اخبار داغ

جزئیات طرح اجباری بیمه سلامت؛

افراد بر اساس دهک‌های درآمدی هزینه بیمه پرداخت می‌کنند

افراد بر اساس دهک‌های درآمدی هزینه بیمه پرداخت می‌کنند
بر اساس طرح اجباری بیمه سلامت افراد بر اساس دهک‌های درآمدی هزینه بیمه پرداخت کرده و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا،  اخیر پیامی با این مضمون در گروه‌های مختلف فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود: افرادی که تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند در صورت داشتن شرایط لازم به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند، این طرح هم‌زمان با هفته بیمه سلامت (سه تا ۹ آبان) اجرایی می‌شود.

این در حالی است تلخابی مدیر روابط عمومی بیمه سلامت استان قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این‌که بیمه رایگان به شکل سابق وجود ندارد، اظهار داشت: بر اساس طرحی که هنوز ابلاغیه نهایی آن به استان قم ارسال نشده است قرار است افراد بر اساس میزان درآمد و دهکی که در آن قرار دارند حق بیمه خودشان را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در این طرح میزان وسع و توانایی مالی افراد ملاک پرداخت حق بیمه است و این‌طور نیست که همه افراد فاقد بیمه به یک اندازه حق بیمه داشته باشند.

از سوی دیگر در یک سال گذشته بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده‌اند به نظر می‌آید طرح جدید از این افراد هزینه به‌مراتب پایین‌تری را دریافت می‌کند.

پیش‌ازاین داوود حاجی قاسمعلی مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت دراین‌باره گفته بود: بیمه اجباری سلامت و ارزیابی وسع مصوبه دولت است و سازمان بیمه سلامت ایران بعد از ابلاغ ۴۵ روز فرصت دارد که شیوه‌نامه اجرایی را ابلاغ کند و بر اساس آیین‌نامه ارزیابی وسع و بیمه اجباری سلامت، هرکس که فاقد پوشش بیمه‌ای است مکلف شده ظرف مدت ۶ ماه مراجعه کرده و خود را بیمه کند.

وی در تشریح این مصوبه تأکید کرده بود: با توجه به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی دریکی از دهک‌های درآمدی یک و دو و سه قرار دارند، به‌صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود. همچنین ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

به نظر می‌آید در صورت اجرایی صحیح این طرح نسبت به طرح قبلی که افراد فاقد بیمه با هرگونه توانایی مالی بیمه رایگان می‌شدند به عدالت نزدیک‌تر است و افرادی را با هزینه‌های پایین تحت پوشش قرار می‌دهد که واقعاً ازنظر مالی در تنگنا قرار دارند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه