اخبار داغ

رئیس بهزیستی بروجرد:

معابر بروجرد برای سهولت تردد افراد نابینا مناسب‌سازی شود

معابر بروجرد برای سهولت تردد افراد نابینا مناسب‌سازی شود
رئیس بهزیستی بروجرد با بیان اینکه 650 کم بینا و نابینا تحت پوشش بهزیستی بروجرد است گفت: لازم است معابر بروجرد برای سهولت تردد افراد نابینا مناسب سازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کرم رضا پیردایه در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: حدود هفت هزار معلول در شهرستان بروجرد تحت پوشش بهزیستی است که از این تعداد ۶۵۰ نفر کم بینا و نابینا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,


وی افزود: پرداخت وام های خوداشتغالی، کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، کمک هزینه ازدواج به افراد کم بینا و نابینا از اقداماتی است که بهزیستی به این افراد ارائه می دهد.

,
,


رئیس بهزیستی بروجرد تصریح کرد: نابینایان و کم بینایان برای انجام کارهای روزمره و حضور در برخی از مکان‌ها نیازمند وسایلی مانند عصای سفید، فلش مخصوص و کاغذ بریل هستند که بهزیستی این ابزار مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهد.

,
,


وی اشتغال را از مهمترین مشکلات و دغدغه های این قشر از جامعه برشمرد و گفت: با توجه به اینکه افراد نابینا از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند و توانایی انجام بسیاری از کارها را دارند اما اشتغال مهمترین مشکل این افراد است و به سختی مشغول به کار می شوند.

,
,


پیردایه با بیان اینکه مناسب سازی معابر ضروری است گفت: نابینایان برای تردد در خیابان ها مشکلاتی دارند که با مناسب سازی معابر و ایجاد خط ویژه این افراد هم می توانند در معابر و خیابان حاضر شوند.

,
,


وی با اشاره به تشکیل انجمن نابینایان در بروجرد خاطرنشان کرد: در بروجرد انجمن نابینایان برای این قشر از جامعه راه اندازی شده و همچنین کتابخانه ویژه نابینایان با حضور ۱۰۰ عضو وجود دارد که یک کتابخانه مجهز برای این افراد است.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه