اخبار داغ

واکنش روسیه به هدف جدید فضایی ایران

واکنش روسیه به هدف جدید فضایی ایران
مدیر برنامه‌های پرواز سازمان روس کاسموس روسیه در واکنش به تلاش ایران برای اعزام فضانورد به ایستگاه بین‌المللی فضایی اعلام کرد: ایران تاکنون درخواستی برای اعزام فضانورد به روسیه نداده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سرگئی کریکالف» امروز چهارشنبه با بیان این مطلب در مراسم هفتادومین کنگره بین‌المللی فضانوردی در واشنگتن افزود: درخواستی از سوی ایران که تصمیم دارد فضانورد خود را به ایستگاه بین‌المللی فضایی اعزام کند، دریافت نکرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی خاطرنشان کرد: حداقل من اطلاعی از این موضوع ندارم و اگر چنین درخواستی شده باشد باید مورد بررسی قرار بگیرد.
,
 
,
گفتنی است محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران سه هفته پیش در مراسم گشایش هفته جهانی فضا در تهران گفته بود: ما باید با همکاری کشورهای دیگر، بتوانیم فضانورد ایرانی به فضا بفرستیم. این نوع تفکر و این نوع نگاه به صنعت فضایی است که حسادت کشور آمریکا را برمی‌انگیزد. در حالی که این کشور به سایر صنایع ما اینطور حسادت نمی‌کند.
,
 
,
آذری جهرمی افزود: در یک شب، سه سازمان فضایی ایران که کار بشردوستانه و در راستای صلح انجام می‌دهند توسط آمریکا تحریم شدند اما جوانان ما پشت درهای تحریم نایستادند.
,
آذری جهرمی اضافه کرد: خیلی از کشورهایی که در نشست قزاقستان حضور داشتند، پیگیر دانش صلح آمیز فضایی ایران و خواستار همکاری بودند. ما جدا از اینکه فرستادن انسان به فضا را دنبال می‌کنیم، تا سال ۱۴۰۰ ماهواره‌ای با دقت تصویربرداری یک متر در مدار قرار خواهیم داد.
,
 
,
مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران هم با تاکید بر اینکه اولویت ما اعزام محقق ایرانی به فضا است به ایرنا گفته بود: بر این اساس قرار است با کمک کشورهای همسایه، یک محقق یا فرد دیگری را به عنوان فضانورد ایرانی به فضا بفرستیم.
,
 
,
«حسین صمیمی» رئیس پژوهشگاه فضایی ایران هم درباره پروژه فرستادن انسان به فضا گفته بود: هنوز شرایط این کار در کشورمان مهیا نیست ضمن اینکه اعزام فضانورد ایرانی در حیطه سازمان فضایی است اما بعید می‌دانم این کار در داخل کشور انجام شود؛ شاید منظور این است که در یک کشور دیگر این ایده دنبال شود ولی اکنون امکان اعزام انسان به فضا در کشور ما وجود ندارد.
,
 
,
یادآور می‌شود که در حال حاضر تنها روسیه توانایی اعزام فضانورد به فضا را دارد و حتی ایالات متحده برای اعزام فضانوردان خود از روسیه کمک می‌گیرد.
,
 
,
منبع: ایرنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه