اخبار داغ

رئیس اداره محیط زیست بهمئی خبر داد؛

تایید مشاهده 3 قلاده خرس قهوه‌ای در بهمئی

تایید مشاهده 3 قلاده خرس قهوه‌ای در بهمئی
بر اثر اختلال در چرخه طبیعی حیوانات وحشی، سه قلاده خرس قهوه ای از کوهستان به روستاهای بهمئی پناه آوردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهمئی با تایید خبر مشاهده سه قلاده خرس قهوه ای در حوالی مناطق روستایی ممبی، بر لزوم احتیاط مردم و جلوگیری از ایجاد خطر برای این حیوانات وحشی تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

بهزاد جومردیانی تصریح کرد: تعدادی از اهالی روستای چشمه امیری بعد از مشاهده این خرس ها که در باغات این روستا پرسه می زدند، موضوع را به ما اطلاع داد.

,

وی با تشریح جزئیانت خبر، گفت:  یک قلاده خرس مادر به همراه ۲توله در حوزه تنگ کپ و روستای چشمه امیری از توابع استحفاظی شهرستان بهمئی مشاهده شده است.

,

رئیس اداره محیط زیست بهمئی با بیان اینکه خرس یک حیوان درنده و همه چیز خوار، افزود: خانواده ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی حمله خرس ها مراقب باشند .

,

جومردیانی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مشاهده خرس در پایین دست و خارج از زیستگاه، به یقین آسیب دیدن چرخه غذایی حیوانات و کمبود غذا در زیستگاه است.

,

وی گفت: آتش سوزی های چند سال اخیر با از بین بردن حیات وحش پایین هرم غذایی به عنوان بخشی از شکار و غذای این جانور و دیگر عاملین تخریب طبیعت و زیستگاه از موارد تاثیر گذار در خارج شدن خرس از زیستگاه طبیعی خود است.

,

 جومردیانی ادامه داد: بنابراین تنها راه نجات جان این حیوانات پناه بردن به اطراف محل زندگی انسان ها برای استفاده از پسماندهای غذا و یا شکار حیوانات اهلی است که همه باید مراقب باشند.

,

وی تصریح کرد: مردم باید از تردد در ساعات شبانه و غیر ضروری در سطح روستا به خصوص در باغات و اراضی کشاورزی پرهیز کنند و  دامداران این منطقه نهایت دقت و مراقبت را از خود و احشام داشته باشند.

,

جومردیانی با تاکید بر اینکه میوه باغات یکی از مناسب ترین گزینه های انتخابی خرس برای سیرکردن خود است،گفت:مردم باید در سرکشی از باغات تمامی مسائل ایمنی را برای خطرات احتمالی مقابله با خرس در نظر بگیرند.

,

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهمئی تصریح کرد: خرس از حیوانات ارزشمند و مورد حمایت سازمان محیط زیست است و هر گونه آسیب وارد کردن به این گونه وحشی منجر به صدور احکام سنگین قضایی و جریمه های مالی می شود که از مردم انتظار داریم نهایت همکاری را در مراقبت از این گونه مهم و ارزشمند جانوری تا مرتفع شدن مسئله و بازگشت دوباره این میهمان به زیستگاه اصلی خود داشته باشند.

,

گفتنی است روستاهای چشمه امیری و تنگ کپ در دامنه های کوه سفید و جنگل های انبوه زاگرس قرار دارند که زیستگاه حیوانات وحشی مختلفی مانند خرس قهوه ای، گراز،گرگ و یوزپلنگ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه