اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار:

300 هکتار از اراضی رشتخوار زیر کشت محصول کلزا قرار گرفت

300 هکتار از اراضی رشتخوار زیر کشت محصول کلزا قرار گرفت
مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با اشاره به روی آوری کشاورزان به کشت محصولات مناسب اقلیم این شهرستان، از قرار گرفتن 300 هکتار از اراضی کشاورزی در رشتخوار زیر کشت محصول کلزا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رضایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفت‌وگو با صبح توس؛ در رابطه با میزان سطح زیر کشت محصول کلزا با اشاره به روی آوری کشاورزان این شهرستان به کشت محصولات مناسب اقلیم و آب و هوای مجود در منطقه گفت: در راستای طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی و تامین بخشی از نیاز روغن کشور که همواره وابسطگی زیادی در این زمینه به خارج از کشور وجود دارد، در سال زراعی جاری در شهرستان رشتخوار تا کنون ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است.

وی با توجه به اهمیت کشت این محصول در توسعه و پایداری گندم گفت: امسال با تغییر ارقام و کشت مکانیزه کار کشت محصول کلزا در سطح شهرستان در شرف انجام می باشد، که تاکنون نیز در قسمتی از اراضی زیر کشت این محصول  از روش مکانیزه با آبیاری تیب استفاده شده است.

وی میزان محصول تحویلی کلزای کشاورزان در سال گذشته در این شهرستان را بالغ بر 370 تن اعلام  کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت محصول کلزا در سطح هر هکتار از ازاضی زیر کشت این محصول در رشتخوار ۱۶۰ تن باشد که هدف از اجرای این طرح کمک به خودکفایی در تولید دانه های روغن خوراکی می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار همچنین میزان بذز توزیعی در سال زراعی جدید بین کشاوزان کلزا کار این شهرستان را بالغ بر 3500 کیلو گرم عنوان کرد و افزود: خرید تضمینی محصول کلزا در جهت حمایت از کشاورزان توسط اداره تعاون روستایی این شهرستان با نرخ تضمینی و مصوب انجام خواهد شد.

شهرستان رشتخوار با جمعیت بالغ بر ۶۲ هزار نفر در 220 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد، شغل اغلب مردم در این شهرستان کشاورزی و دامپروری است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه