اخبار داغ

امام‌جمعه قرچک:

فکر و اندیشه یکی از شاخص‌ها پیشرفت جامعه است

فکر و اندیشه یکی از شاخص‌ها پیشرفت جامعه است
امام‌جمعه قرچک گفت: همه تلاش‌ها و راه علم و دانش باید اجتماعی باشد چراکه فکر و اندیشه یکی از شاخص‌ها پیشرفت جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی تهران نیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت اله اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان قرچک در بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس در شهرستان قرچک که با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: همه‌چیز از مدرسه شروع می‌شود و همه ابعاد وجود انسان از مدرسه است. مدیریت درست می‌تواند راه را به همه نشان دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: یکی از مهمترین اهداف تعلیم وتربیت، اجتماعی ساختن دانش آموزان یعنی آماده کردن آنان برای شرکت فعال و سازنده در زندگی اجتماعی، کسب آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود وبهره برداری صحیح از آن واحترام به حقوق دیگران وهمکاری با سایر افراد جامعه است، یکی از شیوه های گرایش دانش آموزان به فعالیت ها و تصمیم گیری های اجتماعی، مشارکت آنان در گروه ها وشورا های متشکل از همسالان در مدارس است.

,

اسماعیلی تاکید کرد:انسان یک موجود اجتماعی است و قادر نیست به تنهایی یک حیات با کیفیت داشته باشد، در جامعه کنونی انسان‌ها باید برای زندگی کردن در کنار یکدیگر و احترام به عقاید هم تعلیم دیده باشند و این امر ضرورت تمرین با هم زیستن و کمک به رشد و تعالی همدیگر را افزون می‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه شورای دانش‌آموزی کمک‌حال مدیران مدارس و آموزش‌وپرورش هستند، بیان کرد: همه تلاش‌ها و راه علم و دانش باید اجتماعی باشد چراکه فکر و اندیشه یکی از شاخص‌ها پیشرفت جامعه است.

,

امام‌جمعه قرچک گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی نوعی  مشارکت، اتحاد، همراهی و زمینه همفکری با مدیر مدرسه را برای دانش آموزان فراهم می‌کند.

,

اسماعیلی خاطرنشان کرد: شورای همفکری و مشارکت دانش‌آموزی به پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و دیگر اقدامات در مدارس کمک می‌کند.

,

وی در پایان افزود: اهمیت مشورت و همفکری آن‌چنان زیاد است که خداوند متعال در کتاب آسمانی قرآن نیز به آن پرداخته و انسان را به همفکری و مشورت با اندیشمندان و صالحان توصیه کرده است . در جامعه امروزی نیز برای داشتن مجلسی مقتدر و شایسته و دولتی کارآمد ،دانش‌آموزان باید از دوران مدرسه کار گروهی ، مشورت و دموکراسی را تمرین کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه