اخبار داغ

نظر نمایندگان درمورد عملکردشان چیست؟

70 درصد نمایندگان مجلس دهم نمره قبولی از مردم نمی‌گیرند/ بزرگترین ضعف مجلس عدم نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین است

70 درصد نمایندگان مجلس دهم نمره قبولی از مردم نمی‌گیرند/ بزرگترین ضعف مجلس عدم نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین است
با توجه به گذشت بیش از هزار روز از دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با برخی از نمایندگان در خصوص ارزیابی عملکرد این مجلس به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ 1241 روز از آغاز فعالیت مجلس دهم شورای اسلامی می گذرد و در اسفند ماه سال جاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار می شود؛ بر همین اساس به منظور ارزیابی عملکرد این مجلس با برخی از نمایندگان مجلس به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حمزه: مجلس دهم؛ مجلس جوانتری بود

, حمزه: مجلس دهم؛ مجلس جوانتری بود,

احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه مجلس دهم، مجلس نسبتا جوانتری بود، گفت: درگیر مسائل جناحی، حاشیه ای و خطی در این مجلس نشدیم و مباحث مورد نیاز  اساسی کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

,

وی با اشاره به اینکه نمایندگان ورود خوبی به منظور بررسی مسائل و مشکلات در حوزه های انتخابیه خود داشتند، تصریح کرد: در مجلس دهم تعامل خوبی بین مجلس و دولت وجود داشت و می توان گقت این مجلس خیلی پاپیچ دولت نشدند.

,

حمزه با تأکید بر اینکه  همکاری خوب و تنگاتنگی بین قوای سه گانه وجود داشت، عنوان کرد: در این مجلس توانستیم مقابل گران کردن سوخت ایستادگی کنیم؛ چرا که اگر سوخت گران شود تأثیر چشم گیر و همه جانبه ای بر زندگی مردم خواهد گذاشت.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در این مجلس اجازه قطع یارانه ها به آن شکل داده نشد و این اواخر اختیاراتی به دولت داده شده است که در این شرایط اقتصادی یارانه دهک های بالا قطع شود و این مبالغ به اقشار ضعیف جامعه اختصاص داده شود.

,

کمالی پور: مشکلات کشور به دلیل عدم نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین است/ نتوانستیم انتظار مثبتی که مردم از مجلس داشتند را برآورده کنیم

, کمالی پور: مشکلات کشور به دلیل عدم نظارت مجلس بر حسن اجرای قوانین است/ نتوانستیم انتظار مثبتی که مردم از مجلس داشتند را برآورده کنیم ,

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با بیان اینکه مجلس دهم در حوزه قانون گذاری عملکرد نسبتا خوبی را داشته است، گفت: اما این مجلس در حوزه نظارت بر حسن اجرای قوانین متأسفانه آنگونه که می بایست عمل کند، اقدام نکرده است.

,

وی با بیان اینکه درصد اعظم چالش های موجود در کشور ناشی از عدم نظارت صحیح مجلس بر حسن اجرای قوانین است که ما در این حوزه با کاستی هایی رو به رو هستیم، اظهار کرد: اما در کنار این مسائل در خصوص توجه به مسائل ملی کشور در حوزه هایی خوب عمل کرده ایم.

,

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در حوزه هایی مانند اشتغال، اقتصاد و معیشت نتوانستیم آنگونه که خواست مردم بود عمل کنیم؛ در حوزه سیاست خارجی آنچنان که می بایست در مقابل استکبار محکم گام برداریم شاید نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

,

کمالی پور با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در زمینه تثبت قیمت ها، بازار ارز و مسائل دیگر کشور اقدامات زیادی را انجام داد، خاطر نشان کرد: در مجموع ما نتوانستیم برآیند مثبتی که مورد انتظار مردم بود را از عملکرد مجلس بدست آوریم که این مسئله عوامل و دلایل متعددی دارد؛ به طور کلی معتقدم انتظار مردم بیشتر از خدماتی بود که مجلس تا کنون انجام داده است.

,

انارکی محمدی: نمره «ب» به مجلس دهم میدهم

, انارکی محمدی: نمره «ب» به مجلس دهم میدهم,

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ با اشاره به آغاز فعالیت مجلس دهم از سال 1395 گفت: متأسفانه وضعیت کشور در فعالیت این مجلس شرایط بدی داشت به ویژه در سال گذشته به اوج خود رسیده بود.

,

وی با بیان اینکه در این شرایط معیشت مردم تحت تأثیر قرار گرفته بود، تصریح کرد: در این بین ترحیم های ظالمانه و ناعادلانه آمریکایی ها شرایط را در کشور سخت کردند؛ اما معتقدم که مجلس دهم عملکرد خوبی داشته است.

,

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در اقداماتی که باید انجام می داد همیاری کرده است البته نمی گویم که این مجلس کاستی نداشته است؛ اما نسبتا عملکرد این مجلس خوب بوده است.

,

انارکی محمدی با اشاره به اینکه البته عملکرد مجلس باید توسط مردم، افکار عمومی، کارشناسان و کسانی که از بیرون به این نهاد نگاه می کنند ارزیابی شود، خاطر نشان کرد: به مجلس دهم نمره «ب» را می دهم.

,

حسن پور: 70 درصد نمایندگان نمره قبولی از مردم نمی گیرند

, حسن پور: 70 درصد نمایندگان نمره قبولی از مردم نمی گیرند,

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ در این خصوص گفت: مجلس دهم در ابعاد مختلف اقدامات نسبتا خوبی انجام داده است.

,

وی با اشاره به اینکه دراین مجلس خوشبختانه شاهد تثبیت وضعیت بازار بوده ایم، ابراز کرد: مجلس دهم در راستای فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری محور وحدت، هماهنگی و انسجام در کشور بوده است.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد نمایندگان هر دوره نمره قبولی از مردم نمی گیرند.

,

سالک کاشانی: پوشیدن لباس سبز پاسداری و رأی نماینده ها به طرح قدس پایتخت همیشگی فلسطین از جمله اقدامات مثبت مجلس دهم بود/ به این مجلس نمره 14 می دهم

, سالک کاشانی: پوشیدن لباس سبز پاسداری و رأی نماینده ها به طرح قدس پایتخت همیشگی فلسطین از جمله اقدامات مثبت مجلس دهم بود/ به این مجلس نمره 14 می دهم,

 حجت السلام و المسلمین احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما؛ گفت: مجلس دهم توفیقات خوبی داشته است که از جمله آنها می توان به موضع گیری مجلس به طور واحد و جامع نسبت به تروریست خواندن سپاه پاسداران اشاره داشت؛ که مجلس در این زمینه یکپارچه لباس سبز پاسداری پوشید و به میدان آمد.

,

وی ادامه داد: از جمله اقدامات مثبت دیگر می توان به طرح پایتخت همیشگی فلسطین قدس شریف اشاره کرد که این طرح توسط بنده ارائه شد و 290 نماینده به این طرح رأی دادند و این مسئله از جمله نقاط مثبت و ارزشی مجلس دهم بود.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ارتباط با مسائل داخلی نیز مجلس دهم توانست ریل گذاری برای دولت در زمینه شدت تحریم ها، قانون رفع موانع تولید ملی و رقابتی، قانون کسب و کار حلال و ... انجام دهد تا حرکت دولت را در عرصه فعالیت های اقتصادی فراهم کند که این مسئله یکی از اقدامات ارزشی و مثبت مجلس شورای اسلامی است.

,

حجت السلام و المسلمین سالک کاشانی با بیان اینکه در برخی از موارد دیگر در مجلس دهم جای نگرانی بود همانند مسئله FATF خاطر نشان کرد: به طور متوسط مجلس دهم، مجلس خوبی بود و نمره ای که به این مجلس می دهم 12 یا 15 است.

, FATF,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه