اخبار داغ

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران:

شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان اصلی در مدارس است

شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان اصلی در مدارس است
مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان اصلی در مدارس است و یکی از ستون‌ها است که مدرسه را نگه‌داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تهران نیوز؛ محمد صیدلو مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران مراسم بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس در شهرستان قرچک، اظهار کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی برای بیست و دومین سال که برگزار می‌شود و در آن نگاه تصمیم‌گیری به دانش آموزان است و این اتفاق بسیار بزرگی است و تمرینی است برای این‌که از حقوق شهروندی دفاع کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: شورای دانش‌آموز که اعضای آن توسط دانش آموزان انتخاب می‌شوند در راستای آن است که مطالبات همکلاسی‌های خود را پیگیری کنند .

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه شورای دانش‌آموزی یکی از ارکان اصلی در مدارس است و یکی از ستون‌ها است که مدرسه را نگه‌داشته، گفت: این نظام مال من و شما دانش آموزان است و در سالی که انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است حواسمان باشد کسانی را انتخاب کنیم که پاسخگوی ما باشند.

,

وی تصریح کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش استفاده از تمام ظرفیت های دانش آموزان است. با توجه به اینکه تمام واحدهای آموزشی و پرورشی دارای شوراهای دانش آموزی هستند؛ بنابراین شوراهای دانش آموزی ظرفیت ویژه‌ای دارند که در تمام واحدهای آموزشی حضور داشته باشند پس باید از این ظرفیت خوب به نحو احسن استفاده کرد.

,

صیدلو با بیان اینکه بخشی از مسئولیت مدرسه به شورا سپرده شود، تصریح کرد: در مدارس شورای دانش‌آموزی جدی گرفته شود، مدرسه خانه دوم دانش‌آموز است، شوراهای دانش‌آموزی شرایطی ایجاد کنند که در مدرسه تصمیمات خوبی گرفته شود.

,

وی تاکید کرد: انتخابات شورای دانش آموزی تمرینی است برای حضور دانش آموزان در صحنه های بزرگ تر در راستای دموکراسی که می تواند موفقیت‌های دانش آموزان را در مشارکت های اجتماعی و سیاسی دو چندان کند.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی طلایه داران گام دوم انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: محصول تصمیم شوراهای دانش‌آموزی در مدارس به منطقه استان و کشور ارسال می‌شود تا از نقطه نظرات این عزیزان استفاده شود و معلمان در مدارس از تصمیمات دانش آموزان استفاده کنند.. در انتهای این مراسم از اعضای شورای دانش‌آموزی سال گذشته مدرسه دخترانه نمونه دولتی شهید زهره وند تجلیل به عمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه