اخبار داغ

«تحریم‌های ۴۰ ساله علیه ایران»، صدای قانونگذار ارمنستانی را درآورد

«تحریم‌های ۴۰ ساله علیه ایران»، صدای قانونگذار ارمنستانی را درآورد
به گفته یک نماینده پارلمان ارمنستان، هیأت اعزامی این کشور در نشست اخیر «مجمع پارلمانی ناتو» از تحریم‌های چهل ساله کشورهای غربی علیه ایران انتقاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ویکتور ینگیباریان» عضو پارلمان ارمنستان که به عنوان بخشی از هیأت اعزامی این کشور به نشست هفته گذشته «مجمع پارلمانی ناتو» در لندن اعزام شده بود، از رایزنی‌های این هیات علیه تحریم‌های غرب ضد ایران خبر داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «آیسور»، این عضو پارلمان ارمنستان امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هیأت اعزامی این کشور به نشست مجمع پارلمانی ناتو تلاش کرد که از دیگر حاضران در این نشست درباره اثرات تحریم‌های غرب علیه ایران سؤال و تحقیق کند.
,
 
,
ویکتور ینگیباریان گفت: «تجربه چهل ساله نشان داده است که متأسفانه این تحریم‌ها منجر به روابط دوستانه بین ایران و غرب نشده است. البته ما [در نشست مجمع پارلمانی ناتو] تأکید کردیم که این فقط ایران نیست که از تحریم‌ها رنج می‌برد و دیگر کشورهای منطقه از قبیل ارمنستان هم از تحریم‌ها رنج می‌برند».
,
 
,
اظهارات این عضو پارلمان ارمنستان در نشستی خبری با حضور «آندرانیک کوچاریان» رئیس هیات اعزامی ارمنستان به نشست مجمع پارلمانی ناتو و رئیس کمیته امور دفاعی و امنیتی پارلمان ارمنستان مطرح شد.
,
 
,
 
,
آندرانیک کوچاریان هم در این نشست از تدارک و برنامه‌های هیات پارلمانی ارمستان برای حضور در نشست بهار آینده مجمع پارلمانی ناتو در پایتخت اوکراین خبر داده است.
,
 
,
مجمع پارلمانی ناتو یک نهاد پارلمانی است که اعضای آن علاوه بر کشورهای عضو ناتو، برخی کشورهای اروپایی غیر عضو ناتو را هم در بر می‌گیرد و دبیرکل کنونی آن «دیوید هابس» دیپلمات انگلیسی است.
,
 
,
این اولین باری نیست که مقام‌های ارمنستانی درباره لزوم تقویت روابط با ایران و انتقاد از تحریم‌های غرب سخن گفته‌اند.
,
 
,
پیش‌تر، «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان با اشاره به تلاش برای توسعه روابط با ایران، همکاری با تهران را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه مهم برشمرده بود.
,
 
,
«آرارات میرزویان» رئیس پارلمان ارمنستان هم گفته بود که اقتصاد کشورش از تحریم‌های ایران آسیب می‌بیند و ارمنستان نمی‌تواند از خرید گاز ایران صرف نظر کند.
,
منبع: فارس
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه