اخبار داغ

تولید روزانه 40 تُن طلای کثیف در بروجن/ سهم ناچیز درآمدزایی از زباله‌های خانگی

تولید روزانه 40 تُن طلای کثیف در بروجن/ سهم ناچیز درآمدزایی از زباله‌های خانگی
روزانه بیش از 40 تُن زباله از طریق خودروهای حمل زباله از سطح شهر بروجن جمع آوری می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، روزانه صدها هزار تُن زباله در کشور تولید می شود که بخش زیادی از آن به دلیل نبود مدیریت و زیرساخت کافی و استفاده نادرست به نقاطی در اطراف شهرها حمل شده و به دور از دیدگان ما نابود می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, .,

 
آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور در رابطه با میزان تولید زباله در ایران نشان می دهد ایرانی ها سالانه حدود 20 میلیون تُن زباله تولید می کنند که این آمار نشان می دهد ایرانی ها با تولید پسماند تا سه برابر استاندارد جهانی، رکوردار جهان هستند.
 

بررسی ها نشان می دهد دفع غیراصولی و تفکیک غیربهداشتی زباله سبب شده که تنها 10 درصد زباله های کشور در مبدأ تفکیک شده و این در حالی است که با مدیریت صحیح و استفاده اصولی می‌توان از آن تولید ثروت کرد.
 
70
درصد زباله ها قابلیت بازگشت به چرخه مصرف را دارند
 
مرتضی منصوری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار داشت: درحال حاضر تفکیک زباله از مبدأ براساس قوانین و استاندارهای موجود صورت نگرفته و این موضوع افزایش تولید زباله را در پی داشته است.
 

وی با بیان اینکه 70 درصد زباله های خانگی، قابلیت فرآوری و تبدیل به محصول جدید را دارا می باشند، گفت: متاسفانه سهم ناچیزی از زباله های تولیدی کشور وارد چرخه بازیافت شده و این مهم بیش از هرچیز، نیازمند فرهنگ سازی می باشد.
 

منصوری افزود: تفکیک اصولی زباله از مبدأ ضمن کاهش 30 درصدی تولید زباله، کمترین آسیب را از جهت میزان اشغال فضای دفن و نگهداری به محیط زیست وارد می کند.
 

تولید روزانه 40 تُن زباله در بروجن/سهم اقلام بازیافتی تنها 300 کیلوگرم

رامین ریاحی سرپرست شهرداری بروجن در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز، گفت: روزانه بیش از 40 تُن زباله از طریق خودروهای حمل زباله از سطح شهر بروجن جمع آوری می شود.
 

وی با بیان اینکه 2 غرفه بازیافت و 5 خودرو به منظور جمع آوری اقلام بازیافتی در سطح شهر بروجن تعبیه شده افزود: با وجود آموزش هایی برای آشنایی شهروندان با شیوه های تفکیک زباله، اما متاسفانه روزانه تنها 300 کیلوگرم از زباله های خشک وارد چرخه بازیافت می شود.
 

سرپرست شهرداری بروجن آهن آلات، کارتن، بطری، شیشه، نان خشکه، سبدهای پلاستیکی، باتری اتومبیل و... را عمده اقلام بازیافتی عنوان کرده و گفت: همشهریان بروجنی با تحویل این اقلام ضمن دریافت هزینه، از خدمات تشویقی غرفه های بازیافت نیز بهره مند خواهند شد.
 

وی اضافه کرد: به منظور افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت تفکیک زباله از مبدأ، کارگاه های آموزشی با حضور کارشناسان خدمات شهری و محیط زیست در سطح مدارس، دانشگاه ها، اصناف، ادارت و... برگزار خواهد شد.
 

تولید ثروت از زباله، تبدیل تهدید به فرصت

تحقیقات نشان می دهد پسماند خشک روزانه بیش از ۲ میلیون تومان ارزش دارد و این یعنی بهتر است به بازیافت زباله به‌ عنوان یک روش جدید برای درآمدزایی اندیشیده شود.

مدیریت صحیح و استفاده از روش های بهداشتی و اصولی از یک سو و ارتقاء فرهنگ عمومی در تفکیک زباله از سوی دیگر، بیش از گذشته زمینه رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست کشور را به دنبال خواهد داشت.

به امید روزی که در ایران عدم تفکیک زباله از مبدأ تخلف محسوب شود...
 

,  ,
, .
 
,
,
, .
 
70
,
,
, 70 , درصد زباله ها قابلیت بازگشت به چرخه مصرف را دارند,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, تولید روزانه 40 تُن زباله در بروجن/سهم اقلام بازیافتی تنها 300 کیلوگرم,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, .
 
,
,
, تولید ثروت از زباله، تبدیل تهدید به فرصت,
,
, .,
,
, .,
,
, ...,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه