اخبار داغ

کار آفرین قزوینی:

راه‌اندازی کارگاه خانگی منجر به اشتغال ۴نفر شد/ اقتصاد مقاومتی یعنی از هنر هم می‌توان نان درآورد

راه‌اندازی کارگاه خانگی منجر به اشتغال ۴نفر شد/ اقتصاد مقاومتی یعنی از هنر هم می‌توان نان درآورد
کارآفرین هنرمند گفت: هم اکنون با یک گروه ۴ نفره در کارگاهی که تشکیل داده‌ایم به طور کاملا صفر تا صد کار را با دست انجام می‌دهیم؛ ما همچنان امید داریم که با حمایت‌ها بتوانیم کار خود را گسترش دهیم و افرادی بیشتری را جذب کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، گاهی فاصله ایده تا عمل به میزان اراده و همت افراد بستگی دارد و بسیارند اشخاصی که با نوآوری و خلاقیت نیز ایده‌های کوچک را به کسب و کارهای بزرگ تبدیل کرده‌اند و از این طریق به روزی حلال دست پیدا می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

این روزها اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را می‌توان در سبک و سیاق‌های مختلف و ایده‌های نو مشاهده کرد به طوری که شاید برای برخی باور پذیری این موضوع سخت باشد که بتوان از طریق کسب و کارهای خانگی به درآمد و رونق اقتصادی قابل توجهی دست یافت.

,

مینا پورسید متولد سال ۱۳۶۸ فارغ التحصیل کارشناسی رشته شیمی است که اکنون با راه‌اندازی کارگاه کوچک چرم دوزی توانسته به کارآفرینی و درآمد مستقل دست یابد.

,

این جوان هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۲ با شرکت در دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته که در میراث فرهنگی و صنایع دستی استان قزوین برگزار شد شروع به کار کردم و سپس با درخواست پروانه کسب تولید انفرادی نیز موفق به دریافت کارت صنعتگری شدم.

, شاخص،,

وی افزود: ابتدا با دوستانی که ارتباط داشتم در نمایشگاه‌های هنری مختلف شرکت کردم؛ همچنین استادم در این راه کمک زیادی به من کرد تا بتوانم به صورت انفرادی شروع به کار کنم و اکنون هم در منزل کارگاهی را به این کار اختصاص دادم.

,

, ,

 

,

کارآفرین قزوینی ابراز کرد: به آن دسته از بانوانی که خانه‌دار هستند توصیه می‌کنم کار در منزل به راحتی امکان پذیر است و محدودیتی وجود ندارد چراکه اگر تلاش و پشتکار داشته باشند بدون شک شرایط فراهم می‌شود.

,

پورسید ادامه داد: از ابتداکارهای هنری انجام نداده بودم اما از زمانی که وارد این رشته شدم و ظرافت کار را درک کردم نیز فهمیدم که استعداد خوبی در این هنر دارم چراکه معتقدم مهمترین بخش هنر، خلاقیت است که هر انسانی در اثری که خلق می‌کند منحصر به فرد است.

,

وی بیان کرد: سرمایه‌ای که برای کار هنری نیاز است ابتدا هزینه کردن برای کلاس‌های آموزشی است و در مرحله بعد هم نیازی به تولید انبوه نیست و می‌توان با تعداد کم و سفارش‌های اطرافیان کار را پیش برد و شناخته شد و زمانی که به ثبات مطلوب رسیدیم با سرمایه ۵ الی ۱۰میلیون تومان به کار خود گسترش دهیم.

,

این بانوی هنرمند تاکید کرد: البته با تورمی که در جامعه ایجاد شده قیمت یراق آلات و مواد اولیه مورد نیاز سه برابر شده و شاید برای کسانی که می‌خواهند شروع به کار کنند سخت باشد اما با تلاش و پشتکار امکان‌پذیر می‌شود.

,

پورسید خاطرنشان کرد: هم اکنون با یک گروه ۴ نفره در کارگاهی که تشکیل داده‌ایم به طور کاملا صفر تا صد کار را با دست انجام می‌دهیم و لوازم و محصولات چرمی تولید می‌کنیم؛ ما همچنان امید داریم که با حمایت‌ها بتوانیم کار خود را گسترش دهیم و افرادی بیشتری را جذب کنیم.

,

این کارآفرین قزوینی گفت: اگر حمایت شویم و دستگاه‌های برش چرم و لیرز فراهم شود بدون شک بازار کار رونق پیدا می‌کند و تعداد افرادی که کار می‌کنند افزایش می‌یاید و ما امیدوارم که در آینده امکانات بیشتری را در کارگاه هنری خود داشته باشیم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۴ کارگاهی را در منزل خود به این کار اختصاص دادم اما گاهی هم چرم‌ها به افراد تحویل داده می‌شود و در منزل خود کار می‌کنند و تحویل می‌دهند.

,

این بانوی هنرمند بیان کرد: هرکاری سختی مختص به خود را دارد و ظرافت و دقتی که در چرم دوزی باید رعایت شود تا کار به صورت تمیز و زیبا دربیاید از سختی‌های این هنر به شمار می‌رود اما لذت بخش است.

,

پورسید افزود: اجناس و تولیدات کارگاه را برای فروش به صورت تک فروشی به مشتری و یا به طور کلی به مغازه‌ها عرضه می‌کنم و گاهی هم آثار هنری خود را در نمایشگاه‌ها و بازار سعدالسلطنه در معرض دید قرار می‌دهم.

,

, ,

این کارآفرین ابراز کرد: اگر آموزشگاهی تقاضای کلاس‌های چرم دوزی داشته باشد آماده همکاری هستیم و آموزش‌های خصوصی هم داریم.

,

وی در پایان گفت: خیلی خوشحالم که توانستم با سرمایه هرچند اندک کار هنری را آغاز و ادامه دهم و امیدوارم بتوانم کارگاهم را گسترش دهم و برای خانم‌هایی که خانه‌دار هستند فضای کار هنری ایجاد کنم و از مسئولین درخواست حمایت دارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه