اخبار داغ

در شورای اداری منابع طبیعی زنجان مطرح شد؛

تاکید مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به افزایش و بهبود وضعیت آبخیزداری استان/ جنگل‌کاری 18 هزار مترمربع از مساحت مراتع استان زنجان

تاکید مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به افزایش و بهبود وضعیت آبخیزداری استان/ جنگل‌کاری 18 هزار مترمربع از مساحت مراتع استان زنجان
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به توسعه جنگلکاری در استان زنجان گفت: 18 هزار هکتار از مساحت استان جنگل‌کاری انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; خلیل آقاجانلو امروز در جلسه شورای اداری منابع طبیعی با تاکید بر افزایش و بهبود وضعیت آبخیزداری استان اظهار کرد: از سال گذشته توجه ویژه ای به بخش آبخیزداری در سطح کشور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: یکی از اولویت های این اداره کل توسعه و بهبود وضعیت آبخیزداری و آبخوانداری است که با تزریق اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی پیشرفت طرح های آبخیز استان قوت گرفته است.

,

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به وسعت جنگل های دست کاشت استان گفت: در حدود 18 هزار از مساحت استان جنگل کاری انجام شده است که شهرستان های خرمدره، ماهنشان و ابهر بیشترین سهم جنگل کاری را به خود اختصاص داده اند.

,

وی خاطر نشان کرد: این طرح به منظور زراعت چوب و جلوگیری از قطع بی رویه درختان جنگلی اجرا می شود.

,

آقاجانلو با اشاره به این که اعتبارات استانی از 4 میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 95 به 15 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است افزود: اعتبارات ملی تخصیص یافته نیز از 11 میلیارد تومان به حدود 24 میلیارد تومان در همین بازه زمانی افزایش یافته است.

,

وی اصلاح و احیاء مراتع، تولید علوفه و تولید نهال را از دیگر برنامه های اداره کل منابع طبیعی استان اعلام کرد و گفت: در صدد هستیم تا در راستای پیشبرد اهداف مشخص شده این طرح ها نیز به خوبی در استان اجرا شود.

,

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه به اجرای طرح کاداستر نیز گریزی زد و افزود: تا کنون در 300 هزار هکتار از اراضی استان  این طرح اجرا شده است و همچنین برای 98 درصد از اراضی ملی استان نیز سند مالکیت صادر شده است.

,

وی  از تصویب اعتبار برای اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و همچنین اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: برای هر یک از طرح های مذکور یکصد میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

,

قاچاق چوب تهدی مهم برای استان زنجان

, قاچاق چوب تهدی مهم برای استان زنجان,

جواد تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه هم به برخورد جدی با متخلفان قاچاق چوب تاکید کرد و گفت: سودجویان با قطع گونه های مفید جنگلی باعث کاهش پوشش جنگلی استان می شوند.

,

وی این معضل را یکی از مشکلات اساسی در استان برشمرد و به تعامل یگان حفاظت اراضی، منابع طبیعی، محیط زیست تاکید کرد.

,

تاراسی  با بیان این که آمار قاچاق چوب در  برخی از شهرستان های استان بیشتر است گفت: با اقدامات پیشگیرانه می توان این آمار را کاهش داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه