اخبار داغ

علی بابا و جک ما

علی بابا و جک ما
با توجه به اینکه سایت علی بابا چینی فعالیت ها و حوزه خدماتی خود را روز به روز گسترده نمود، نمی توان از تک تک آنها غافل ماند. با این حال نکته حائز اهمیت فعالیت این سایت سرعت بخشیدن و پرداخت آسانی بود که تا قبل از آن تاریخ راه اندازی نشده بود.
[

خدمات علی بابا

, خدمات علی بابا, علی بابا,

خدمتی که سایت علی بابا چینی به کشور چین عرضه نموده است، قابل چشم پوشی نیست. جک ما، موسس و بنیانگذار علی بابا چینی در تلاش برای حذف واسطه ها و امکانی برای بازاریابی B2B به فروشندگان خارجی و خریداران چینی ( یا بالعکس) فرصت این را ارائه داد که، تنها به واسطه اینترنت و سایت اینترنتی علی بابا ارتباطات و فروش خود را انجام دهند. این موضوع در ابتدای هزاره ی دوم میلادی افتاد؛ درست زمانی که صفحات اینترنتی و اهمیت آن ها کم کم وارد فاز جدیدی می شد.

, سایت علی بابا, B2B,

البته با توجه به اینکه سایت علی بابا چینی فعالیت ها و حوزه خدماتی خود را روز به روز گسترده نمود، نمی توان از تک تک آنها غافل ماند. با این حال نکته حائز اهمیت فعالیت این سایت سرعت بخشیدن و پرداخت آسانی بود که تا قبل از آن تاریخ راه اندازی نشده بود.

, سایت علی بابا,

 

,

توجه به ایده و عملکرد سایت علی بابا چینی

, توجه به ایده و عملکرد سایت علی بابا چینی,

یک کسب ‌و کار هوشمند وقتی به خوبی ظاهر می ‌شود که تمام بازیکنان ( خریدار و ارائه کننده) در دستیابی به یک هدف مشترک تجاری در یک شبکه آنلاین هماهنگ شوند. و از فن‌آوری یادگیری ماشین برای بهره ‌برداری موثر از داده‌ها در زمان واقعی استفاده کنند.

,

این مدل فن‌آوری پیشرفته، که در آن اکثر تصمیمات عملیاتی توسط ماشین ‌ها ساخته می‌شوند، به شرکت‌ ها اجازه می‌دهد تا به طور پویا و سریع با شرایط بازار و اولویت‌ های مشتریان سازگار شوند. و مزیت رقابتی زیادی را نسبت به کسب و کاره‌ای سنتی کسب کنند. این همان رفتاری است که در مورد گروه چینی سایت علی بابا صدق می کند.

, سایت علی بابا,

سایت علی بابا، همواره تلاش خود را بر بهبود و ارتقا خدمات بنا کرده است. رفتار و هدفی که تا به امروز نیز غیر از آن بطور کلی دیده نشده است. پس از راه اندازی این سایت شرکت taobao.com، پرداخت alipay و ابزار aliwangwang روی کار آمد که در نوع خود چیزی برای عرضه محصولات میان مشتریان و امکان دسترسی آسان کم نداشت.

, سایت علی بابا, taobao.com, alipay, aliwangwang,

قدرت درک بستر و داده‌ های دیجیتال، به سایت علی بابا دات کام چینی اجازه داد تا از یک اتاق کوچک به شرکت و سپس دنیای بزرگتری از محدود کشور چین دست یابند. اما علت آن چه بود؟ گروه چینی سایت علی بابا تصمیمات بهتری در زمان واقعی ایجاد می کند.

, سایت علی بابا, سایت علی بابا,

این تصمیم های قابل پیش‌بینی مبنای بسیاری از تصمیمات تجاری هستند. بنابراین یادگیری و هماهنگی با دنیای دیجیتال و اینترنت بیشتر از یک نوآوری تکنولوژیکی است؛ تبدیل روش انجام می‌شود به طوری که تصمیم‌گیری بشر به طور فزاینده‌ای با خروجی عادی جایگزین می‌شود.

,

سود دهی میان مشتری و فروشنده در سایت علی بابا چینی

, سود دهی میان مشتری و فروشنده در سایت علی بابا چینی,

در سایت علی بابا دات کام چینی، ما متوجه می شویم که یک جز تشکیل ‌دهنده برای ایجاد یک کسب‌ و کار متوسط، مقیاس پذیر و سودآور را داریم: یعنی مقدار زیاد داده‌ های تراکنشی که توسط بسیاری از شرکت‌ های کوچک با استفاده از پلت فرم آن تولید می‌شود. این اتفاق مهم بدان معناست که محدودیت، کارایی و معنای خود را از دست می دهد و می توان با کمک ابزار پرداخت آنلاین به بسیاری از سوددهی های مورد نظر دست یافت.

, سایت علی بابا,

هر تراکنش، و هر ارتباط بین فروشنده و خریدار، هر ارتباط با سایر خدمات موجود در گروه چینی سایت علی بابا، و در واقع هر اقدام انجام ‌شده بر روی خط‌مشی آن، امتیاز و اعتبار یک کسب ‌و کار را تحت ‌تاثیر قرار می‌ دهد. در عین حال، الگوریتم های سایت علی بابا که امتیازات را محاسبه می‌کنند خود در زمان واقعی تکامل می‌ یابند و کیفیت تصمیم ‌گیری را با هر تکرار بهبود می ‌بخشند.

, سایت علی بابا, سایت علی بابا,

تعیین میزان سود و زیان در داخل شبکه سایت علی بابا چینی، مانند حاشیه‌ های سود میان مشتری و فروشنده، همراه با اطلاعات دقیق ریاضی مانند چرخه ‌های حیات محصول و کیفیت روابط اجتماعی و تجاری فروشنده نیاز به بررسی بیشتر دارد. با این حال آنچه که مسلم است، استفاده مناسب از قابلیت های آنلاین و بستر اینترنت برای سرعت بخشیدن به یک تراکنش یا انجام ساده ترین فعالیت هایی که در گذشته بسیار سخت و پیچیده بودند، نشان از قدرت عملکردی و توانایی بالایی تسلط این گروه بر این نوع فعالیت ها دارد.

, سایت علی بابا,

با استناد بر آموزه های بیشمار داستان شکل گیری و قدرت گرفتن ثانیه به ثانیه سایت علی بابا دات کام چینی، برای تبدیل شدن به یک کسب‌وکار هوشمند، یک شرکت باید به همان اندازه که ممکن است تصمیمات عملیاتی را به جای اینکه مخاطبان از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های خودشان به دست آورند ایجاد کنند. ایجاد تحول در تصمیم‌گیری در این روش یک فرآیند سه مرحله‌ ای است.

, سایت علی بابا,
  1. مبادله آسان با کمک بستر اینترنت و دنیای دیجیتال
,
  • مبادله آسان با کمک بستر اینترنت و دنیای دیجیتال
  • , مبادله آسان با کمک بستر اینترنت و دنیای دیجیتال,

    با در نظر گرفتن روش عملکردی سایت علی بابا چینی استفاده از اینترنت، سیستم پرداخت و سیستم اعتباری موجود برای تکمیل کل فرآیند مبادله و دسترسی آسان تر از همیشه است.

    , سایت علی بابا,
    1. انجام فعالیت به طور نرم افزاری
    ,
  • انجام فعالیت به طور نرم افزاری
  • , انجام فعالیت به طور نرم افزاری,

    رشد taobao، وب سایت خرده‌فروشی داخلی گروه سایت علی بابا چینی، با مدیریت مداوم فرآیند بدون واسطه هدایت می‌شود. یکی از اولین ابزارهای نرم‌افزاری که بر روی taobao ساخته شد یک ابزار پیام فوری به نام Wangwang بود، که از طریق آن خریداران و فروشنده‌ها می‌توانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند. با استفاده از این ابزار، فروشندگان به خریداران خوشامد می‌گویند، محصولات را معرفی می‌کنند، بر سر قیمت مذاکره می‌کنند، و غیره!

    , taobao, سایت علی بابا, taobao, Wangwang,

    گروه چینی علی بابا همچنین مجموعه‌ای از ابزارهای نرم‌افزاری را توسعه داد که به طراحی فروشندگان کمک می‌کند و انواع فروشگاه‌های آنلاین پیچیده را راه‌اندازی می‌کند. زمانی که فروشگاه‌های آنلاین راه‌اندازی و اداره می‌شوند، فروشنده‌ها می‌توانند به دیگر محصولات دسترسی داشته باشند؛ تا تخفیف ها را صادر کنند، و فعالیت‌های مرتبط با مشتری را در عین هماهنگی انجام دهند. مثل خرید بلیط قطار یا خرید بلیط اتوبوس. به همین جهت هر فعالیتی مشابه به شرطی قدرتمند و باور پذیر از سوی مشتری است که بتواند با انجام فعالیت نرم افزاری هرگونه کنترل و دسترسی آسان را به شکل ویژه فراهم آورد.

    , بلیط قطار, بلیط اتوبوس,
    1. توجه به کاهش هزینه و ارتباطات مشتریان و ارائه دهندگان خدمات
    ,
  • توجه به کاهش هزینه و ارتباطات مشتریان و ارائه دهندگان خدمات
  • , توجه به کاهش هزینه و ارتباطات مشتریان و ارائه دهندگان خدمات,

    موتورهای Taobao مرتبط با گروه و سایت علی بابا چینی نیاز به کار با سیستم‌های مدیریت موجودی فروشندگان و با سیستم‌های پروفایل های مشتری از پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف دارند. سیستم ‌های تراکنش هم نیاز به کار با پیشنهاد های تخفیف و ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتری را دارند.

    , Taobao, سایت علی بابا,

    بنابراین در سال ۲۰۰۹ Taobao سایت چینی مرتبط با گروه علی بابا شروع به توسعه APIs برای استفاده از تولید کنندگان نرم‌افزار مستقل کرد. امروزه، مخاطبان Taobao بیش از ۱۰۰ ماژول نرم‌افزاری، به طور متوسط، و خدمات داده زنده مشترک هستند که به طور چشمگیری هزینه آن ها را کاهش می‌ دهند.

    , Taobao, APIs, Taobao,

    وجه تشابه سایت علی بابا چینی با سایت پیک خورشید

    , وجه تشابه سایت علی بابا چینی با سایت پیک خورشید,

    از ابتدای مطلب تمرکز بر روی امکان حذف واسطه ها، بهبود عملکرد پرداخت و دریافت اطلاعات مورد نیاز در دستیابی ارائه دهندگان و خریداران سایت علی بابا چینی نشان از آن دارد که، کسب موفقیت و انتشار آن مابین فروشنده و خریدار از اهمیت کلیدی برخوردار است.

    , سایت علی بابا,

    سایت پیک خورشید نیز از چنین سیاستی پیروی می کند. گروه پیک خورشید، با ارائه خدمات آنلاین خرید بلیط قطار و خرید بلیط اتوبوس، رزرو هتل داخلی و خارجی، تور داخلی و خارجی به صورت آنلاین با پشتیبانی کامل و پرداخت آسان اقساطی امکانی را فراهم کرده است، تا شما نیاز به هیچگونه پرداخت هزینه اضافه یا جستجو های سنتی برای انتخاب هتل یا خرید بلیط قطار و خرید بلیط اتوبوس را نداشته باشید.

    , بلیط قطار, بلیط اتوبوس, بلیط قطار, بلیط قطار, بلیط اتوبوس, بلیط اتوبوس]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه