اخبار داغ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تحریم‌ها فرصتی ارزشمند برای رونق اقتصاد کشور است/کارگران نمی‌توانند معیشت خود را به درستی تأمین کنند

تحریم‌ها فرصتی ارزشمند برای رونق اقتصاد کشور است/کارگران نمی‌توانند معیشت خود را به درستی تأمین کنند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحریم های آمریکا را فرصتی ارزشمند برای رونق اقتصاد کشور و تولید داخل خواند و گفت: امروز که تحریم های ظالمانه و فشارهای نابرابر دشمن بر روی کشور بیش از گذشته شده و بهترین فرصت برای هپکو ایجاد شده که برای رونق تولید از آن استفاده کند و به تعبیری امروز، روزگار هپکو و صنایع داخلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایان استان مرکزی در اراک با اشاره به پیشنهادات و راهکارهای جامعه کارگری استان برای رفع مشکلات جامعه کارگری گفت: کلیه پیشنهادات معقول و باید برای عملیاتی شدن آنها پیگیری جدی شود و نباید حل مشکلات کارگری به امروز و فردا موکول شود و کلیه مسائل باید با فوریت بررسی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با بیان اینکه امروز هپکو و آذرآب دچار مشکلات ساختاری شده اند افزود: در سال های گذشته بهترین راهکارها برای رفع مشکلات کارگری توسط جامعه کارگری ارائه شد ولی متأسفانه مسئولین گوش شنوا نداشتند و راهکارها را نشنیدند و در واقع ناشنوایی برخی از مسئولین این مشکلات را به وجود آورد.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به خصوصی سازی های بی رویه و بدون تدبیر بیان داشت: اگر در واگذاری ها دقت و اهلیت سنجی میشد امروز این مشکلات بزرگ برای این دو مرکز حساس ایجاد نمیشد.

,

وی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران که پرچم مبارزه با استکبار و زورگویی را در دنیا برافراشته نباید شاهد چنین مشکلاتی برای جامعه کارگری باشد و امروز باید به سمت جبران اشتباهات حرکت کنیم و نباید فرصت ها را در این خصوص از دست بدهیم.

,

وی تحریم های آمریکا را فرصتی ارزشمند برای رونق اقتصاد کشور و تولید داخل خواند و افزود: امروز که تحریم های ظالمانه و فشارهای نابرابر دشمن بر روی کشور بیش از گذشته شده و بهترین فرصت برای هپکو ایجاد شده که برای رونق تولید از آن استفاده کند و به تعبیری امروز، روزگار هپکو و صنایع داخلی است.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرکت آذرآب یکی از بهترین شرکت های صنعتی در کشور است گفت: امروز این شرکت دارای بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان پروژه در درست اجرا و حدود۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در شرف انعقاد قرارداد دارد که ظرفیت مناسبی است و لذا این شرکت هم اکنون نباید دچار چنین مشکلاتی شود.

,

وی با تأکید بر اینکه شرکت آذرآب توانایی های زیادی دارد افزود: کشور نیازهای مهمی دارد که بخش مهمی از این نیازها می تواند توسط صنایع استان از جمله آذرآب تأمین شود .

,

شریعتمداری ساماندهی نحوه مدیریت و مالکیت شرکت آذرآب را ضرورتی مهم خواند و گفت: اهلیت داشتن مالک و تخصصی بودن مدیریت باید با قدرت دنبال شود و در این مسیر نیز رعایت قوانین و مقررات لازم باید نیز انجام شود.

,

وی با اشاره به صحبت های استاندار مرکزی مبنی بر واگذار کردن اختیارات بیشتر به استان برای تصمیم گیری های بهتر بیان داشت: کلیه اختیاراتی که در حوزه وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی است را می توانیم به استان واگذار کنیم چراکه ما خواستار جدی حل مشکلات هستیم.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرکت مپنا یک شرکت مادر تخصصی است و واگذاری به این شرکت می تواند کارگران را دچار امنیت شغلی کند گفت: اینکه می گوییم حقوق کارگران را پرداخت کردیم قابل قبول نیست چراکه اگر این کارگران سه شیفت کار کنند بسیار بیشتر از این مبلغ دریافتی کسب کنند.

,

وی توجه ویژه به درخواست و مطالبه کارگران را لازمه درست تصمیم گرفتن مسئولین دانست و افزود: قطعا اگر مظالبات را به درستی بشنویم کارگران فریاد نمی زنند و ما هر واگذاری که انجام می دهیم باید در ادامه حمایت ها هم داشته باشیم چراکه بدون حمایت واگذاری به نتیجه نخواهد رسید.

,

شریعتمداری با بیان اینکه امسال معادل ۳۶.۵ درصد افزایش دستمزد داشته‌ایم که این اتفاق در تاریخ بی‌سابقه است گفت: متأسفانه علیرغم اینکه نرخ رشد تورم را کنترل کرده ایم و از سرعت افزایش آن کاسته ایم اما کارگرانی که حقوق دریافت می کنند امروز نمی توانند معیشت خود را به درستی تأمین کنند و این موضوع برای کارگران با حقوق معوقه بیش از آن است.

,

وی حقوق معوقه دوماهه کارگران را غیر قابل قبول دانست و افزود: هریک از ما جای این کارگران با حقوق معوقه باشیم قطعا اعتراض خواهیم کرد و بنده به عنوان جانشین رئیس اقتصاد مقاومتی قول مساعدت و جلسات مستمر با سه وزیر را خواهم داد.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به دستگیری کارگران آذرآب در تجمع روز گذشته بیان داشت: این وعده را خواهم داد که با وزیر دادگستری جلسه ای برای رفع این مشکل خواهم داد تا اگر خطایی از سوی کارگران اتفاق افتاده پیگیری کنم اگرچه برخی ها در این فضا دنبال سوءاستفاده هستند و می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند که نباید اجازه دهیم.

,

وی الکترونیکی کردن ثبت قراردادها را از جمله برنامه های مهم در دستور کار این وزارتخانه دانست و افزود: هم اکنون ۱۸ زیر سامانه برای ثبت قراردادها ایجاد شده که این موضوع باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

,

شریعتمداری با تأکید بر اینکه کارگران از مظلوم ترین اقشار مردم هستند گفت: کارگران با حدأقل ها کنار می آیند و در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی پای کار بوده اند و همیشه از ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی حمایت کرده اند.

,

وی با بیان اینکه مسئولین به کارگران بدهکار هستند افزود: این واقعیتی غیر قابل انکار است چراکه از ابتدای انقلاب همواره ضد انقلاب تلاش کرده تفرقه بین قشر کارگری و نظام اسلامی بیندازد ولی کارگران همیشه توطئه ها و نقشه های شوم آنها را خنثی کرده اند.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: مطالبات کارگران مطالبات به حقی است ولی وام راهکار مناسبی برای حل مشکلات نیست و باید همه توانمان را بگذاریم تا مشکلات به طور زیر ساختی حل شود اگرچه برای پرداخت معوقات کارگران نیز باید از هر راهکار قانونی از جمله وام نیز استفاده کرد و امیدواریم مشکلات حوزه کارگری استان مرکزی نیز به زودی برطرف شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه