اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز؛

استفاده از ۲۶۰ سم وارداتی و قاچاق در صنعت کشاورزیِ کشور!/ ابتلای سالیانه 100 نفر به سرطان، ثمره غفلت از امنیت غذایی است

استفاده از ۲۶۰ سم وارداتی و قاچاق در صنعت کشاورزیِ کشور!/ ابتلای سالیانه 100 نفر به سرطان، ثمره غفلت از امنیت غذایی است
حجت الاسلام ارجمند گفت: چرا برای جایگزینی سمومی که به صورت قاچاق از کشوری مثل ترکیه وارد می شود، هزینه تولید سموم بیولوژیک به مراکز دانش بنیان داده نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، حجت الاسلام علی ارجمند امروز چهارشنبه در جلسه پدافند غیر عامل کشاورزی البرز که با حضور مدیران سازمان، ادارات کل تابعه و مراکز تحقیقاتی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: سال‌هاست که مدیران جهاد کشاورزی شعار "امنیت غذایی" سر می دهند، اما در کشوری که سالانه غذای ۱۵ میلیون نفر انسان یا دور ریخته می شود و یا قبل از مصرف هدر می رود، قیمت خرید محصولاتی مانند گوجه، سیب و هندوانه در فصل برداشت به زیر ۵۰۰ تومان می رسد تا حدی که کشاورز انگیزه برداشت محصول خود را ندارد، باید "ایمنی غذایی" را بیش از امنیت غذایی وجه همت خود قرار دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
وی افزود: امروز باید باور کنیم که خط مقدم سلامت جامعه کشاوزران و دامداران هستند، اینکه سالانه ۱۰۰ هزار نفر به انواع سرطان ها مبتلا می شود و هزینه های نجومی صرف خرید داروها و تجهیزات پزشکی می شود هزینه کردن این بودجه های نجومی در حوزه درمان، شیپور را از سر گشاد آن زدن است!
,
 
,
حجت الاسلام ارجمند با تاکید بر اینکه باید بخشی از این هزینه ها صرف حمایت از تولید محصولات سالم و ارگانیک شود، اظهار داشت: چرا کسی سوال نمی کند که چرا آمریکایی که ایران را کاملا تحریم کرده و حاضر به فروش لاستیک هواپیما به ایران نیست در زمینه فروش غذای دام، بذر، اسپرم گاو و محصولات غذایی شرکت های خود هیچ محدودیتی ایجاد نمی کند؟
,
 
,
وی اظهار داشت: وقتی صدها بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، انتظار می رود قبل از اینکه این بیماری ها از طریق دام به انسان منتقل شود و بخواهیم بودجه های نجومی برای مهار آن بیماری هزینه کنیم چرا بخشی از این بودجه ها را در سازمان دامپزشکی هزینه نکنیم؟.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز در خاتمه تصریح کرد: با اینکه همه می دانیم پیشگیری مهمتر از درمان است؟! یا وقتی کشاورزان ما از ۲۶۰ نوع سم استفاده می کنند و بخش مهمی از این سموم مجهول الهویه و یا حتی خارج از رده هستند و تقریبا همه آنها وارداتی است؟ چرا برای جایگزینی سمومی که به صورت قاچاق از کشوری مثل ترکیه وارد می شود، هزینه تولید سموم بیولوژیک به مراکز دانش بنیان داده نمی شود و  یا از تولیدات بالفعلی که برخی از شرکت های با تولید محدود دارند حمایت نمی شود؟
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه