اخبار داغ

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:

کاهش قیمت بذر گندم/ کشاورزان نهاده مورد نیاز را از شرکت‌های مجاز تهیه کنند

کاهش قیمت بذر گندم/ کشاورزان نهاده مورد نیاز را از شرکت‌های مجاز تهیه کنند
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کاهش قیمت بذر گندم در این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدافشین صفوی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی امسال به منظور حمایت از تولید کنندگان گندم اقدام به اصلاح و  کاهش نرخ بذر گندم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: وزارت جهاد کشاوررزی قیمت هر کیلو گرم گندم دیم را ۱۸۵۵ ریال کاهش داده و با قیمت ۲۲۶۴۵ ریال به گندمکاران عرضه می شود.

,

این مسئول ادامه داد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان گندم، همچنین قیمت گندم آبی  ۱۲۶۷ ریال کاهش یافته و به قیمت ۲۵۲۳۳ ریال  برای کشاورزان گندمکاراز طریق شرکت های تولید کننده بذرعرضه می شود.

,

صفوی تاکید کرد: کشاورزان می توانند بذر مورد نیاز خود را از شرکت های مجاز تهیه کنند.

,

وی گفت: کشاورزانی که پیش از این بذر گندم را با قیمت بالاتری تحویل گرفته اند، ما به تفاوت پرداختی از طریق شرکت های تولید کننده بذر به حساب بانکی آنها واریز می شود.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از راهکاری افزایش تولید در واحد سطح را استفاده از بذور اصلاح شده دانست و گفت: با تلاش کشاورزان، شرکت های تولید کننده بذر، سازمان جهادکشاورزی و مراکز تحقیقاتی استان کرمانشاه بیش از ۳۸ هزار تن انواع گندم آبی و دیم دراستان تولید شده و در دسترس کشاورزان قرار دارد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: کشاورزان برای دریافت بذور مورد نیاز خود به مراکز جهادکشاورزی دهستان ها مراجعه و حواله دریافت کرده و از طریق مراکز مجاز اقدام به تهیه بذر کنند.

,

وی تصریح کرد: به کشاورزان کرمانشاهی توصیه کرد قبل از اولین بارش موثر یا به اصطلاح محلی (پَلِه) اقدام به کشت گندم در مزارع دیم کنند.

,

صفوی افزود: کشاورزانی نیز که گندم آبی کشت می کنند، حتما نسبت به آبیاری مزارع خود در فصل پاییز اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه