اخبار داغ

رئیس کل بانک مرکزی:

اختصاص 20 میلیارد دلار برای تامین کالا به رغم کاهش درآمد نفتی/ اکنون در شرایط ثبات نسبی قرار داریم

اختصاص 20 میلیارد دلار برای تامین کالا به رغم کاهش درآمد نفتی/ اکنون در شرایط ثبات نسبی قرار داریم
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی گفت: ظرف 7 ماه بیش از 20 میلیارد دلار تأمین کالای وارداتی داشته‌ایم و این در حالی است که صادرات نفتی کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع فعالان اقتصادی گفت:‌من به شما تبریک می‌گویم به عنوان تولیدکننده و صادرکننده کالا و خدمات که این موفقیت را در حفظ جمهوری اسلامی ایران و ثبات کشور تضمین کرده‌اید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: این یک تشکر است و تعارف نیست زیرا هدف دشمن و آمریکا نابودی جمهوری اسلامی و فروپاشی اقتصاد کشور بود و دستیابی به آن را از طریق نابودی پول ملی می‌دانستند که در همه این موارد دشمنان اسلام شکست خوردند.
,
 
,
رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ما اکنون در شرایط ثبات نسبی قرار داریم و بانک مرکزی هم تا حدی  توان دارد زیرا بانک مرکزی همه دولت و همه نظام نیست و برخی از تصمیمات در اختیار بنده نیست اما در مورد آنچه به ما مربوط می‌شود تلاش کرده‌ایم تا مشکلات را حل کنیم و اگر مشکلاتی است به خاطر محدودیت‌هایی بوده که نتوانسته‌ایم اعلام کنیم و همه زحمت کشیده‌اند برای رفع مشکلات و فقط بانک مرکزی نبوده است.
,
 
,
همتی اظهار داشت: در قضیه صادرات اگر بخش خصوصی و اگر آنچه که الان در حال جریان است،‌ نبود معلوم نبود این وضعیت را ادامه دهیم.
,
 
,
وی اظهار داشت: نیما یک سامانه است و ما این اختیار را گذاشته‌ایم که هر طور که امکان دارد ارز را به صادرکنندگان برگردانند و ما حتما نمی‌گوییم از این سامانه ارز برگردد.
,
 
,
وی افزود: در مورد واردات هم هر طور که می‌توانید کالا بیاورید نقد و یا هرگونه دیگر.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در گذشته 45 تا 50 میلیارد دلار صادرات نفتی داشتیم،‌گفت: بنابر این هر زمان که واردکنندگان برای ارز اراده می‌کردند ما به آنها ارز اختصاص می‌دادیم اما اکنون برای اختصاص ارز مهم است که بازگشت ارز صادراتی را داشته باشیم.
,
 
,
وی در مورد شرایط کنونی گفت: اگر چه به ثبات رسیده‌ایم اما این شرایط ما را به اشتباه نیندازد که توطئه دشمنان تمام شده بلکه اکنون تحریم‌ها به اوج رسیده است اما تحریم‌ها صفر نشده و آنها تحریم‌ها را با تمام قوا ادامه می‌دهند.
,
 
,
همتی بیان داشت:‌یک ذره هم فشار تحریم‌ها کم نشده است و آنها اشتباه می‌کنند و فکر می‌کنند که اگر بانک مرکزی را به عنوان تروریسم معرفی کنند کارهای ما می‌خوابد در حالی که الان بانک مرکزی عملیاتی انجام نمی‌دهد.
,
 
,
وی افزود: ظرف 7 ماه بیش از 20 میلیارد دلار تأمین کالای وارداتی داشته‌ایم و این در حالی است که صادرات نفتی کاهش یافته بنابر این،‌این موضوع برای ما افتخار بزرگی است.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه