اخبار داغ

هشدار رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه به کاندیداهای انتخابات:

فعالیت‌ حقیقی و مجازی نامزدها رصد می‌شود/ عمده تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است

فعالیت‌ حقیقی و مجازی نامزدها رصد می‌شود/ عمده تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است
رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از رصد فعالیت های مجازی و حقیقی کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محسن مفید در گفتگو با مرصادنیوز در خصوص فعالیت های دفتر نظارت بر انتخابات استان در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در درجه اول ما فعالیت های کاندیداهای انتخاباتی، احزاب و جریانات سیاسی را رصد کنیم و در مرحله بعدی نیز اقداماتی را در دفتر بازرسی و نظارت برای برگزاری انتخابات انجام می دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه افزود: ما همچنین بر دفاتر شورای نگهبان  و عوامل اجرایی آنها در شهرستان های استان نیز نظارت داریم.

,

این مسئول ادامه داد: عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان های استان را شناسایی کرده و برای آنها حکم لازم را صادر می کنیم. همچنین آموزش های لازم را نیز به این عوامل ارائه می کنیم.

,

وی تصریح کرد: تاکنون بخشی از این کار را پیش رفته ایم و با سازمان ها و نهادهایی که در امر برگزاری انتخابات دخیل هستند، تعاملات لازم انجام شده است.

,

حجت الاسلام مفید بیان داشت: در راستای تعامل با سازمان های دخیل در انتخابات، تاکنون جلسات متعددی را برگزار کرده ایم تا بستر برگزاری انتخابات یک بستر سالم و شفافی باشد.

,

برخورد با تخلفات کاندیدهای احتمالی

, برخورد با تخلفات کاندیدهای احتمالی,

وی ادامه داد: رصد کاندیداهای احتمالی و فعالیت های آنها در فضای حقیقی و مجازی از دیگر اقدامات ما بوده و همکاران ما فعالیت های لازم در این زمینه را داشته اند.

,

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در خصوص برخورد با تخلفات کاندیداها توسط این دفتر نیز گفت: علی القاعده تاکنون عمده تخلفی که ما با آن برخورد داشته ایم، مربوط به تبلیغات پیش از موعد کاندیداها در فضای مجازی و فضای حقیقی بوده است.

,

حجت الاسلام مفید عنوان کرد: در پیش بینی برخورد با اینگونه تخلفات خلاء قانونی داریم اما در عین حال ما کاندیدهای احتمالی را رصد می کنیم و در بررسی صلاحیت ها هم حتما این موضوع را مد نظر خواهیم داشت.

,

این مسئول از بررسی این موضوع در نشست کشوری دفاتر هیئت نظارت استانها خبر داد و ابراز امیدواری کرد نتایج خوبی نیز برای برخورد با تخلفات احتمالی کاندیداها در زمینه تبلیغات پیش از موعد داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه خلاء قانونی مذکور را باید مجلس شورای اسلامی برطرف کند، گفت: ما سعی کرده ایم در همین چهارچوب قانون فعلی انتخابات که کاستی های زیادی هم دارد، از حداکثر ظرفیت های موجود استفاده کنیم که بتوانیم تا جایی که امکان دارد، آسیب های انتخاباتی را کاهش دهیم.

,

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه به تمام عوامل انتخاباتی اعم از عوامل اجرایی، عوامل نظارتی ومردم سفارش کرد که هشیار بوده و چون گذشته بصیرت خود را در انتخابات آتی نیز حفظ کنند.

,

وی افزود: مردم مراقبت کنند اگر افرادی تحت عنوان کاندیداهای احتمالی فعالیت دارند و اقدام به اعلام شعارهای غیرواقعی و مطالبی را در وظایف نمایندگان مجلس تعریف نشده است، مطرح می کنند به آنها تذکر دهند که این افراد اقدام به عوام فریبی و ایجاد این توقعات بیجا در مردم نکنند.

,

حجت الاسلام مفید تاکید کرد: این مردم دنبال این هستند که آرا مردم را با عوام فریبی به سمت خود جلب و جذب کنند.

,

وی کاهش آسیب های انتخاباتی را مستلزم کمک و همراهی مردم در این زمینه دانست و گفت: من از تمام مردم می خواهم که در این راستا دست عوامل اجرائی و نظارتی را بگیرند و تذکرات لازم را به کاندیداهای احتمالی داده و تخلفات را به آنها متذکر شوند.

,

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در این ایام، امر به معروفات انتخاباتی و نهی منکرات انتخاباتی است که ما در جهت معروفات آنها را تشویق و از منکرات نهی کنیم.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه