اخبار داغ

مدیرکل امور عشایری کرمانشاه عنوان کرد

آغاز رسمی کوچ پاییزه عشایر کرمانشاه از ۳۰ آبان

آغاز رسمی کوچ پاییزه عشایر کرمانشاه از ۳۰ آبان
مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: کوچ پاییزه عشایر از پایان آبان ماه به صورت رسمی آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد درباره کوچ پاییزه عشایر اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری دستگاه های دست اندرکار از جمله منابع طبیعی و دامپزشکی زمان آغاز رسمی کوچ پاییزه عشایر از سی ام آبان ماه اعلام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

وی افزود: عشایر استان که اینک در مناطق سردسیری استقرار دارند در فصل سرد سال به مناطق گرمسیری استان های لرستان، ایلام و خوزستان و نیز نقاط گرمسیری درون استان کوچ می کنند.

,

مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه گفت: بیمه اجباری و پلاک کوبی دام عشایر کوچ رو در حین کوچ لازم و ضروری است.

,

این مسئول از ارائه آموزش های حین کوچ به عشایر کوچ رو خبر داد و بیان کرد: همچنین برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات درمانی به عشایر در مناطق کوچ انجام شده است.

,

وی درباره تامین نیازمندی های عشایر کوچ رو عنوان کرد: سوخت مصرفی مورد نیاز عشایر از طریق شرکت فرآورده های نفتی انجام می شود.

,

محمدی با اشاره به تامین آب مورد نیاز عشایر، گفت: در فصول سرد سال مصرف آب توسط عشایر کاهش می یابد با این حال ۳۰ دستگاه تانکر آب رسانی در مناطق گرمسیری استان و استان های ایلام و خوزستان مستقر می شود.

,

وی درباره تامین علوفه مورد نیاز عشایر افزود: همچنین خوراک دام عشایر کوچ رو از طریق اتحادیه تعاونی های عشایری استان در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه