اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

کوتاهی وزیر صمت برای انتقال سهام آذرآب به مپنا/ مصوبه خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات از هپکو توسط سازمان مدیریت متوقف‌شده است

کوتاهی وزیر صمت برای انتقال سهام آذرآب به مپنا/ مصوبه خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات از هپکو توسط سازمان مدیریت متوقف‌شده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کوتاهی وزیر صمت برای واگذاری سهام آذرآب به مپنا گفت: تا امروز وزیر صمت حتی یک جلسه با مدیرعامل مپنا نداشته و این شرکت که طالب واگن پارس است هنوز درگیر تشریفات اداری و فرآیند انتقال از سازمان گسترش صنایع ایران است و این‌ها به روند واگذاری آسیب جدی وارد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛با اشاره به اینکه هپکو پس از بازگشت سهام آن به دولت در آستانه انتخاب مدیران است، گفت: باید در این خصوص دقت های لازم به عمل آید چراکه کوچکترین بی دقتی مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

کریمی اظهار کرد: در حال حاضر که سازمان خصوصی سازی هپکو را مدیریت می کند این شرکت دارای متولی نیست باید تصمیم مناسبی در این خصوص اتخاذ شود چراکه سازمان خصوصی‌سازی ساختار اداری و امکانات مالی برای پشتیبانی از هپکو را در اختیار ندارد.

,

وی با اشاره به مصوبه خرید ۲۴۰۰ دستگاه ماشین آلات از هپکو که به امضای سه وزیر صمت، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور رسیده و هم اکنون این مصوبه توسط سازمان مدیریت متوقف شده، گفت: اخیرا رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قول داده است که ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق در اختیار سازمان راهداری کشور قرار دهد و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز وجه نقد از سوی سازمان راهداری تامین و خرید ماشین آلات از هپکو انجام گیرد که گام رو به جلو برای تولید و رونق شرکت محسوب می شود که البته اگر این وعده عملیاتی شود.

,

کریمی با بیان اینکه سهام دار قبلی آذرآب ۱۵۰ میلیارد تومان به شرکت بدهکار است، افزود: اگر این مبلغ بازگردانده شود  سرمایه در گردش و منبعی برای پرداخت حقوق کارگران بود اما مدیریت آذرآب طی بیش از ۲ سال اخیر در این راستا اقدامی نکرده است.

,

وی با تأکید بر اینکه امروز برخی ها برای شرکت آذرآب دندان تیز کرده اند بیان داشت: شرکت مپنا خواستار شرکت آذرآب بود اما در مدت اخیر به شکلی با این شرکت برخورد شد که فرار کند و شرکت را قبول نکند.

,

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به کوتاهی وزیر صمت برای واگذاری سهام آذرآب به مپنا عنوان کرد: تا امروز وزیر صمت حتی یک جلسه با مدیرعامل مپنا نداشته و این شرکت که طالب واگن پارس است هنوز درگیر تشریفات اداری و فرآیند انتقال از سازمان گسترش صنایع ایران است و اینها به روند واگذاری آسیب جدی وارد می کند.

,

وی با بیان اینکه رفع مشکلات امروز  کار پیچیده ای نیست و تنها یک تصمیم می خواهد، گفت: کافی است وزاری اقتصادی دولت کنار یکدیگر بنشینند و تکلیف آذرآب، واگن پارس و هپکو را روشن کنند چراکه مشخص شدن تکلیف این سه شرکت از خواسته های به حق کارگران است و باید توجه شود.

,

کریمی، مهمترین دلیل بیرون آمدن کارگران را نداشتن کار و تولید شرکت دانست و افزود: سال گذشته فرصت طلایی که برای رونق تولید به واسطه تحریم ها ایجاد شده بود به دلیل مشکلات ساختاری از بین رفت ولی باید قدر فرصت ها را بدانیم و در جهت رونق تولید گام برداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه