اخبار داغ

سرگروه تیم پزشکی موکب حضرت رقیه(س):

مراجعه روزانه بیش از ۵۰۰ زائر برای دریافت خدمات درمانی/ خدمات رسانی تیم پزشکی قزوین به زائران حسینی

مراجعه روزانه بیش از ۵۰۰ زائر برای دریافت خدمات درمانی/ خدمات رسانی تیم پزشکی قزوین به زائران حسینی
سرگروه تیم پزشکی موکب حضرت رقیه(س) گفت: روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر برای دریافت خدمات پزشکی به این موکب مراجعه می‌کردند که امکانات درمانی موجود پاسخگوی نیاز زائران نبود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ با اشاره به ارائه خدمات پزشکی توسط موکب حضرت رقیه(س) اظهار کرد: موکب حضرت رقیه(س) سه سال متوالی تیم پزشکی خود را برای خدمت‌گزاری به زائرین حسینی آماده می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: موکب حضرت رقیه(س) از چند گروه جهادی شکوفه‌های سیب، شهید حجت اسدی، دانشگاه آزاد تاکستان، بنیاد عفاف و حجاب، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و پشتیبانی بسیج دانشجویی تشکیل شده ‌است.

,

سرگروه تیم پزشکی موکب حضرت رقیه(س) اذعان کرد: تیم پزشکی اعزام شده از استان قزوین شامل چهار پزشک، سه دندانپزشک، ماما، پنج کارشناس فوریت پزشکی، چهار پزشک کادر اتاق عمل و ۲۰نفر پرستار بود که در این مدت به زائران خدمت‌رسانی ‌کرد.

,

وی گفت: امسال بیشتر مراجعه‌کنندگان به علت موقعیت مکانی از کشور عراق و ایران بودند که البته داروها و خدمات موجود به نسبت زائرین کافی نبود.

,

این مسئول ابراز کرد: تردد و ازدحام جمعیت موجب بروز برخی بیماری‌های تنفسی و واگیردار می‌شود که در این صورت استفاده از داروهای پزشکی لازم است که متاسفانه با ازدحام جمعیت دچار کمبود دارو شدیم.

,

وی ادامه داد: بیشتر مراجعین دچار بیماری سرماخوردگی، گلودرد و یا تاول‌ پا و مشکلات پوستی بودند لذا نیاز به داروی بیشتری برای ارائه‌ی خدمات درمانی به زائران بود.

,

محمدبیگی بیان کرد: روزانه 500 تا 700 نفر برای دریافت خدمات پزشکی به این موکب مراجعه می‌کردند که امکانات موجود پاسخگوی نیاز زائران نبود.

,

سلامت معنوی جبران کننده‌ بسیاری از مشکلات است

, سلامت معنوی جبران کننده‌ بسیاری از مشکلات است,

وی تصریح کرد: طبق آمارها ارائه‌ خدمات پزشکی و درمانی در ایام اربعین دارای خلأ‌های بسیاری است که باید برای سال آتی برای رفع این مشکلات تدابیری اندیشید.

,

محمدبیگی عنوان کرد: مسئولین برای رفع برخی مشکلات در حوزه‌ی پزشکی لازم است خود وارد عمل شوند و برای بررسی مشکلات در موکب‌ها حضور پیدا کنند.

,

وی افزود: موکب‌ حضرت رقیه(س) یک موکب مردمی بوده و امکانات موجود آن توسط خود مردم تهیه شده ‌است اما مسئله‌ی سلامت زائرین از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که لازم است مسئولین نیز برای سلامت زائرین تلاش‌های لازم را انجام دهند.

,

سرگروه تیم پزشکی موکب حضرت رقیه(س) گفت: برای تشکیل موکب پزشکی در اربعین سال آتی لازم است هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌های لازم با تیم‌ هلال‌احمر و علوم‌پزشکی برای اعزام تیم پزشکی انجام شود.

,

وی تاکید کرد: براساس آمار کلی جمعیت ۴۷برابر شده اما خدمات ثابت مانده است که احتمال افزایش این تعداد در سال‌های آینده هم وجود دارد؛ لذا لازم است با هماهنگی کشور عراق مکان‌های بیشتری در کربلا در اختیار پزشکان قرار گیرد.

,

این پزشک عنوان کرد: اربعین یک حرکت معنوی و یک جاذبه‌ی مغناطیسی برای تمام مردم جهان و مقدمه ساز ظهور منجی عالم بشریت است که هر فردی از جمله تیم پزشکان برای قرار گرفتن در ردیف یاران ولی عصر(عج) باید تلاش کنند و زمانی ما در مسیر سربازان ظهور قرار می‌گیریم که یک انتظار عالمانه و فعال داشته ‌باشیم و به حرف‌های خود جامه عمل بپوشانیم.

,

وی در پایان بیان کرد: طبق آخرین تحقیقات پزشکی و درمانی، سلامت معنوی از اصول اساسی و جبران کننده‌ی بسیاری از مشکلات محسوب می‌شود که در این ایام با توفیق خداوند مورد توجه بیشتری قرار گرفته ‌است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه