اخبار داغ

معاون میراث فرهنگی مازندران:

160 روستای مازندران مقصد بوم‌گردی شدند/ آموزش دهیاران روستاهای هدف از ابتدای آبان‌

160 روستای مازندران مقصد بوم‌گردی شدند/ آموزش دهیاران روستاهای هدف از ابتدای آبان‌
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از انتخاب 160 روستای مازندران به عنوان مسیر و مقصد گردشگری در فاز نخست پیمایش روستاهای استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهران حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ گفت: گردشگری روستایی یکی از ظرفیت‌های خوبی است که در بخش گردشگری وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته و با تاکیدات استاندار مازندران، کار پیمایش در روستاهای مازندران با حضور نمایندگانی از دفتر روستایی استانداری، گردشگری و خود تسهیل‌گر انجام شد تا ظرفیت روستاهای استان را از نگاه گردشگری به عنوان مسیر و مقصد گردشگری ارزیابی کنیم و تعیین بکنیم که کدام روستاها از این ظرفیت‌ها برخوردارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: شاخصه‌های در نظر گرفته شده برای این پیمایش، در درجه نخست این بود که روستا، بافت سنتی، بومی و با ارزش خود را حفظ کرده باشد، بخش دیگر احیا و ترویج صنایع دستی بود، نکته مدنظر دیگر وجود آثار میراث فرهنگی بود، و این معیارها در کنار هم مورد ارزیابی قرار گرفتند.

این مسئول اظهار کرد: از 244 روستای مورد بازدید قرار گرفته شده، 160 روستا حائز برخورداری از شاخصه‌های ارزیابی در فاز نخست این پیمایش بودند که در آینده فازهای بعدی نیز اتفاق خواهد افتاد.

حسنی بیان کرد: با توجه به شعار سال گردشگری با محوریت آموزش و همکاری و مشارکت دفتر روستایی استانداری و فرمانداری‌های استان، برنامه آموزش 160 دهیار این روستاها با موضوع شناخت محورهای گردشگری و ملزومات بومگردی در دست انجام قرار دارد.

وی افزود: از اوایل آبان‌ماه این دوره آموزشی در 6 منطقه استان و با حضور دهیاران 22 شهرستان مازندران برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران متذکر شد: در این روستاها با نگاه توسعه گردشگری روستایی، نگاه به طبیعت، احترام به سنت‌ها، آیین، عادات، فرهنگ، صنایع دستی و موضوعاتی از این دست باید توسط گردشگران به این مناطق صورت بگیرد و این مستلزم پذیرش این مطلب در درجه نخست از سوی جامعه میزبان است که از مهمانان گردشگر به چه صورتی برخورد کنند و عرضه مناسبی را ترتیب ببینند.

حسنی یادآور شد: ضمن آنکه رونق بومگردی روستایی تا حد زیادی معضل بیکاری روستایی را مرتفع خواهد کرد، موجب حفظ و احیای بافت‌های بومی و سنتی و همچنین صنایع دستی روستایی خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه