اخبار داغ

بررسی طرح فرابرجامی فرانسه در گفت و گو با کارشناسان؛

هدف فرانسه طولانی کردن پروسه تحریم‌ها و امتیازگیری جدید از ایران است/ اروپا به دنبال حفظ منافع اقتصادی خود در منطقه/ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار طرح فریب فرانسه نمی‌رود

هدف فرانسه طولانی کردن پروسه تحریم‌ها و امتیازگیری جدید از ایران است/ اروپا به دنبال حفظ منافع اقتصادی خود در منطقه/ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار طرح فریب فرانسه نمی‌رود
کارشناسان سیاسی و مسائل بین الملل ایران، طرح فرابرجامی فرانسه را یک طرح فریب با هدف طولانی کردن پروسه تحریم ها و هم چنین امتیاز گیری جدید از ایران دانستند که در آن هیچ سودی برای ایران متصور نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بعد از سه گام ایران در خصوص کاهش تعهدات برجامی و نزدیک شدن به آغاز گام جدید کاهش این تعهدات، فرانسوی‌ها با نگرانی از این مسئله در چند ماه اخیر تلاش‌های خود برای میانجیگری بین ایران و آمریکا را افزایش داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در همین راستا «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌‌ای با روزنامه «فیگارو» درباره طرح کشورش برای نجات توافق هسته‌ ای برجام و میانجیگری میان ایران و آمریکا اظهار نظر کرده است و مذاکرات منطقه‌ای با ایران و آینده توافق هسته‌ای بعد از سال ۲۰۲۵ را هدف طرح ابتکاری رئیس‌جمهور کشورش دانست و گفت: «بر اساس این طرح تحریم‌های آمریکا به تدریج رفع ‌می‌شوند و صادرات نفت ایران افزایش می‌یابد.»

,

اما آیا فرانسه نگران تحریم های آمریکا علیه ایران است و هدف اصلی او واقعا کمک به ایران است؟

,

هدف فرانسه طولانی کردن پروسه تحریم‌ها و امتیازگیری جدید از ایران است

, هدف فرانسه طولانی کردن پروسه تحریم‌ها و امتیازگیری جدید از ایران است , هدف فرانسه طولانی کردن پروسه تحریم‌ها و امتیازگیری جدید از ایران است ,

حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ در واکنش به طرح فرابرجامی فرانسه اظهار کرد: طرح فرانسه ناظر بر ایجاد یک برجام جدید است که هدف آن طولانی کردن پروسه تحریم ها و هم چنین امتیاز گیری جدید از ایران است.

, راه آرمان,

کارشناس مسائل بین الملل افزود: با توجه به اینکه فرانسه در طول چهار سال گذشته به ظاهر نقش پلیس خوب را ایفا کرد اما در عمل ثابت کرد که هیچ گامی در این زمینه بر نمی دارد و به همین دلیل این طرح ها با کارشکنی سایر کشورهای اروپایی و فشار آمریکا با شکست مواجه شده است.

,

هانی زاده تصریح کرد: بنابراین به نظر نمی رسد فرانسوی ها بخواهند یک طرح جامعی که به نفع ملت ایران باشد ارائه دهند و این وقت کشی است و هدف آن منع ایران از برداشتن گام های کاهش تعهدات است که فرانسه نگران این است که ایران به سمت غنی سازی بیشتر حرکت کند.

,

وی خاطر نشان کرد: دیپلماسی ایران باید کاملا جدی و مبتنی بر منافع ملی باشد و لذا ایران باید یک ضرب الاجل و پروسه زمانی برای انگلیس، آلمان و فرانسه تعریف کند و از این سه کشور بخواهد ساز و کارهای مالی را سریعا عملیاتی کند در غیر اینصورت ایران باید گام جدیدتری برای کاهش تعهدات خود بردارد.

,

طرح فرابرجامی فرانسه برای جلوگیری از خروج ایران از برجام است

, طرح فرابرجامی فرانسه برای جلوگیری از خروج ایران از برجام است, طرح فرابرجامی فرانسه برای جلوگیری از خروج ایران از برجام است,

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان؛ در همین زمینه اظهار کرد: فرانسه برای جلوگیری از خروج ایران از برجام این طرح را ارائه داده است و می خواهد هم چنان ایران در برجام بماند و تعهدات خود را در قبال برجام ادامه دهد.

, راه آرمان,

 کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه طرح فرابرجامی فرانسه هیچ نفع و سودی برای ایران ندارد، عنوان کرد:  فرانسه در تلاش است با این اقدام نقش خود را در اروپا برای ارتباط با ایران حفظ کند و منافع اقتصادی خود را دنبال کند و این در حالی است که نه فرانسه و نه اروپا هیچ کدام از 11 تعهدی که در قابل برجام داده بودند را در این طرح ذکرنکردند تا پایبندی خود را به تعهدات نشان دهند.

,

ترقی بیان کرد: اگر چه در این طرح بحث موشکی مورد توجه قرار نگرفته است و از آن عبور کردند ولی هم چنان به دنبال برجام های 2 و 3 هستند لذا این پیشنهاد فرانسه نیز جزو مواردی است که پذیرش آن برای ایران سخت است چرا که ما نمی توانیم بدون انجام تعهداتی که غربی ها در قبال ایران دادند خصوصا مسئله رفع تحریم ها نسبت به پذیرش آن اقدام کنیم.

,

اروپایی ها می خواهند با وقت کشی، زمان طلایی جمهوری اسلامی را بگیرند

, اروپایی ها می خواهند با وقت کشی، زمان طلایی جمهوری اسلامی را بگیرند, اروپایی ها می خواهند با وقت کشی، زمان طلایی جمهوری اسلامی را بگیرند,

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: تاریخ نشان می دهد که اروپایی ها همواره تحت سلطه آمریکایی ها هستند و هیچ اراده ای از خود ندارند.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اروپایی ها به شدت نگران هستند که جمهوری اسلامی ایران از برجام خارج شود؛ لذا آنان تحت عناوین مختلف و اعزام مقامات و مسئولان اروپایی تلاش به وقت کشی دارند تا زمان طلایی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند.

,

حسن بیگی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حسن نیست خود را ثابت کرده است، تصریح کرد: ایران اسلامی اعلام کرده که اگر اروپایی ها بتوانند منافع توافق برجام را تأمین کنند و نگذارند رئیس جمهور آمریکا بیش از این در حق ملت ایران جفا کند آمادگی همکاری دارد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طی ماه های گذشته عملا ثابت شد که اروپایی ها هیچ اقدامی را نمی توانند انجام دهند و سخنانی که بیان می کنند صرفا بر اساس تلف کردن وقت است.

,

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مُر قوانین بین المللی را اجرا می کند، عنوان کرد: هیچ تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را خواهد رفت و گام های خود را بر مبنای توافق نامه برجام بر خواهد داشت.

,

حسن بیگی بیان کرد: اقدامات اخیر فرانسه به منظور حفظ برجام به چند دلیل است؛ هم اکنون شرایطی در شمال سوریه به وجود آمده است که این منطقه در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد گرفت و لذا تروریست ها از این منطقه خارج خواهند شد؛ با توجه به اینکه این افراد اکثرا اروپایی هستند زمانی که به کشورشان بازگردند قطعا نا امنی های زیادی در اروپا به وجود خواهد آمد.

,

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای افزود: نکته دیگر آنکه پیش بینی اروپا بر این است که ترامپ در انتخابات آتی آمریکا رأی نخواهد آورد بنابراین آنان به دنبال خرید زمان هستند تا بتوانند فردی را پیدا کنند که با اروپا به تفاهم برسد و در برجام باقی بماند.

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اروپایی ها می دانند که اگر جمهوری اسلامی ایران گام های بعدی را بردارد در آینده قابل بازگشت نیست و همچنین شرایط بین المللی به گونه ای است که امکان ندارد که آمریکا و اروپا بخواهد ایران را در قالب سازمان ملل و زیر فصل هشت تحریم کند.

,

وی با بیان اینکه اروپایی ها نگران هستند که دنیا تک قطبی به چند قطبی تبدیل شود، اظهار کرد: شاهد هستیم که شانگهای حرکت خود را سرعت داده است و قرار دادهایی در جنوب شرق آسیا نوشته است به گونه ای که این امر موجب افول قدرت آمریکا خواهد شد.

,

حسن بیگی ادامه داد: در این شرایط اروپا نمی تواند از فرصت ها بهره ببرد و لذا تلاششان بر این است که به هر شکلی که شده جمهوری اسلامی ایران در برجام باقی بماند تا اروپا بقای خود را در منطقه داشته باشد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران فریب نخواهد خورد، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی زیر بار این اقدامات نرفته و نمی رود و باید گفت که طرح های جدید اروپا و فرانسه طرح فریب است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه