اخبار داغ

آمریکا: ناتو برای محافظت از عربستان در برابر ایران پول بیشتر بدهد

آمریکا: ناتو برای محافظت از عربستان در برابر ایران پول بیشتر بدهد
وزیر دفاع آمریکا در اجلاس این هفته ناتو از اعضای این ائتلاف خواهد خواست برای مقابله با آنچه «تهدیدهای ایران» خوانده شد منابع مالی بیشتری اختصاص دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در اجلاس این هفته متحدان ناتو خواستار کمک مالی بیشتر این ائتلاف برای مقابله با آنچه «تهدیدهای ایران» خوانده شده خواهد شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته آسوشیتدپرس، مارک اسپر روز سه‌شنبه گفته از متحدان ناتو خواهد خواست منابع مالی بیشتری برای محافظت از عربستان سعودی و منطقه خلیج فارس جهت مقابله با «تهدیدهای ایران» اختصاص دهند. 

,

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته این طرح بخشی از تلاش گسترده‌تر آمریکا برای متعهد کردن متحدان ناتو به تأمین امنیت در منطقه خلیج فارس است. مطابق این ادعا، دولت آمریکا در همین راستا از کشورها خواسته اقدام به ارسال کشتی، هواپیما و سامانه‌های پدافند هوایی به منطقه کنند.

,

دولت آمریکا چندی پیش اعلام کرد با ارسال سه سامانه دفاع موشکی پاتریوت، چندین جنگنده و هواپیماهای دیگر به عربستان سعودی موافقت کرده است. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته که عربستان سعودی موافقت کرده هزینه‌های مربوط به نیروهای آمریکایی در کشورش را بپردازد. 

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه