اخبار داغ

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف یزد:

کاهش 10 الی 15 درصدی قیمت فرش دستباف یزد/ سایه سنگین رکود بربازار فرش دستباف

کاهش 10 الی 15 درصدی قیمت فرش دستباف یزد/ سایه سنگین رکود بربازار فرش دستباف
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف یزد از کاهش 10 الی 15 درصدی قیمت فرش دستباف یزد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود استقامت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، از کاهش 10 الی 15 درصدی قیمت فرش دستباف خبر داد و گفت: قیمت انواع فرش دستباف استان کاهش‌یافته است که ازجمله دلایل آن می‌توان به رکود و کسادی بازار، کاهش قیمت مواد اولیه و همچنین آرام شدن جو بازار و کاهش التهاب قیمت در بازار فرش دستباف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: به‌طور مثال یک جفت فرش شش متری ریزبافت با پشم و خامه مرغوب که قیمت آن  16.5 الی 17 میلیون تومان بود در بازار فعلی حداکثر تا 15 میلیون تومان به فروش می‌رسد و یا نوع دیگری از فرش 6 متری که 11 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد اکنون 10 میلیون است؛ همچنین یک جفت فرش 9 متری که قیمتی بین 25 تا 27 میلیون تومان داشت  اکنون 25 الی 23 میلیون تومان معامله می‌شود.

,

کدام استان‌ها مشتریان فرش دستباف یزد هستند؟

, کدام استان‌ها مشتریان فرش دستباف یزد هستند؟, کدام استان‌ها مشتریان فرش دستباف یزد هستند؟,

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف یزد بابیان این‌که چند سالی است که صادرات  فرش دستبافت به مشکل برخورده است و بیشتر مصرف داخلی دارد افزود: فرش بر اساس نوع بافت ریزودرشت و همچنین کیفیت مواد اولیه قیمت‌گذاری متفاوتی دارد به‌طوری‌که به‌طور مثال یک جفت فرش 6 متری بسته به نوع آن از 10 الی 15.5 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

,

استقامت بابیان این‌که بیشترین مشتریان فرش یزد به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان، همدان، کرمانشاه و قزوین هستند اظهار داشت: بیشترین فراوانی فرشی که در یزد بافته می‌شود در ابعاد 6 و 9 مترمربع است؛ زیرا با توجه به کوچک‌تر شدن خانه‌ها و آپارتمان‌نشینی تقاضا برای فرش‌های کوچک افزایش‌یافته است.

,

بافت سالانه 40 هزار مترمربع فرش دستباف در یزد

, بافت سالانه 40 هزار مترمربع فرش دستباف در یزد, بافت سالانه 40 هزار مترمربع فرش دستباف در یزد,

وی به افزایش تعداد کارگاه‌های قالی‌بافی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در استان یزد حدود 100 کارگاه قالی‌بافی وجود دارد که مجوزهای لازم را از سازمان صمت گرفته‌اند و تقریباً 30 هزار بافنده به‌صورت متمرکز و غیرمتمرکز در سطح استان فعالیت می‌کنند.

,

استقامت بابیان این‌که سالانه حدود 40 هزار مترمربع فرش در استان بافته می‌شود افزود: به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب، گره‌دار بودن و همچنین قیمت مناسب فرش یزد نسبت به سایر فرش‌های دستبافت مصرف آن زیاد است و اگر رونق به بازار برگردد مطمئناً فرش یزد از پرفروش‌ترین نوع فرش‌های دستباف خواهد بود اما متأسفانه فعلاً کسادی و رکود بازار را گرفته است.

,

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف یزد بابیان این‌که کیفیت پشم و خامه مورد استفاده در فرش‌های دستباف یزد بسیار مرغوب و خوب است اظهار داشت: حدود 30 درصد از نخ موردنیاز بافندگان یزدی در داخل استان تولید می‌شود و مابقی آن از سایر استان‌ها به‌ویژه از اصفهان تأمین می‌شود و خوشبختانه کمبودی در تأمین مواد اولیه  فرش وجود ندارد.

,

انتهای پیام/ق

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه