اخبار داغ

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران خبر داد

آغاز ورود پرندگان مهاجر به مازندران/ پروانه شکار صادر نمی‌شود

آغاز ورود پرندگان مهاجر به مازندران/ پروانه شکار صادر نمی‌شود
رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران از آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود جمعیت پرندگان تا اواخر آذرماه کامل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کوروس ربیعی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب های استان، اظهار کرد: تاکنون بخش اندکی از جمعیت پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های مازندران شده اند،که پیش بینی می‌شود این جمعیت تا اواخر آذرماه کامل شود.

وی با بیان اینکه پرندگانی مانند خودکا، برخی گونه‌های مرغابی وارد تالاب‌های مازندران شده اند، افزود:پرندگانی دیگری مانندغاز‌ها، فلامینگو‌ها و  اردک‌های سر سفید و حنایی هنوز به استان نیامده اند.

رئیس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران ادامه داد:پرندگانی مانند درنا که پارسال به تالاب‌های مازندران نیامدند، انتظار می رود امسال وارد استان شوند.

این مسئول با اشاره به ممنوع بودن شکار این پرندگان و صادر نکردن پروانه شکار ،خاطرنشان کرد: مشکلی با شکار پرندگان به روش‌های سنتی مانند دوما وجود ندارد.
 
ربیعی ادامه داد: اجرای طرح بازرسی مشترک برای بیماری‌های فصلی مانند نیوکاسل و آنفولانزا بین اداره کل دامپزشکی و محیط زیست استان با ورود پرندگان مهاجر و زمستان گذران به تالاب‌ها و آبگیر‌ها هر ساله انجام می‌شود.

وی گفت: مازندران به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان، آب هوای خوب و معتدل، وجود شرایط تغذیه‌ای غنی و بارش‌های پاییزی مکان مناسبی برای این مهمانان پاییزی است به گونه‌ای که بیش از ۸۰۰ آب بندان و تالاب در مازندران که در فصول سرد سال بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون قطعه پرنده را به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه