اخبار داغ

پس از افشاگری‌های اخیر مشخص شد؛

همراهی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با انتساب سفارشی در نیشابور

همراهی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با انتساب سفارشی در نیشابور
در حالی که خبرهای رانت‌خواری مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور روزبه‌روز ابعاد گسترده‌تری می‌گیرد، همراهی اداره کل و دستورات این اداره سؤال‌های بیشتری را در اذهان ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ پس از انتشار خبرهایی از وجود رانت در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان نیشابور، خبرهای دیگری از رانت در آموزش‌وپرورش نیشابور به گوش رسید که صبح توس صحت آن را از رئیس آموزش‌وپرورش میان جلگه پیگیری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حجت‌الاسلام عین‌الله عربخانی در گفت‌وگو تلفنی با صبح توس و در پاسخ به حضور علی دانش‌ره، داماد مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور در این بخش و نحوه تدریس‌ وی گفت: حتماً از وابستگی فامیلی ایشان خبر دارید، نامبرده خیلی پیگیر انتقال به نیشابور بود و من نیز به‌شدت مخالفت و مقاومت کردم و گفتم چون هنوز سه سال از خدمتش می‌گذرد و تعهد خدمت دارد با این موضوع مخالف هستم.

,

وی تصریح کرد: چون هنوز تعهد دوره خدمتی‌اش تمام نشده باید در منطقه ما باشد و اگر بحث انتقال به نیشابور باشد افراد با اولویت‌تر از ایشان داریم که 15 سال و بیشتر در این منطقه خدمت کرده‌اند.

,

مدیر آموزش‌وپرورش میان جلگه افزود: گفتم اگر خواهان انتقال است تحت چارت نقل و انتقالات اقدام کند، بعد آقایان از نیشابور پیگیری کردند که ایشان می‌خواهد جزء مدرسه تیزهوشان معروف به سمپاد شود که به آقایان گفتم آنجا شرایطش خاص و ویژه است و اداره کل باید نامه بزند و ما طبق دستور اقدام خواهیم کرد و بعد از آن دیگر به ما مربوط نیست.

,

عربخانی ادامه داد: به ایشان گفتم تا وقتی چنین نامه‌ای را نیاوری چنین اجازه‌ای مبنی بر انتقال به نیشابور را نمی‌دهم و الآن نیز سازماندهی‌شده است و باید 24 ساعت موظفی‌اش را در منطقه تدریس کند. الآن ایشان نیروی ما است و اگر در این مدرسه تدریس می‌کند شاید اضافه‌کارش هست.

,

وی تأکید کرد: در ساعاتی که ما درس داده‌ایم باید سر کلاس حاضر شود و به تدریس بپردازد و اگر نیاید غیبت می‌خورد و کسر حقوق می‌شود و روال قانونی را طی می‌کنیم.

,

مدیر آموزش‌وپرورش میان جلگه خاطرنشان کرد: از نظر ما نیروی ما است و اجازه نداده و نمی‌دهیم که به نیشابور منتقل شود مگر با شرایط خاصی که گفتم.

,

وی با اشاره به اینکه دانش‌ره در روستای گلبو موظف به تدریس است، ادامه داد: ما روال قانونی را طی می‌کنیم و قطعاً آموزشی و اداری به نیشابور منتقلش نمی‌کنیم چون تعهد خدمت دارد.

,

اما دقایقی بعد از این گفت‌وگو این مدیر آموزش‌وپرورش ضمن تماس با خبرنگار صبح توس ابراز داشت: از مدیران مباحثی که مطرح کردید را پیگیری کردم و الآن متوجه شدم که نامبرده اصلاً در منطقه ما شروع به کار نکرده است و به سر کلاس‌های درس نیامده است.

, صبح توس,

عربخانی خاطرنشان کرد: به علت اینکه مدیرانمان در کربلا هستند از این موضوع مطلع نشده بودم و به‌محض برگشتن آن‌ها روال قانونی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و یک لحظه نیز توقف نمی‌کنیم.

,

مدیر مدرسه شهید بهشتی نیشابور، معروف به تیزهوشان نیز در گفت‌وگو با صبح توس در رابطه با تدریس نامبرده در مدرسه تیزهوشان گفت: نامبرده با نامه مدارس سمپاد به مدت 12 ساعت در مدرسه ما تدریس می‌کند.

, صبح توس,

مجتبی حیدری خاطرنشان کرد: مدارس تیزهوشان بر حسب نیاز می‌تواند از مناطق نیرو جذب کند و ایشان نیز جزء نیروهایی است که از منطقه جذب‌شده است.

,

وی تأکید کرد: اینکه از اول مهر به بخش میان جلگه نرفته‌اند خبر ندارم و طبق نامه اداره کل برای ایشان درس مشخص کرده‌ام.

,

مدیر مدرسه شهید بهشتی نیشابور افزود: دو نیروی دیگر از بخش‌های دیگر شهرستان نیز به این مدرسه منتقل‌شده‌اند که البته سابقه تدریس بالاتری دارند و از نیروهای خود ما بوده‌اند. سابقه تدریس ایشان خوب است ولی از سوابق ایشان خبری ندارم.

,

حیدری بدون اشاره به سابقه فقط سه ساله تدریس نامبرده افزود: گروه زبان ایشان را پیشنهاد دادند که استان بعد از بررسی‌ها وی را بر حسب توانایی معرفی کرد.

,

وی گفت: از ارتباط فامیلی ایشان با حسین مهرآبادی، مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور خبر دارم ولی قبل از اطلاع از این موضوع مطلع شوم، درخواست ایشان را در خرداد به اداره کل داده بودیم و اگر نسبتی هم بوده است به‌عنوان اولویت اول مؤثر نبوده است.

,

مدیر مدرسه شهید بهشتی نیشابور ادامه داد: میانگین سابقه تدریس معلم‌ها را دقیق نمی‌توانم بگویم ولی از نیروهای باسابقه 32 سال تا 15 سال در این مدرسه تدریس می‌کنند. ایشان یکی از جوان‌ترین نیروهای مدرسه ما هستند.

,

حال به نظر می‌رسد رانت‌خواری و استفاده از جایگاه مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور و همراهی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی با این موضوع نیازمند ورود مسئولین عالی رتبه علی الخصوص حراست وزارت آموزش‌وپرورش و پاسخ شفاف مدیرکل این سازمان عظیم آموزشی است که چگونه راه را برای حق‌خوری از دیگر معلم‌های زحمت‌کش در روستاهای دورافتاده باز می‌گذارد؟

,

شاید حضور و ورود وزیر محترم آموزش و پرورش به نیشابور طی روزهای آتی و پاسخ به این سوال‌ها بتواند مسئله رانت را در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی شفاف و بلکه حل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه