اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن و در گزین:

پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تسهیلات توسعه روستایی به شهرستانهای رزن و درگزین

پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تسهیلات توسعه روستایی به شهرستانهای رزن و درگزین
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن و در گزین از پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت روستایی خبر داد و افزود: این ها شامل تسهیلات توسعه روستایی برای واحدهای صنعتی،شامل گلخانه ها،دامداری ها،سردخانه ها وصنایع تبدیلی دسته بندی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود فتحی ، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن و در گزین در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه ۹ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد تومان در سال جاری افتتاح شده است، ادامه داد:این طرح ها شامل طرح های آبیاری تحت فشار،احداث کانال آب رسانی ،احداث گلخانه وسردخانه،و احداث یک واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

محمود فتحی به پتانسیل ها و ظرفیت های بخش کشاورزی در شهرستان های رزن ودر گزین پرداخت و اظهار داشت: ۲۷ درصد محصولات زراعی و ۱۷ درصد کل محصولات کشاورزی استان دراین شهرستانها تولید میشود.

,

وی افزود: سالانه بیش از ۶۶۰ هزار تن محصول شامل تولید محصولات باغی به میزان ۵۶۷ هزار تن و محصولات دامی با تولید بیش از ۴۲ هزار تن در رزن تولید می شود .

,

فتحی راهکار اصلاح الگوی مصرف را تغییر کشتهای پر آب بر عنوان کرد و گفت: طی سال های گذشته سطح زیر کشت سیب زمینی از ۹ هزار هکتار به ۴ هزار و۶۰۰ هکتار و هندوانه از هزار و۵۰۰ هکتار به ۴۱۰ هکتار کاهش یافته است.

,

وی با بیان اینکه کشت گلخانه ای به بیش از ۱۷ هکتار توسعه یافته است، گفت: با توجه به حمایت دولت از توسعه گلخانه ها و پرداخت تسهیلات کم بهره دراین خصوص برنامه ریزی شده است تا سالانه ۱۱ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه ای اضافه شود.

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رزن و در گزین مرمت لایروبی قنوات را از دیگر راهکار مدیریت آب نام برد و افزود: ۱۱۲کیلومتر لایروبی قنوات و ۴۳ کیلومتر احداث کانال ،وبیش از ۹۶ درصد اراضی شهرستان های رزن ودر گزین به سیستم تحت فشار از اقدامات و تلاشهایی است که ما در بحث آب صورت داده ایم.

,

فتحی ادامه داد: به منظور افزایش درآمد کشاورزان وتوسعه اشتغال یکی از سیاست های جهاد کشاورزی ایجاد صنایع تبدیلی برای محصولات تولیدی ،احداث سردخانه ها برای نگهداری محصولات و حمایت از سرمایه گذاران است.

,

وی افزود:درحال حاضر ۷ واحدسردخانه باظرفیت ۵۵ هزار به بهره برداری رسیده و۶ واحد دیگر باظرفیت ۴۱ هزار و۷۰۰تن درحال احداث میباشد.

,

فتحی از پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت روستایی خبر داد و افزود: این ها شامل تسهیلات توسعه روستایی برای واحدهای صنعتی،شامل گلخانه ها،دامداری ها،سردخانه ها وصنایع تبدیلی دسته بندی و پرداخت ۳۰میلیارد تومان تسهیلات توسعه مکانیزاسیون برای خرید ادوات کشاورزی می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه