اخبار داغ

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران:

تکمیل پروژه‌های ورزشی مازندران 200 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

تکمیل پروژه‌های ورزشی مازندران 200 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه 90 پروژه ورزشی در استان در دست ساخت داریم، گفت: برای تکمیل این پروژه‌های ورزشی 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حبیب حسین‌زادگان عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار کرد: در ورزش همگانی دنبال این هستیم تا این امر تقویت و توسعه داده شود.

وی با اشاره به اینکه برای 50 رشته ورزشی سیاستگذاری، نظارت و برنامه‌ریزی برای هیات‌های ورزشی انجام می‌دهیم، افزود: 795 هیات ورزشی شهرستانی در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران توسعه سرانه ورزشی را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میزان سرانه ورزشی در استان ۱.۲ مترمربع بوده که در حالت ایده آل 1.5 دهم درصد است.

این مسئول با اشاره به اینکه 90 پروژه ورزشی در استان در دست ساخت داریم، ادامه داد: این پروژه‌ها شامل هفت پروژه توسط شرکت توسعه و تجهیز، 18 پروژه ملی، 57 پروژه استانی و هشت پروژه ملی استانی است.

حسین‌زادگان گفت: با احتساب پروژه‌هایی که تا پایان بهمن ماه امسال افتتاح می شود 244 هزار مترمربع به سطح زیرساخت‌های ورزشی استان اضافه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و این در حالی است که سالانه 30 میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی ورزشی در استان تزریق می‌شود.

وی درباره پیش‌بینی مدال‌های المپیک 2020 توسط ورزشکاران مازندرانی، افزود: کمیته استعدادیابی ورزشکاران اعزامی به این المپیک تشکیل شد، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک قرار است به مازندران سفر کند تا پشتیبانی‌های خوبی از ورزشکاران انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: حدود 110 سمن سازمان‌های مردم نهاد زیر نظر این اداره کل در استان داریم که حدود 20 سمن ورزشی است.

این مسئول توجه به ورزش بانوان و ورزش روستاها را از برنامه‌های این اداره کل دانست و ادامه داد: استان مازندران چهارمین استان زیرساخت کشور است و طبیعتاً چون مطالبات در استان زیاد است بازهم به توسعه زیرساخت ها خواهیم پرداخت.
 
حسین‌زادگان برنامه‌های مختلف پیاده روی خانوادگی، جام خوشه چین و ورزش بومی محلی را از برنامه‌های طراحی شده این اداره کل برای توسعه ورزش در روستاها اعلام کرد و افزود: نزدیک به 50 درصد برنامه‌های ورزشی ما مشارکت بانوان را در پی دارد.
 
وی با بیان اینکه در سالجاری تا کنون، 68 مورد میزبانی داشتیم که 58 مورد برای آقایان و 10 مورد نیز برای بانوان بود گفت: در هفته‌های آینده استان مازندران میزبان رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک خواهد بود و در نشستی با حضور استاندار مشکلات ورزشکاران المپیکی‌مان بررسی می‌شود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به مشکلات تیم نساجی قائمشهر و رایکا بابل ، تاکید کرد: در بحث تیم‌داری، کل کشور دچار مشکل است و این مورد، جزو مشکلات ملی است. اما نگاه‌مان، حمایت از بخش خصوصی است و ضمن تشکر از صنیعی‌فر و حدادیان و دیگر افرادی که در این بخش وارد می شوند امیدوارم با تدابیری بتوانیم مشکلات موجود، را حل کنیم.
 
این مسئول بیان کرد: در حال حاضر، 149 تیم لیگ برتری‌مان در رشته‌های مختلف حضور دارند و طبیعی است با توجه به شرایط تحریم‌ها، چه دولت و چه بخش خصوصی در اداره کردن تیم‌های ورزشی با مشکلاتی مواجه باشند اما با کمک همه مسئولان و دستگاه ها و حمایت های بخش خصوصی امیدواریم مشکلات همه تیم های ورزشی ازجمله نساجی حل شود.
 
حسین‌زادگان اهدای پاداش به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی را در حوزه اختیارات وزارت ورزش و جوانان دانست اما تاکید کرد تلاش می‌شود که میزان پاداش حداقل کمتر از سال 2016 نباشد.
 
وی درباره تور دوچرخه سواری استان مازندران ادامه داد: با توجه به تامین نشدن منابع برای هدایای دوچرخه سواران خارجی تور که در سالهای گذشته روی داده بود ، فدراسیون دوچرخه سواری نیز تمایلی به ادامه برگزاری این تور بین المللی نداشت و اما در اداره کل ورزش و جوانان به دنبال برگزاری تور ملی و کشوری هستیم .
 
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ضمن تشریح وضعیت پیست دوچرخه‌سواری سرپوشیده ساری گفت: باتوجه به اینکه این پروژه در اختیار شرکت توسعه و تجهیز قرار دارد و منابع بودجه آن محقق نشد تاکنون به بهره برداری نرسید اما پیمانکار جدید برای این پروژه نیز مشخص شد و امیدواریم در صورت تحقق بودجه، شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه