اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اعلام کرد

برگزاری ۱۳۲ عنوان برنامه در دهه وقف در استان مرکزی

برگزاری ۱۳۲ عنوان برنامه در دهه وقف در استان مرکزی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۱۳۲ عنوان برنامه در دهه وقف در سطح استان پیش‌بینی‌شده که کلیه برنامه‌ها با محوریت خدمات اجتماعی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دهه وقف از شنبه ۴ آبان ماه که مصادف با ۵ روز اول آخر ماه صفر و ۵ روز اول ماه ربیع است که هر روز این دهه به یک روز خاص نامگذاری شده است گفت: روز شنبه ۴ آبان ماه؛ وقف،بهره وری موقوفات و رونق تولید، روز یکشنبه ۵ آبان ماه؛ وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، روز دوشنبه ۶ آبان ماه؛ وقف،خدمات اجتماعی اجرای امینانه واقفین، روز سه شنبه ۷ آبان ماه؛ وقف،بقاع متبرکه زمینه ساز تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، روز چهارشنبه ۸ آبان ماه؛ وقف،تحکیم بنیان خانواده، روز پنج شنبه ۹ آبان ماه؛ وقف، مهدویت تمدن نوین اسلامی، روز شنبه ۱۱ آبان ماه؛ وقف،توسعه پژوهش و فناوری های دانش بنیان، روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه؛وقف،موسسات خیریه و مشارکت مردمی و روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه؛ وقف رسانه تکریم واقفین خیراندیش نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

واحدی با بیان اینکه شعار امسال دهه وقف " همه واقف هستیم" است که این نامگذاری برای تقویت فرهنگ وقف در جامعه و بالابردن مشارکت مردمی در امر خداپسندانه وقف انجام می شود اظهار کرد: در مجموع ۱۳۲ عنوان برنامه در دهه وقف پیش بینی شده که کلیه برنامه ها با محوریت خدمات اجتماعی برگزار می شود.

,

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ شهرستان ویژه برنامه های دهه وقف برگزار می شود ادامه داد: مهمترین آنها همایش استانی و شهرستانی یاوران وقف با محوریت تجلیل از واقفین، نشست های تخصصی با اصناف و گروه های مختلف، ارائه گزارش در نماز جمعه های شهرستان و اراک در جمعه، دیدار با خانواده های شهدای وقف و ایثارگران حوزه وقف، عیادت از بیماران و حضور در بیمارستان ها، مراسم عطرافشانی بقاع متبرکه با حضور مسئولین استانی، کلاس های آموزش سبک زندگی در راستای بیانیه گام دوم در ۱۱ بقعه شاخص با حضور اساتید برجسته برخشی از برنامه ها است.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  اضافه کرد: افتتاح پروژه ۷ سوئیت در شهرستان خنداب، برگزاری نمایشگاه جلوه های وقف در امام زاده عبدالله و آمنه خاتون و سایر بقاع شهرستان ها، برگزاری خیمه های معرفت در ۱۲ بقعه متبرکه‌، دیدار با ائمه جمعه و استاندار استان، برگزاری مسابقات فوتسال با حضور بیش از ۱۶ تیم که کل درآمد این مسابقات به کودکان سخت درمان و سرطانی اهداء خواهد شد، مسابقه پیامکی که هرشب به ۶ نفر جوایزی اهدا خواهد شد و انجام مقدمات آزادسازی زندانیان از دیگر برنامه است.

,

وی ادامه داد: ویژه برنامه هایی در این دهه در ۱۱ اداره و اداره کل استان برنامه ریزی شده که در ۶۸ بقعه متبرکه ویژه برنامه به مناسبت شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و حرکت دسته جات عزاداری به سمت بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

,

واحدی گفت: همچنین در ۸۶ بقاع متبرکه ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) و مراسم عزاداری و سینه زنی و حرکت دسته جات به سمت بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۲ مبلغ اعزامی از قم و ۵۸ مبلغ از استان مرکزی برای سخنرانی ها و حضور در برنامه های خیمه های معرفت برنامه ریزی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه