اخبار داغ

مدیرکل اتباع استانداری یزد:

زنان ایرانی برای اجرای قانون تابعیت فرزندانشان صبور باشند

زنان ایرانی برای اجرای قانون تابعیت فرزندانشان صبور باشند
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد گفت: زنان ایرانی باید تا زمان ابلاغ آئین‌نامه اجرایی صبر کنند بنابراین فعلاً نیازی به مراجعه به این اداره کل وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید پرویزی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به ابلاغ قانون تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی گفت: این قانون در تاریخ 15 مهرماه از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ‌شده و دولت نیز این قانون را در تاریخ 22 مهرماه به استانداران ابلاغ کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد افزود: بر اساس این قانون فرزندان حاصل از ازدواج شرعی زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولدشده یا می‌شوند قبل از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به تابعیت ایران درمی‌آیند.

,

پرویزی بابیان این مطلب که این ابلاغیه شامل کلیات قانون در این زمینه است گفت: در حقیقت با ابلاغ این قانون خیال زنان ایرانی از این بابت آسوده شده اما اینکه نحوی اجرای آن به چه شکل باشد باید منتظر ابلاغ آئین‌نامه اجرایی آن بود.

,

وی تأکید کرد: زنان ایرانی باید تا زمان ابلاغ آئین‌نامه اجرایی صبر کنند و پس‌ازاین ابلاغ اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد اطلاع‌رسانی خواهد کرد بنابراین فعلاً نیازی به مراجعه به این اداره کل وجود ندارد.

,

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در پایان تصریح کرد: تمامی اطلاعات لازم در این زمینه بر روی وب‌سایت رسمی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد به نشانی http://atba.ostanyazd.ir/ (اینجا کلیک کنید) وجود دارد و مادران ایرانی می‌توانند با مراجعه به این وب‌سایت تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند.

, http://atba.ostanyazd.ir/,

گفتنی است بر اساس این قانون فرزندان مذکور پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی در صورت عدم تقاضای مادر ایرانی می‌توانند تابعیت ایرانی را تقاضا کنند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند. پاسخ به استعلام امنیتی باید حداکثر ظرف مدت ۳ ماه انجام شود و نیروی انتظامی نیز مکلف است نسبت به صدور پروانه اقامت برای پدر غیر ایرانی در صورت نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) اقدام کند.

,

شایان‌ذکر است بر اساس تبصره ۲ این قانون، افراد فاقد تابعیتی که خود و حداقل یکی از والدینشان در ایران متولدشده باشد، می‌توانند پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام شمسی تابعیت ایرانی را تقاضا کنند که در صورت نداشتن سوءپیشینه کیفری و نیز نداشتن مشکل امنیتی (به تشخیص وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به تابعیت ایران پذیرفته می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه