اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد:

بوروکراسی پیچیده اداری مانع رونق تولید است

بوروکراسی پیچیده اداری مانع رونق تولید است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: متاسفانه بروکراسی پیچیده اداری برای تولید مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرده است و علیرغم اینکه بارها تلاش کرده ایم برخی از مجوزها و استعلامات غیرضروری را در این سازمان حذف کنیم اما سایر بخش ها همچون بانک ها اعلام می کنند که برای پرداخت تسهیلات می بایست تمام استعلامات اخذ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، حمیدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ظهر امروز در نشست مسئولین با مدیران و پرسنل کشت و صنعت سیمرغ در قوچان اظهار داشت: در بسیاری از اوقات در تصمیمات خود دچار افراط و تفریط شده ایم به عنوان مثال گاهی آنچنان به واحدهای بزرگ توجه کرده ایم که تولیدکنندگان کوچک دچار مشکل شده و نتیجه آن تعطیلی واحدهای کوچ و مهاجرت بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه واحدهایی همچون شرکت سیمرغ می تواند الگو و موتور محرک اقتصادی استان باشد، ادامه داد: اگر بخواهیم نیاز جامعه شهری را فراهم کنیم فقط با تولیدکننده خرد روستایی نمی توانیم به این حجم از نیازها پاسخ دهیم و عملا به واحدهای بزرگ نیاز داریم که هم توان پاسخگویی به نیازها وهم زمینه فعالیت ها و اقدامات دانش بنیان را داشته باشد.

,

وی افزود: می بایست واحدهای بزرگ تولیدی، بخش اعظم ظرفیت های خود را به سمت و سوی صادرات سوق دهند، زیرا اگر قرار باشد واحدهای بزرگی همچون سیمرغ و چهار تولیدکننده کوچک دیگر تمام تولید خود را در بازار داخلی عرضه کنند قطعا در نوسانات بازار آن واحدهای تولیدی کوچک از چرخه تولید حذف خواهند شد و در این میان ما مسئولین نیز می بایست بستر صادرات را برای واحدهای بزرگ فراهم کنیم.

,

اورانی توجه به حلقه های مفقود شده زنجیره کامل تولید را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: واحد کشت و صنعت سیمرغ به معنای واقعی کلمه می بایست کشت و صنعت باشد و اگر 60 درصد از حجم فعالیت های این مجموعه معطوف به مرغ تخم گذار و تولید تخم مرغ باشد ایرادی ندارد اما می بایست 40 درصد از توان مجموعه صرف موضوعاتی همچون کشت ذرت و تامین نیازهای خود باشد و حتی اگر می توان برای غنی سازی تخم مرغ ها از طریق کشت گیاهان دارویی اقدام کرد می شود به این موضوعات و ایده های مشابه توجه کرد و صرفا نباید تمام توان مدیریت در تولید تخم مرغ خلاصه شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با انتقاد از بروکراسی پیچیده اداری نیز خاطر نشان کرد: متاسفانه در مسیر بروکراسی اداری برای واحدهای تولیدی مشکلات بسیار زیادی وجود دارد و علیرغم اینکه بارها تلاش کرده ایم برخی از مجوزها و استعلامات غیرضروری را حذف کنیم اما سایر بخش ها همچون بانک ها اعلام می کنند که برای پرداخت تسهیلات می بایست تمام استعلامات اخذ شود.

,

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در بخش کسب و کارها در میان سایر استان ها در رتبه 27 قرار دارد، تصریح کرد: واردات گوشت به کشور نیاز به شش مجوز و تولید همان گوشت در کشور به 48 مجوز نیاز دارد که اصلاح این شرایط یک ضرورت است.

,

وی با بیان اینکه توجه به مسئولیت های اجتماعی واحدهای تولیدی و صنعتی در جامعه بسیار ضروری و مهم است،  گفت: افزایش تعداد کارکنان و کارگران در این واحد بزرگ تولیدی منجر به افزایش امید در خانواده ها می شودکه قطعا این ایجاد اشتغال در تسهیل شرایط ازدواج و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در پایان با بیان اینکه در تمام سازمان ها نیروهای ضعیف و قوی وجود دارد و نیروهای ضعیف نیز همیشه درصدد ایجاد اختلاف هستند، گفت: هر چند که ما هم خالی از اشکال نیستیم اما جهادکشاورزی در کنار مجموعه کشت و صنعت سیمرغ قرار دارد و تمام تولیدکنندگان می بایست این سازمان را خانه خود بدانند و اگر برخی از کارمندان بخش جهاد کشاورزی بدعمل کردند نباید آن را به پای تمام سازمان و حتی کشور نوشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه