اخبار داغ

پوتین اوضاع سوریه را «دشوار» توصیف کرد

پوتین اوضاع سوریه را «دشوار» توصیف کرد
رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه در حال حاضر شرایطی «دشوار» در سوریه حاکم است، گفت امیدوار است روابط خوب مسکو و آنکارا بتواند به حل وضعیت کنونی کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه با «دشوار» و «حساس» خواندن وضعیت سوریه، گفت امیدوار است روابط خوب میان مسکو و آنکارا به آرام شدن اوضاع کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پوتین در آستانه دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، گفت: «اوضاع سوریه دشوار و حساس است و همه ما این را می‌دانیم.»
,
 
,
او گفت امیدوار است سطح بالای روابط میان روسیه و ترکیه بتواند به یافتن راه‌حلی برای وضعیت فعلی کمک کند.
,
 
,
پیش از این «دیمیتری پسکوف» سخنگوی پوتین گفته بود که در دیدار امروز میان رؤسای‌جمهور روسیه و ترکیه مسئله مناقشات اخیر میان واشنگتن و آنکارا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
,
 
,
پسکوف پیش‌بینی کرد که دیدار پوتین با اردوغان «طولانی و پیچیده» باشد. وی گفت پوتین می‌خواهد در دیدار با اردوغان از جزئیات طرح ترکیه در مورد سوریه اطلاع یابد.
,
 
,
ترکیه از دو هفته پیش به بهانه «مقابله با تروریست‌ها» و «ایجاد منطقه‌ای امن برای اسکان آوارگان سوری» در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه عملیات نظامی آغاز کرده است. دمشق این عملیات را محکوم کرده و آن را اشغالگری خوانده است. با این حال، آنکارا شبه نظامیان کرد را تهدیدی برای خود خوانده و تأکید کرده که قصد دارد مناطق مرزی را از گروه‌های وابسته به «پ‌ک‌ک» پاکسازی کند.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه