اخبار داغ

رئیس اتاق تعاون استان یزد:

نیمی از تعاونی‌های استان یزد غیرفعال هستند/ عدم اجرای قانون، عمده‌ مشکل تعاونی‌های یزد

نیمی از تعاونی‌های استان یزد غیرفعال هستند/ عدم اجرای قانون، عمده‌ مشکل تعاونی‌های یزد
رئیس اتاق تعاون استان یزد گفت: تقریبا 6 هزار تعاونی در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد حدود سه هزار تعاونی فعال هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد زاهد پناه در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص فعالیت تعاونی‌های استان یزد گفت: تقریبا 6 هزار تعاونی در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد حدود سه هزار تعاونی فعال هستند و مابقی به دلیل عدم موفقیت و اتمام زمان فعالیت غیر فعال هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه تعاونی‌های استان در زمینه‌های مختلف تولیدی، مصرفی، خدماتی و ... فعال هستند، ادامه داد: از ابتدای امسال 24 شرکت تعاونی جدید در زمینه‌های مختلف ایجاد شده است و همچنین در استان 17 اتحادیه نیز که شامل شرکت‌های تعاونی هستند وجود دارند که 11 اتحادیه فعال هستند.

,

رئیس اتاق تعاون استان یزد با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد گفت: تعاونی‌های بسیار موفقی در استان داریم که اشتغالزایی بسیار خوبی دارند برای نمونه شرکت تعاونی صنایع بافندگان در استان دارای 5هزار و600 عضو است که دارای یک هزار و 800 کارگاه می‌باشد و در هر کارگاه به طور متوسط پنج نفر مشغول به کار هستند.

,

تحقق اقتصاد سالم با حمایت از بخش تعاون

, تحقق اقتصاد سالم با حمایت از بخش تعاون, تحقق اقتصاد سالم با حمایت از بخش تعاون,

زاهدپناه با بیان اینکه اقتصاد سالم می‌تواند در بخش تعاون تحقق یابد، تصریح کرد: از آنجا که در بخش تعاون نظارت کامل وجود دارد و شرکت تعاونی‌ها دارای بازرس، ناظر مالی، ناظر عمومی و ... هستند و باید گزارش مالی و عملکرد خود را به بازرس و اعضای شرکت ارائه کنند همه این موارد موجب می‌شود که اقتصاد سالم و پویا بتواند از طریق تعاون هدفگذاری شود و مردم اگر با خردجمعی برای تشکیل تعاونی اقدام کنند اقتصاد سالم تحقق می‌یابد.

,

وی عدم اجرای قانون را عمده‌ترین مشکل شرکت‌های تعاونی عنوان کرد و گفت: با وجود معافیت‌های مالیاتی که در قانون برای شرکت‌های تعاونی تعیین شده است اما اداره امور مالیاتی به هیچ عنوان این قانون را رعایت نمی‌کند.

,

عدم اجرای قانون، عمده‌ مشکل تعاونی‌های یزد

, عدم اجرای قانون، عمده‌ مشکل تعاونی‌های یزد, عدم اجرای قانون، عمده‌ مشکل تعاونی‌های یزد,

زاهدپناه ادامه داد: براساس قانون دولت باید به تعاونی‌ها کمک کند و تعاونی‌ها از طریق دولت باید حمایت شوند تا توسعه پیدا کنند اما تاکنون کمکی در این زمینه صورت نگرفته است و قانون اجرا نمی‌شود و تسهیلاتی که به شرکت‌های تعاونی پرداخت می‌شود با تسهیلات پرداختی به شرکت‌های عادی به یک میزان است.

,

وی افزود: قوانین حمایتی در مورد تعاونی‌ها اجرا نمی‌شود اما در کنار آن قانونگذار تعاونی‌ها را موظف به پرداخت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده کرده است که همین موارد و فشارهای مالیاتی موجب شده بسیاری از شرکت‌های تعاونی متضرر شده، ورشکست شوند و تعاونی را تعطیل کنند.

,

رئیس اتاق تعاون استان یزد تصریح کرد: با اینکه گفته شده هر جا بخش خصوصی و تعاونی‌ در کنار هم قرار گیرند اولویت با بخش تعاونی است اما این موارد رعایت نمی‌شود و  اگر قانون به درستی اجرا شود اقتصاد مبتنی بر تعاون بهترین راهکار و راهگشا برای مقابله با مشکلات اقتصادی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه