اخبار داغ

بانوان دستاویز انتخاباتی یک جریان خاص می‌شوند؟!

تقلای اصلاح‌طلبان برای "دستاورد" معرفی کردن حضور زنان در ورزشگاه/ بانوان، زیر بار تبلیغات دروغین نمی‌روند

تقلای اصلاح‌طلبان برای "دستاورد" معرفی کردن حضور زنان در ورزشگاه/ بانوان، زیر بار تبلیغات دروغین نمی‌روند
اصلاح طلبان حضور زنان در ورزشگاه را برای برنامه های تبلیغاتی انتخابات آینده به عنوان دستاورد دولت روحانی معرفی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حدود ۱۰ روز قبل مسابقه فوتبال ایران_ کامبوج در ورزشگاه آزادی برگزار شد و زنان برای دیدن فوتبال در ورزشگاه حضور داشتند. از دهه ۸۰ بحث حضور زنان در ورزشگاه مطرح شده و در خصوص آن اختلاف نظرهایی وجود داشته است. حال که این امر به وقوع پیوست و زنان در ورزشگاه حضور پیدا کردند، روزنامه های اصلاح طلب که خود را حامی پر و پا قرص ورود زنان به ورزشگاه‌ها معرفی می کنند، روزگاری مخالف جدی و شدید این موضوع بودند اما حال به یکباره متحول شده و از یک مخالف به یک حامی تبدیل شده‌اند.   

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

اگر مروری بر رسانه‌های جریان اصلاحات داشته باشیم خواهیم دید آنها در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ دو سیاست کاملاً متفاوت را نسبت به حضور زنان در ورزشگاه اتخاذ کرده‌اند. روزی که حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقه فوتبال ایران و کامبوج اتفاق افتاد این حضور در روزنامه دولتی ایران با ۱۴ تیتر در ۴ صفحه بازتاب داشت و روزنامه شرق، هفت صبح، آرمان ملی، آفتاب یزد، ابتکار، اطلاعات، همشهری، شهروند و حتی روزنامه اقتصادی دنیای اقتصاد نیز این موضوع را عکس یا تیتر یک کرده‌ و آن را به عنوان دستاورد دولت روحانی معرفی کرده‌اند! شهیندخت مولاوردی نیز در روزنامه ایران نوشت که "اکنون حفاظت و پاسداری از این دستاورد مهم است". به نظر می‌رسد در شرایطی که دولت روحانی در تحقق وعده‌های خود در حوزه زنان چون اشتغال، خدمات بیمه‌ای و حضور زنان در جایگاه وزارت ناکام مانده، جازدن حضور زنان در ورزشگاه به عنوان دستاورد، بهترین سرپوش برای ناکامی ها باشد.

,

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا بابایی ماهانی امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: جایگاه زن و تحکیم بنیان خانواده یکی از بحث‌های مهمی است که همه پیامبران مخصوصا پیامبر اکرم(ص) و ائمه علیه الاسلام به آن سفارش کردند و از زنان خواسته‌اند که مشاغلی که در شأن آن‌ها است را عهده دار شوند.

,

وی با بیان اینکه در خصوص رسیدگی به امور زنان امام راحل و مقام معظم رهبری نیز سفارشاتی را کرده‌اند، افزود: بیش از نیمی از جامعه، زنان هستند و نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند بنابراین ما ارزش زن را بسیار بالا می‌دانیم.

,

امام جمعه فردوس در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه، بیان کرد: اگرچه حضور زنان در ورزشگاه شاید منع شرعی نداشته باشد اما بعضی مراجع به صراحت با آن مخالفت کردند در حقیقت این گونه فضاها قطعا مزاحمت‌هایی برای بانوان خواهد داشت.

,

حجت الاسلام بابایی عنوان کرد: اکنون جوی ایجاد شده به نام آزادی زن، آزادی مرد و آزادی جامعه اما در حقیقت پشت پرده آن برنامه‌ای برای گرفتن بعضی ارزش‌ها از مرد و زن است.

,

وی یادآور شد: همان طور که آمریکایی‌ها گفته اند اگر بخواهیم در عراق مجدد قدرت پیدا کنیم باید از زنان آنجا شروع کنیم بنابراین اگر بتوانند زنان را از وظایفشان از فرزند پروری، همسرداری، عفاف و حجاف فاصله دهند به اهداف ننگ و شوم تهاجم فرهنگی خود می‌رسند.

,

امام جمعه فردوس به صحبت شهیندخت مولاوردی در خصوص حضور زنان در ورزشگاه و عنوان "دستاورد دولت روحانی" اشاره کرد و گفت: خانم مولاوردی و امثال او برای اینکه خود را مطرح کنند حرف‌های زیادتر از دهانشان می‌زنند.

,

 

,

حمایت از حضور زنان در ورزشگاه برنامه تبلیغاتی برای انتخابات است

, حمایت از حضور زنان در ورزشگاه برنامه تبلیغاتی برای انتخابات است, حمایت از حضور زنان در ورزشگاه برنامه تبلیغاتی برای انتخابات است,

حجت الاسلام بابایی افزود: مشروعیت احکام ما به فتوای مراجع اختصاص دارد و هیچ دولت یا مسئولی نمی‌تواند اینگونه مسائل را ره‌آورد خود بداند و بیان اینگونه مسائل برنامه‌های تبلیغاتی است برای انتخاب مجلس و ریاست جمهوری است.

,

وی متذکر شد: مسلما این دولت دولت موفقی نبوده است چرا که در دوران انتخابات ریاست جمهوری می‌گفتند اگر به رقیب رأی بدهید دلار به پنج هزار تومان خواهد رسید اما اکنون به سه برابر رسید و کاهش یک هزار تومان آن را یک افتخار می‌دانند.

,

امام جمعه فردوس گفت: هر زمان که می‌خواهند یک موجی را ایجاد کنند بحث آزادی، خدمت به زن و ارزش زن را مطرح می‌کنند اما بانوان محجبه و عفیفه زیر بار تبلیغات دروغین نخواهند رفت.

,

حجت الاسلام بابایی تأکید کرد: امروز باید اولویت و دغدغه مسئولان این باشد که زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند؛ باید دولت کاری کند که مشکل اشتغال جوانان حل شود تا بتوانند یک زندگی را اداره کنند چرا که اگر خانواده‌ای تشکیل شود به دنبالش تحکیم خانواده را نیز در پی خواهد داشت.

,

مهدی مزگی نژاد کارشناس مسائل سیاسی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: حضور زنان در جوامع اسلامی مانند مردان رواج داشته و موضوع اینکه زنان در ورزشگاه حضور پیدا کنند یا نکنند بحث مهمی نبوده که برای آن شرایطی در نظر گرفته شود.

,

وی افزود: آن چیزی که مشخص است این بوده که حضور زنان در ورزشگاهها از گذشته مشکل خاصی نداشته مشکل این بوده که فضای اخلاقی و فرهنگی در ورزشگاهها برای بانوان فراهم نیست بنابراین به دلیل قداست و حیثتی که زنان در جامعه اسلامی دارند و باید پایبند به این موضوع باشند اگر زیرساختها فراهم شود و فضای صحیح و اخلاقی درستی پیاده شود مشکلی برای حضور زنان وجود ندارد.

,

 

,

موج سواری دشمن

, موج سواری دشمن, موج سواری دشمن,

کارشناس سیاسی بیان کرد: از آنجایی که دشمنان جمهوری اسلامی نمیتواند فضای انقلاب اسلامی، رشد و گسترش آن را تحمل کنند به دنبال این هستند که ببینند کجا میتوانند به خیال خام خود ضعفی از انقلاب اسلامی پیدا کنند تا در آن نقطه موج سواری کنند و انقلاب اسلامی را مورد اتهام قرار دهند.

,

مزگی نژاد با اشاره به حضور بانوان در پیاده روی اربعین حسینی، عنوان کرد: رسانه ها آنگونه که حضور زنان در ورزشگاه رو پوشش میدهند و تیتر میکنند، بحث پیاده روی را هرگز پوشش نمیدهند چرا که این نقطه ضعف آنها است.

,

وی اظهار کرد: رسانه هایی نیز در داخل کشور هستند که به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی بوده به آرزوی خود نرسیده اند لذا برای پوشش دادن مسائلی چون حضور زنان در ورزشگاه صف اول می ایستند. اما اگر بخواهند مراسمی چون پیاده روی اربعین را پوشش دهند انجام نمیدهند.

,

 

,

حمایت از زنان برای رای گرفتن در انتخابات است

, حمایت از زنان برای رای گرفتن در انتخابات است, حمایت از زنان برای رای گرفتن در انتخابات است,

کارشناس سیاسی گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم گروههایی در داخل کشور هستند که برای رأی آوردن وارد میدان شده اند و چون میدانند رأیی ندارند با گسترش این گونه موضوعات در جامعه میخواهند جامعه را به سمت خود جلب کنند در حالی که همه بانوانی که تقاضای حضور در ورزشگاه را داشتند حدود 5 هزار نفر نیستند در حالی که در پیاده روی اربعین حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر حضور داشتند.

,

مزگی نژاد بیان کرد: برای گرفتن رأی 5 هزار نفر خود را به آب و آتش زده و خود را کاسه داغ تر از آتش در انقلاب اسلامی معرفی میکنند و بدتر از همه این است که دست به دامن فیفا شده اند که استکبار جهانی بر آن مسلط است. خود مرکز فساد و سوء استفاده جنسی از زنان مختلف در عرصه های مختلف بوده لذا باید بدانند که به نتیجه دلخواه نخواهند رسید چرا که آنچه دارند دنبال می‌کنند بیشتر تبعیت از بیگانگان است.

,

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی به دنبال سلامت زن در جامه اسلامی و به دنبال ارج نهادن به مقام زن و مادر در جامعه است.

,

 

,

حضور زنان در ورزشگاه را تسکینی برای ضربه مهلک برجام می‌دانند

, حضور زنان در ورزشگاه را تسکینی برای ضربه مهلک برجام می‌دانند, حضور زنان در ورزشگاه را تسکینی برای ضربه مهلک برجام می‌دانند,

کارشناس سیاسی بیان کرد: پس از شکستی که در برجام اتفاق افتاد چاره ای ندارند که به اینگونه حرکاتی چون اجرایی شدن حضور زنان در ورزشگاه لقب دستاورد دهند این طبیعی است شکست برجام و عقب نشینی آمریکا در روز روشن ضربه مهلکی بود که فشار آن ضربه هنوز در جامعه دیده میشود برای اینکه این ضربه را بکاهند و آن شکست را به گونه ای سرپوش قرار دهندحضور زنان در ورزشگاه را دستاورد قلمداد میکنند.

,

مزگی نژاد گفت: اگر جامعه به سمتی برود که فضای داخلی جامعه برای زنان مهیا شود و یک بانوی اسلامی معتقد به قوانین و انقلاب اسلامی در جامعه داشته باشیم و زمینه برای مشارکت زنان در عرصه های مختلف فراهم شود این بزرگترین سرمایه ای است که دست اندرکاران میتوانند برای زنان فراهم کنند.

,

وی اظهار کرد: به بسیاری از مسائل چون اشتغال و خانواده پرداخته نمیشود اما از مسئله ای چون حضور زنان در ورزشگاه دفاع میکنند تا در آینده جایگاهی را در عرصه انتخابات به دست آورند.

,

کارشناس سیاسی اظهار کرد: اسلام برای زن ارزش بسیار بالایی قائل شده است اگر واقعا به معنای واقعی کلمه به وظایف شخصی و اجتماعی که زنان در جامعه دارد عمل شود میتواند یک نمونه و الگو بسیار خوب برای سایر جوامع اسلامی باشند.

,

مزگی نژاد افزود: در عربستان به زنان حق رانندگی داده نمیشود و هیچ صدایی شنیده نمی‌شنود اما در کشور ما به دنبال نقطه ضعفی میچرخند تا آن را پر رنگ نشان دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه