اخبار داغ

طی یکسال گذشته صورت گرفت؛

کشف و معدوم سازی بیش از 10 تن مواد غذایی فاسد در خلیل آباد

کشف و معدوم سازی بیش از 10 تن مواد غذایی فاسد در خلیل آباد
کارشناس بهداشت و محیط حرفه ای خلیل آباد گفت: بازرسان بهداشت محیط شهرستان خلیل آباد طی سال گذشته بیش از 10 تن اقلام خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی فاسد، تاریخ‌ مصرف گذشته و فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را توقیف و معدوم‌ کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدرضا وفادار، کارشناس بهداشت و محیط حرفه ای خلیل آباد ظهر امروز در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه در شهرستان خلیل آباد 816 مورد مراکز و اماکن تحت پوشش بهداشت محیط قرار دارد که از این تعداد 563 مورد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 253 مورد اماکن عمومی است، اظهار داشت: 25 مورد سامانه آب‌رسانی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه یک هزار و 70 نفر در مراکز و اماکن تحت پوشش شاغل هستند که از این تعداد 64 درصد آن داران گواهینامه ویژه بهداشت عمومی دارند، خاطرنشان کرد: در شهرستان خلیل آباد آموزشگاه بهداشت اصناف وجود ندارد و به جدیت پیگیر راه اندازی آن هستیم.

,

کارشناس بهداشت و محیط حرفه ای خلیل آباد با تأکید بر اینکه برای 98.7 درصد شاغلین تحت پوشش کارت معاینه بهداشتی معتبر صادر شده است، تصریح کرد: طبق دستورالعمل صدور کارت اگر ظرف دو هفته از زمان منقضی شدن برای صدور کارت جدید اقدام نکنند مشمول جریمه می شوند.

,

وی با اشاره به وضعیت بهسازی و بهداشتی مراکز و اماکن تحت پوشش بهداشت محیط شهرستان خلیل آباد، اذعان کرد: بازرسی هایی که انجام شود باید به صورت آندرویدی ثبت شود و شاخص ها را خود سامانه جامع بازرسی بازگو می کند که خوشبختانه شهرستان خلیل آباد شاخص های خوبی در این زمینه دارد.

,

وفادار همچنین در ادامه عنوان کرد: 86 درصد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و 95 درصد مراکز شهری، 84 درصد اماکن عمومی شهری و 92 درصد اماکن عمومی روستایی بهداشتی هستند.

,

وی با اشاره به گزارش عملکرد بازرسین بهداشت محیط شهرستان طی شش ماهه اول سال جاری، تشریح کرد: 1957 مورد بازرسی از مراکز و اماکن تحت پوشش صورت گرفته است که 34 مورد توقف و بازرسی بهداشتی وسائل نقلیه حامل مواد غذایی، 61 مورد نمونه برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی استان و 1501 مورد کاربرد تجهیزات نوین بازرسی بهداشت محیط و سنجش در محل انجام شده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه در بازرسی های انجام شده در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر 6 هزار و 290 کیلوگرم اقلام خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط و معدوم سازی شده است، تأکید کرد: طی یک سال گذشته بیش از 10 تن اقلام خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی کشف و معدوم سازی شده است.

,

 

,

نظارت های بهداشتی در ایام آخر صفر باید تشدید شود

, نظارت های بهداشتی در ایام آخر صفر باید تشدید شود,

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در خصوص وضعیت بازار روز خلیل آباد اظهار داشت: روز بازار را نمی توان حذف کرد و در همه شهرها وجود دارند ولی باید ساماندهی انجام شود و اگر به لحاظ امنیتی مشکلی ندارد باید زیرساخت های لازم تهیه شود و مسائل بهداشتی آن را پیمانکار بر اساس قراردادی که با شهرداری بسته، باید تأمین شود.

,

وی با بیان اینکه اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان و شهرداری ها باید در این زمینه ورود و نظارت های لازم را داشته باشند، خاطرنشان کرد: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی نباید از بحث آموزش غفلت شود و این می تواند بسیار مؤثر باشد و باید در برنامه ریزی ها در دستور کار قرار گیرد.

,

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه آموزش های بهداشتی باید در مدارس، اصناف و... انجام‌ شود و هر چه بیشتر در این زمینه ورود پیدا کنیم قطعاً خروجی بهتری خواهد داشت، تصریح کرد: باید نقاط آسیب پذیر را شناسایی و آموزش های لازم را در این نقاط برگزار کرد و برخورد باید در مرحله آخر انجام شود.

,

وی با بیان اینکه دهه آخر صفر را در پیش داریم و نظارت ها باید در این ایام بیش از گذشته در مجتمع های بین راهی، اقامتگاه های بوم‌گردی، رستوران ها، کشتارگاه ها و اماکن مرتبط انجام شود، اذعان کرد: هرچه نظارت بیشتر باشد قطعاً خروجی بهتری برای سلامت و امنیت غذایی مردم خواهد داشت.

,

قاسم پور با تأکید بر اینکه اگر قرار است پیشگیری انجام شود باید در دو بخش سلامت و امنیت غذایی لحاظ شود، عنوان کرد: اگر 10 تن مواد پرخطر و تاریخ گذشته در خلیل آباد معدوم سازی می شود بحث کمی نیست و باید این نظارت علاوه بر شهرها در روستاها نیز انجام شود.

,

وی همچنین تشریح کرد: اولین کارکرد شورای سلامت و امنیت غذایی پیشگیری است و آگاهی بخشی و آموزش در این بحث بسیار حائز اهمیت است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه