اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان اعلام کرد

اجرای طرح غربالگری شنوایی برای ۵ هزار کودک قزوینی

اجرای طرح غربالگری شنوایی برای ۵ هزار کودک قزوینی
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در طرح کودکان سنین ۳تا۵ سال در همه مهدهای کودک استان مورد غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علیرضا وارثی ظهر امروز(چهارشنبه)در مراسم افتتاحیه طرح غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی که با حضور مسئولان استانی در مهدکودک رنگارنگ قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور دو طرح بسیار مهم پیشگیری از معلولیت شنوایی و بینایی در سطح استان قزوین اجرا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی از اجرای طرح غربالگری ناشنوایی برای ۵هزار کودک قزوینی خبر داد و افزود: در این طرح کودکان سنین ۳تا۵ سال در همه مهدهای کودک استان مورد غربالگری شنوایی قرار می‌گیرند.

,

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: مدت زمان اجرای این طرح محدود و بازه زمانی مشخصی است؛ اما به دلیل اهمیت امر پیشگیری و برای داشتن استانی عاری از معلولیت این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

,

وی تصریح کرد: کودکان دارای مشکلات شنوایی برای دریافت خدمات به سطوح مختلف درمانی ارجاع می‌شوند و در صورتی که خانواده‌ای به دلیل مشکلات اقتصادی قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی فرزندش نبود، بهزیستی استان در تامین بخشی از هزینه‌های درمان از آنها حمایت خواهد کرد.

,

هزینه برای پیشگیری، سرمایه‌گذاری برای سلامت کشور

, هزینه برای پیشگیری، سرمایه‌گذاری برای سلامت کشور,

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در راستای پیشگیری از تولد کودکان دارای معلولیت، طرح‌ آزمایش ژنتیک به صورت رایگان اجرا می‌شود.

,

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح سنجش بینایی برای 48هزار کودک قزوینی 3 تا 6ساله در سال جاری عنوان کرد: برای پیشگیری از معلولیت کم‌بینایی و نابینایی طرح غربالگری آمبلیوپی(تنبلی چشم) در 115 پایگاه شهری و 6 تیم سیار در مناطق روستایی اجرا می‌شود.

,

وارثی با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری تصریح کرد: عدم رسیدگی مناسب و به موقع از سوی خانواده‌ها نسبت به شناسایی و درمان بیماری فرزندانشان نه تنها موجب معلولیت کودکان می‌شود، بلکه هزینه‌های درمانی فراوانی را نیز به خانواده و دولت تحمیل می‌کند.

,

در ادامه صدیقه ربیعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: معتقدم هرگونه صرف هزینه در امر پیشگیری در واقع سرمایه‌گذاری برای سلامت کودکان و آینده‌سازان مملکت اسلامی است؛ چراکه سلامت جسمی و روحی کودکان بسیار دارای اهمیت است.

,

وی عنوان کرد: اجرای طرح‌های غربالگری و پیشگیری از معلولیت موجب حساس شدن خانواده‌ها نسبت به سلامتی فرزندان شده است که با توجه به آمارها شاهد مشارکت بالای خانواده‌ها در این برنامه‌ها هستیم.

,

شناسایی ۳۷۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم

, شناسایی ۳۷۳ کودک مبتلا به تنبلی چشم,

در ادامه زهرا غلامرضایی با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی اظهار کرد: سال گذشته پنج درصد کودکانی که مورد سنجش شنوایی قرار گرفتند، دچار مشکلات شنوایی بودند که پیگیری‌های لازم برای این افراد انجام شد.

,

وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح بینایی‌سنجی کودکان، کاهش بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی زیر ۵ سال است.

,

این مسئول عنوان کرد: سال گذشته ۶۶هزار کودک در سطح استان، مشمول اجرای طرح بودند که حدود ۴۵هزار کودک در ۱۰۰پایگاه ثابت شهری و ۶ گروه سیار در روستاها مورد سنجش بینایی قرار گرفتند.

,

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: سال گذشته ۳هزار و ۱۰۰کودک مشکوک به تنبلی چشم برای رسیدگی بیشتر به مرحله دوم غربالگری ارجاع شدند که یک هزار و ۴۷۹ کودک بیمار تشخیص داده شد که ۳۷۳ نفر از آنها دچار تنبلی چشم بودند.

,

غلامرضابی در پایان گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال جاری توسط ۱۵۰ مربی آموزش دیده اجرا می‌شود و ۲۵بینایی‌سنج و ۲چشم پزشک هم در این طرح با بهزیستی همکاری دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه