 
,
به گفته این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مافیایی در کشور وجود دارد که آموزش زبان انگلیسی را به صنعتی پولساز برای خود تبدیل کرده‌اند. ما در این طرح می‌خواهیم این انحصار را شکسته تا اگر کسی خواست اقدام به تاسیس آموزشگاه زبان کند تنها مجبور به گرفتن مجوز از آموزش و پرورش نباشد. برای این کار می‌خواهیم سازوکاری تعیین کنیم تا انحصار شکسته شود نه این‌که آموزش زبان انگلیسی حذف شود. اینهایی که منافعی دارند با استفاده از امپراتوری و تبلیغ این طرح را به گونه دیگری منعکس کرده و بر خط خبری حذف زبان انگلیسی رفته‌اند چون منافع‌شان به خطر افتاده است من مجددا تاکید می‌کنم که ما دنبال حذف زبان انگلیسی نیستیم بلکه می‌خواهیم انحصار شکسته شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه