اخبار داغ

معاون اقتصادی استاندار اردبیل خبرداد؛

بهای محصولات استراتژیک،منطقی تر می شود/ لزوم تعریف الگوی کشت پاییزه برای کشاورزان

بهای محصولات استراتژیک،منطقی تر می شود/ لزوم تعریف الگوی کشت پاییزه برای کشاورزان
معاون اقتصادی استاندار اردبیل خواستار تعریف الگوی کشت فصلی برای کشاورزان شد و گفت:محصولات کشاورزی تولید شده در استان باید در راستای صادرات انجام شود و ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی می تواند به بحث ماندگاری و صادرات کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، ارژنگ عزیزی معاون اقتصادی استاندار اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران به نتایج نشست اقتصادی با متولیان کشاورزی اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی برای هرکدام از شهرستان ها بر اساس ظرفیت، شرایط آب و هوایی و میزان آب و حاصلخیزی خاک الگوی کشت تعریف می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

عزیزی با بیان اینکه همکاری و تعامل بهره برداران با برنامه های سازمان جهاد کشاورزی احصا می شود، تصریح کرد: باید میزان بهره وری و رعایت الگوهایی که سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرده مورد بررسی قرار گیرد

,

معاون اقتصادی استاندار اردبیل به لزوم راه اندازی صنایع تبدیلی در کنار زمین های کشاورزی اشاره کرد و گفت: محصولات کشاورزی تولید شده در استان باید در راستای صادرات انجام شود و ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در کنار مزارع تولید می تواند به بحث ماندگاری و صادرات کمک کند.

,

وی افزود:برخی از محصولات مشمول قیمت گذاری است و به منظور افزایش انگیزه در تولید کننده باید قیمت منطقی روی محصولات استراتژیک گذاشته شود.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه متاسفانه گاهی در بحث وارد کننده سخت گیری نمی شود اما در بحث تولید و صادرات سخت گیری های زیادی می شود، اظهار داشت: دولت نمی تواند محصولات غیر استراتژیک را به عنوان متولی بفروشد و باید به تناسب تولید واحد صنایع تبدیلی ایجاد شود.

,

وی گفت: سرمایه های مردم همان سرمایه ملی است و محصولات باید به شکل زنجیره ای تبدیل به احسن شود و یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی ایجاد صنایع تبدیلی زنجیره ای است.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه