اخبار داغ

به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان مطرح شد:

٢٠٠ میلیون زن، در جهان مبتلا به پوکی استخوان هستند/ بالاترین میزان بیماری روماتیسم در آسیا مربوط به ایران است

٢٠٠ میلیون زن، در جهان مبتلا به پوکی استخوان هستند/ بالاترین میزان بیماری روماتیسم در آسیا مربوط به ایران است
رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ٢٠٠ میلیون زن، در جهان مبتلا به پوکی استخوان هستند، به انواع بیماری های پوکی استخوان اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیشترین مبتلایان به بیماری روماتیسم در منطقه آسیا مربوط به ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بابک نخستین معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به روز جهانی پوکی استخوان اشاره کرد و گفت: بیماریهای عضلانی اسکلتی یکی از عمده ترین مشکلات سلامتی در دنیا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه این گروه از بیماریها براساس شیوع و بار ناشی از آن، به عنوان بیماریهای پوکی استخوان، کمردرد، استئوآرتروز و بیماری های دیسترفی عضلانی بیشتر مطرح هستند، گفت: پوکی استخوان شایع ترین بیماری بافت استخوانی است که با کاهش تراکم استخوان و از دست دادن کیفیت استخوان ها همراه است که منجر به افزایش خاصیت شکنندگی و خطر شکستگی می شود.

,
 معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه سخنان خود به شعار روز جهانی پوکی استخوان نیز اشاره کرد و گفت: هر ساله   ۲۰ اکتبر به نام روز جهانی پوکی اسخوان نامگذاری شده که امسال این روز  با شعار " مهار پوکی استخوان با تشخیص به موقع " در صدد است از افزایش این بیماری در جهان پیشگیری کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اخیر بیش از ٢٠٠ میلیون زن در سراسر جهان از پوکی استخوان رنج می برند، گفت: در سراسر جهان پوکی استخوان عامل بیش از ٩/٨ میلیون شکستگی استخوان در سال است به طوری که شکستگی استخوانی و مهره ای به ترتیب هر ٣ ثانیه و ٢٢ ثانیه رخ می دهد و از هر زن بالای ۵٠ سال یک نفر از شکستگی استئوپروتیک رنج می برد.
,
نخستین گفت: ایران در شیوع شکایات روماتیسمی بالاترین رقم در منطقه آسیا را داشته و حدود ٧٠% زنان و ۵٠% مردان بالای ۵٠ سال نیز به نوعی دچار استئوپروز یا استئوپنی هستند. 
,
 
,
وی با بیان اینکه آموزش به افراد جامعه در مورد بیماری، علایم، عوارض، نحوه تشخیص بیماری کمک می کند، گفت: آگاه سازی مردم در خصوص عوامل خطرساز پوکی استخوان همچون سن، سن یائسگی ( قبل از ۴٠ سالگی)،  سن  منارک (بعد از ١۵ سالگی)، وزن پایین، سابقه شکستگی در فرد و فامیل وی، کاهش قد، مصرف کورتون، سابقه فامیلی پوکی استخوان، مصرف کنونی سیگار، وجود بیماری های آرتریت روماتوئید بسیار ضروری است.
,
 
,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه