اخبار داغ

گلایه شهروندان هلیلانی از روند گاز رسانی؛

اما واگرهای گاز رسانی به هلیلان/آیا مردم هلیلان از نعمت گاز بهره مند می شوند؟

اما واگرهای گاز رسانی به هلیلان/آیا مردم هلیلان از نعمت گاز بهره مند می شوند؟
با وجود کلنگ زنی ورفت وآمد مسئولان به هلیلان جهت گاز رسانی اما این منطقه در روند گاز رسانی به مردم همچنان دارای مشکلاتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، اگر بخواهیم برای نسل جوان و کل دنیا یکی از دستاوردهای خوب انقلاب را ترسیم و تبیین کنیم که بسیار پرافتخار و پرهزینه بوده، می‌توان به اهمیت گاز و موضوع گازرسانی توجه کرد. اگر چه تا قبل از انقلاب فقط در دو منطقه از نعمت گاز برخوردار بوده ولی از دوران حیات انقلاب تا امروز شاهد بهره‌مندی نعمت گاز در دور دست‌ترین شهرستان کشورمان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,


گاز رسانی از جمله نعمت هایی است که به برکت جمهوری اسلامی ایران در بیشتر شهرها و روستاها شاهد استفاده از این نعمت الهی بودند.

,
,


«هلیلان» بخشی از توابع شهرستان چرداول در فاصله 110 کیلومتری با مرکز استان ایلام و 70 کیلومتری مرکز شهرستان چرداول با جمعیتی بالغ‌ بر 30 هزار نفر از مناطق محروم استان ایلام است که در سال گذشته و امسال اقدامات پراکنده‌ای در راستای بهره‌مندی روستاهای این بخش از نعمت گاز در آنجا صورت گرفته است.

,
,


اگر چه سال 97 در راستای برطرف ساختن مشکل گاز مردمان این دیار، کلنگ گازرسانی به روستاهای هلیلان زده شد اما بعد از گذشت 9 ماه و هزینه‌های بالایی که مردم محروم این روستاها برای لوله‌کشی خانه‌هایشان متحمل شدند، همچنان چشمانش منتظر و نمی‌دانند برای فصول سرمای پیش‌رو چه‌کاری انجام دهند.

,
,


ضرورت تسریع در اجرای طرح گازرسانی

,
, ضرورت تسریع در اجرای طرح گازرسانی,


کوچکی از اهالی هلیلان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در چرداول گفت:در شهر توحید وکهره با وجود گاز رسانی اما مردم منتظر علمک گذاری خانه هایشان هستند.

,
,


وی افزود:این موضوع باعث شده تا تا مشکلاتی برای شهروندان به وجود بیاید وعده ای شروع به کندن خیابان برای علمک گذاری کنند.

,
,


کوچکی خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه فصل سرما نزدیک است باید گاز رسانی تسریع یابد ولی سرعت گاز رسانی بسیار کند است.

,
,


سرگردانی مردم هلیلان باگذشت 9 ماه از کلنگ‌زنی

,
, سرگردانی مردم هلیلان باگذشت 9 ماه از کلنگ‌زنی,


احمد از دیگر شهروندان این بخش می‌گوید: مردم هلیلان در حال حاضر سرگردان هستند و نمی‌دانیم برای فصل سرما که در پیش دارند برای خرید نفت هزینه کنند و یا به امید تمام شدن پروژه گازرسانی به روستاهایمان صبر کنیم.

,
,


وی ادامه می‌دهد: مردم این منطقه بسیار محروم و اکثراً نیازمند هستند و با توجه به هزینه‌های بالایی که برای لوله‌کشی خانه‌هایشان صرف کرده‌اند که در صورت عدم گازرسانی به این روستاها بسیاری از مردم برای تأمین سوخت سال جاری خود با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

,
,


وی متذکر می‌شود: با وجود مراجعات مکرر و ابراز نگرانی به مسئولان هنوز هیچ جواب مشخصی که بتواند ما را از این سرگردانی برهاند دریافت نکره‌ایم.

,
,


گفتنی است بخش هلیلان در حالی همچنان چشم‌انتظار اتمام پروژه گازرسانی به روستاهایشان هستند که دو کیلومتر آن طرف‌تر روستاهایی هستند که باوجود انجام تمامی اقدامات لوله‌کشی منازلشان بالغ‌ بر 4 سال است کار گازرسانی آن‌ها به دلایل نامعلوم و بدون هر گونه پاسخگویی از سوی مسئولان متوقف و تعطیل‌ شده و همچنان در انتظار این نعمت زندگی را به شیوه‌های قدیمی خود می‌گذرانند.

,
,


علی‌اکبر از مردان مسن آبادی‌های اطراف هلیلان که دل‌پری از تمامی محرومیت‌ها و کم‌ لطفی‌های مسئولان به این بخش با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالای هلیلان دارد، می‌گوید: اگر به روند توسعه در استان ایلام نگاهی کنیم بخش هلیلان به‌عنوان یکی از بخش‌هایی است که در این میان از بسیاری از نعمت‌ها  بی‌بهره و محروم مانده است.

,
,


وی ادامه می‌دهد: بخش هلیلان درمجموع دارای بیش از 4 هزار نفر جمیعت است که 4 سال پیش مسئولان قول گازرسانی به ما را داده بودند و ما هم به امید برطرف شدن این مشکل با هزینه‌های بالا، لوله‌کشی منازل را انجام دادیم اما هنوز هیچ خبری از بهره‌مندی‌مان از این نعمت را نداریم و متأسفانه حتی مسئولان جوابگوی ما نیستند.
 
بهره‌مندی هلیلان از نعمت گاز تا دهه فجر

,
,
,
, بهره‌مندی هلیلان از نعمت گاز تا دهه فجر,


مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در ادامه در مورد گازرسانی و اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره و رهاشده گازرسانی روستاهای استان گفت: با تاکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر تسریع در روند گازرسانی به روستاهای بخش هلیلان، طرح گازدار کردن روستاهای کزآباد، شیراوند، شهرک امام(ره)، چشمه ماهی، کهره، سامان و خرده چشمه در شهرستان چرداول پایان یافته  است.

,
,


عباس شمس‌اللهی ادامه داد: در بخش هلیلان شهرستان چرداول 59 روستا وجود دارد که خوشبختانه گازرسانی به 14 روستا اتمام و در حال حاضر از این نعمت بهره‌مند هستند و خانوارها می‌توانند برای سیستم لوله‌کشی و اخذ امتیاز و اشتراک گاز اقدامات لازم را صورت دهند.

,
,


وی به تعیین پیمانکار برای 34 روستا اشاره کرد و گفت: تا یک ماه آینده 10 روستای دیگر از این نعمت بهره‌مند می‌شوند و مابقی روستاهای تا 10 فجر از این نعمت برخوردار می‌شوند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه