اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

انتقاد بازیگر سینما و تئاتر از شروط مطرح شده برای صدور مجوز اجرای تئاتر/ اسنقی: تئاتر مگر بانک است که برای صدور مجوز ضامن بیاوریم؟/مشکل اصلی این است که دولت تئاتر نمی خواهد

انتقاد بازیگر سینما و تئاتر از شروط مطرح شده برای صدور مجوز اجرای تئاتر/ اسنقی: تئاتر مگر بانک است که برای صدور مجوز ضامن بیاوریم؟/مشکل اصلی این است که دولت تئاتر نمی خواهد
سیروس اسنقی کارگردان گفت: هر کسی رزومه مشخصی دارد و توانایی، هوشمندی و هنر خاص خود را دارد؛ کار تئاتر با این ها انجام می شود نه این که یک برگه به عنوان مدرک آکادمیک داشته باشید و یا 2 نفر ضامن بیاورید. من خودم از داوران خانه تئاتر هستم با این کار مخالفت کردم و خیلی هم این مسئله را جدی نگرفته ام چون جدی نیست.
[

سیروس اسنقی نویسنده، بازیگر و کارگردان در خصوص دستورالعمل جدید صدور پروانه اجرای نمایش در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: این که قرار باشد هنرمندان برای دریافت مجوز اجرا 2 ضامن بیاورند بسیار خنده دار است، مگر بانک است؟

, دستورالعمل جدید صدور پروانه اجرای نمایش در گفتگو با خبرنگار, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: هر کسی رزومه مشخصی دارد و توانایی، هوشمندی و هنر خاص خود را دارد؛ کار تئاتر با این ها انجام می شود نه این که یک برگه به عنوان مدرک آکادمیک داشته باشید و یا 2 نفر ضامن بیاورید. من خودم از داوران خانه تئاتر هستم با این کار مخالفت کردم و خیلی هم این مسئله را جدی نگرفته ام چون جدی نیست.

,

این بازیگر کشورمان اظهار داشت: این اتفاق اصلا برای تئاتر خوب نیست، ما جوان های پرمغر و نخبه ای داریم که هم نمایش های خیلی خوبی می نویسند و هم به شیوه های خیلی خاصی کارگردانی می کنند که اگر چنین اتفاقی بیافتد لطمه می خورند و تئاتر کشور هم لطمه می خورد.

,

 اسنقی خاطر نشان کرد: : ما به اندازه کافی تئاترمان را از دست داده ایم، الان موج خیلی خوبی از جوان ها راه افتاده است که خوب کار می کنند، با چنین کارهایی تئاتر خیلی ضربه می خورد. تا 15، 20 سال قبل کارهای قدرتمند جهانی داشته ایم و به این دلیل بود که دولت از تئاتر حمایت می کرد؛ الان مرکز هنرهای نمایشی با گردن کلفتی می گوید بودجه نمی دهم و 30 درصد از فروش نمایش ها را هم می گیرم، شما انتظار دارید تئاتر خوب ببینید؟ راهکار درست این است که دولت و مجلس بودجه خوبی برای تئاتر در نظر بگیرند و تمام این بودجه ها باید برای تولید تئاتر خرج شود، الان هم اگر بودجه دارد آن را بیشتر صرف اجلاس و همایش و...می کنند.

,

وی در ادامه افزود: یک زمانی با بزرگان تئاتر کنار هم جمع می شدیم، از 8 صبح تا 10 شب به مدت 10 ماه روی یک نمایشنامه کارمی کردیم، بودجه هم می گرفتیم حتی اگر هم کم بود، باز به کارمان می رسیدیم؛ به اندازه کافی روی نمایشنامه بحث می کردیم تا بفهمیم متن چه می گوید؛ الان نمایش ها را در 20 روز به روی صحنه می برند و به همین دلیل است کیفیت کارها پایین آمده است؛ همه این ها به خاطر این است که دولت از تئاتر حمایت نمی کند.

,

سیروس اسنقی در پایان گفت: مشکل اصلی این است و در یک جمله می گویم که تئاتر نمی خواهند؛ راهکار اصلی این است و همه می دانند که دولت و مرکز هنرهای نمایشی باید از تئاتر حمایت کند، این ها تئاتر نمی خواهند، کاش جرئت این را داشته باشند که بیایند بگویند تئاتر نمی خواهیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه