اخبار داغ

قاضی پور در گفتگو با دانا:

واردکنندگان می‌خواستند صنعت خودروسازی را تعطیل کنند/ هرچه می کشیم از اقتصاددانان لیبرال دولت است/ عده ای می خواهند قیمت خودرو را آزاد کنند

واردکنندگان می‌خواستند صنعت خودروسازی را تعطیل کنند/ هرچه می کشیم از اقتصاددانان لیبرال دولت است/ عده ای می خواهند قیمت خودرو را آزاد کنند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به وضعیت بازار خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: عده ای می خواهند افزایش قیمت خودرو را آزاد کنند و به نوعی قصد دارند خون مردم را در شیشه کنند که ما با این عمل که توسط بنگاه های سیاسی انجام می شود مخالف هستیم.
[

«نادر قاضی پور» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به وضعیت صنعت خودرو کشور اظهار داشت: در حال حاضر مسئول خصوصی سازی در زندان به سر می برد و با شکایت نمایندگان ممنوع الخروج است؛ از طرفی هم مجلس با خصوصی سازی 100 درصد مخالف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در رابطه با افزایش قیمت خودرو بیان داشت: از یک طرف تعدادی از وارد کنندگان خودرو می خواستند خوردرو سازی را تعطیل کنند و از طرف دیگر اقتصاددانان لیبرال دولت هم قصد داشتند قیمت را بر اساس بازار آزاد عرضه تعیین کنند؛ متاسفانه ما هر چه که می کشیم از اقتصاددانان لیبرال دولت می کشیم.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطر نشان کرد: 14 میلیارد دلار اعتبار برای واردات ارزاق عمومی به دولت تخصیص دادیم ولی متاسفانه روستاییان و حاشیه نشینان حتی از یک کیلو گوشت و برنج هم برخوردار نشدند و در حقیقت دولت هیچ سندی به مجلس ارائه نکرد که چه وارد کرد و کجا توزیع شد.

,

قاضی پور خاطر نشان کرد: عده ای می خواهند افزایش قیمت خودرو را آزاد کنند و به نوعی قصد دارند خون مردم را در شیشه کنند که ما با این عمل که توسط بنگاه های سیاسی انجام می شود مخالف هستیم.

,

وی ابراز داشت: خودرو سازی یک بنگاه اقتصادی است و زمانی که این بنگاه تبدیل به بنگاه سیاسی شود طبیعتاً شاهد بروز چنین مشکلاتی می شویم.

,

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به این نکته سیستم نرخ گذاری در حاشیه بازار هیچ تاثیری در قیمت خودروها نداشت، گفت: اولاً خودرو سازی در ایران انحصاری است و باید شورای رقابت نرخ خودروها را تعیین کند؛ دوماً ما در وزارتخانه صنعت و معادن یک سازمان به نام سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده داریم که اگر رقابتی هم وجود نداشته باشد باید شورای رقابت قیمت تعیین کند نه خودرو ساز.

,

وی در پایان ورود دستگاه های نظارتی برای برخورد با متخلفین را امری ضروری دانست و گفت: انتظار می رود سازمان خصوصی سازی و سازمان بازرسی کل کشور برای برخورد با اشخاص، شرکت ها و ارگان ها و دستگاه هایی که موجب اختلال در نظام اقتصادی شده اند ورود کنند و با متخلفین و ذی نفعان برخورد بجا و مناسبی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه